کد خبر: ۱۶۳۹۷۲
زمان انتشار: ۰۰:۳۹     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مرصاد نیوز، گاهی اوقات در جایی که قرار است محل شادی و تفریح مردم باشد به دلیل برخی بی توجهی ها و بی مسئولیتی هایی که اتفاق می افتد شادکامی مردم – که باید به بهترین و سالمترین شیوه فراهم شود- به قیمت زیر پا گذاشتن عفت عمومی جامعه و البته آزردگی خاطر بخش عمده ای از جامعه می شود.

شهربازی کرمانشاه که مدتهاست  شکل شمایل کهنه و فرسوده اش جاذبه ای برای بازدید کنندگان نداشته است، بیشتر به جای شهر بازی به یک مکان برای خالی کردن جیب مردم به وسیله غرفه هایی که بازی های آنها هر بازدید کننده ای را شاید یک بار به دام انداخته باشد.

غرفه ای که به وضوح هرچه تمام تر با کارتهایی که در اختیار شما قرار می دهند عملا بازدیدکننده ها را در مقابل یک خرید گران قیمت به ازای یک کالای کهنه و بی ارزش قرار می دهند. موضوعی که باید با در جریان گذاشتن عالمان دین حتی راجع به قمار بودن آن هم پرس و جو کرد.

IMG_0203

البته شهروندان زیادی که از این اتفاقات آسیب دیده اند اعتراض خود را به مدیریت شهر بازی کرمانشاه اعلام کرده اند اما مشخص نیست که چرا باز هم چنین رفتارهایی در این مکان مثلا فرهنگی، ورزشی و تفریحی اتفاق می افتد.

تردیدی نیست که امکان تفریحی و فعالیت های شادی برای مردم یک شهر باید توسط نهادی مثل شهرداری با بهترین کیفیت و در بالاترین سطح ممکن فراهم شود تا مردم شهر زمینه ای برای فارغ  شدن از خستگی های روزمره و رسیدن به آرامش برای تداوم فعالیت های اجتماعی را در نزدیکی محل سکونت خود در اختیار داشته باشند.

IMG_0245

اما متاسفانه با بی تدبیری هرچه تمام تر نه تنها این زمینه فراهم نمی شود و همچنان باید شاهد به فعالیت یک شهربازی کهنه و فرسوده با آراستگی های بصری بسیار ضعیف و البته اتفاقات و حوادث ناگوار باشیم بلکه نصب دستگاه های جدید که هر چند ده سال یک بار اتفاق می افتد باید بدون در نظر گرفتن خواسته های اکثریت مردم و در راستای زیر پا گذاشتن حیا و عفت عمومی و آزردگی جمع زیادی از مردم باشد.

IMG_0061

دستگاه جدیدی که با سوار کردن بدون محدودیت پوشش و جنسیت در چند ثانیه به سادگی هر چه تمام تر کشف حجاب را برای استفاده کنندگان آن رقم می زند و حلقه ای از جمعیت نیز به نظاره تصاویر زننده و ناراحت کننده این چرخش ها و دوران ها می نشینند.

IMG_0117

شاید اگر به همه این موارد فروش علنی کتابهای ادیان دیگر مثل تورات و انجیل را هم اضافه کنید تردید خواهید کرد که این مجوعه رفتارها برنامه ریزی شده نباشد و البته باز هم تردید خواهید کرد که در قلب شهر کرمانشاه قدم برمی دارید.

موضوعی که باید از سوی مسئولین فرهنگی شهر، شهرداری و نیروهای انتظامی مورد بررسی و تجدید نظر جدی قرار گیرد.

IMG_0057

در همین رابطه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در خصوص غرفه هایی که بازی هایی را در شهر بازی کرمانشاه علم کرده اند به سرعت بررسی لازم را انجام خواهیم داد و در صورت حاکم بودن قاعده برد و باخت در آنها باید از ادامه کار جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: این موضوع را با درمیان گذاشتن با دست اندرکاران مربوطه پیگیری و تصمیم گیری خواهیم کرد.

سردار کریم کشوری در خصوص نصب دستگاه های جدید بازی در این مکان هم گفت: موضوع مجوز نصب از لحاظ همه استانداردهای مورد نظر در حیطه کاری نیروی انتظامی نیست و نهادهایی که مجوز این دستگاه را صادر کرده اند باید پاسخ گو باشند.

کشوری گفت: با این حال نیروهای خدوم انتظامی مستقر در شهربازی که امنیت مردم را فراهم می کنند در صورت مشاهده جرم مشهود قانون را اعمال خواهند کرد. البته باید از روند کار این دستگاه ها و مشکلاتی که به وجود می آورند مطمئن شد و بعد از مسئولین مربوطه آن خواست که اقدام لازم را در راستای حفظ شئونات و اعتقادات مردم انجام دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها