کد خبر: ۱۶۴۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از مركز خبر حوزه، شاكر افضلي با اشاره به روند راه‌اندازي مركز آموزش زبان حوزه‌ اظهار داشت: آموزش زبان‌هاي خارجي به طلاب ابتدا در مدارس علميه شهيدين و معصوميه(س) صورت مي‌گرفت، كه در مدرسه معصوميه آموزش زبان عربي همزمان با تأسيس آن آغاز شد و از سال 84 نيز زبان انگليسي به طلاب اين مدرسه ارائه مي‌شد.
وي با اشاره به آموزش‌ زبان عربي و فارسي به ديگر طلاب حوزه در مدرسه علميه معصوميه(س) افزود: با توسعه آموزش زبان‌هاي خارجي در مدرسه معصوميه(س)، از سال 86 زبان فرانسه نيز به آن اضافه شد.
رئيس مركز آموزش زبان حوزه با بيان اينكه اين مركز به صورت رسمي آموزش‌هاي زبان‌هاي خارجي را عهده‌دار است و در تمام ايام سال اين آموزش‌ها را به طلاب ارائه مي‌كند،‌ گفت:‌ علاوه بر آموزش زبان عربي، انگليسي و فرانسه به طلاب در اين مركز از ابتداي سال 90، زبان اسپانيولي نيز در اين مركز راه‌‌اندازي شد.
افضلي با اشاره به برخي از فعاليت‌هاي مركز آموزش زبان حوزه به ويژه در ايام تابستان، خاطرنشان كرد: در ايام تحصيلي به دليل تقارن با كلاس‌هاي طلاب، اين مركز تنها در نوبت‌هاي بعد از ظهر فعاليت مي‌كرد، ولي در ايام تابستان كلاس‌هاي اين مركز در دو نوبت صبح و عصر برگزار مي‌شود.

* برگزاري دوره‌هاي فشرده زبان‌هاي خارجه در تابستان
رئيس مركز آموزش زبان حوزه با اشاره به برگزاري كلاس‌هاي تابستاني مركز در تمام ايام هفته خاطرنشان كرد: در فصل تابستان در كنار كلاس‌هاي روزانه ترم‌هايي نيز به صورت فشرده، براي طلاب برگزار مي‌شود.
افضلي درباره سطوح مختلف اين مركز آموزش زبان خاطرنشان كرد: دوره‌هاي آموزشي اين مركز در چهار سطح مقدماتي،‌ متوسطه،‌ پيشرفته و تخصصي كه هر كدام شش ترم آموزشي است،‌ برگزار مي‌شود.
رئيس مركز آموزش زبان حوزه در ادامه پذيرش از فرزندان طلاب را يكي از اقدامات مركز آموزش زبان حوزه در فصل تابستان برشمرد و گفت: از تابستان امسال علاوه بر طلاب، فرزندان طلاب نيز مي‌توانند در اين مركز نام‌نويسي و در دوره‌هاي مختلف شركت كنند.
وي تصريح كرد:‌ اين پذيرش از تابستان امسال آغاز شده و فرزندان طلاب و روحانيون مي‌توانند در ديگر فصول سال نيز در اين مركز به فراگيري زبان‌هاي خارجه بپردازند.

* تربيت بيش از 1000 زبان‌آموز در سال
افضلي با اشاره به تحصيل حدود 250 زبان‌آموز در مركز آموزش زبان حوزه خاطرنشان كرد: در دوره‌هاي اين مركز در سال بيش از هزار زبان‌آموز شركت كرده و از برنامه‌هاي آموزشي آن استفاده كنند؛ همچنين در تابستان نيز نزديك به 250 نفر نام‌نويسي كرده‌اند.
وي در ادامه با اشاره به ظرفيت اين مركز در ارائه آموزش زبان به بانوان طلبه گفت: با توجه به اين كه مركز آموزش زبان حوزه در ايام تحصيلي در نوبت صبح تعطيل است،‌ مي‌تواند پذيراي بانوان طلبه علاقه‌مند به فراگيري زبان‌هاي خارجي باشد.
رئيس مركز آموزش زبان حوزه تصريح كرد: در صورت موافقت مسئولان حوزه، اين مركز آماده برگزاري دوره آموزش زبان به بانوان طلبه است.
افضلي در پايان خاطرنشان كرد: همچنين اميد است با مساعدت مسئولان حوزه،‌ اين مركز در آينده‌اي نزديك، آموزش 10 زبان زنده دنيا را به طلاب ارائه كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها