کد خبر: ۱۶۵۱۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
رييس کميته استيناف فدراسيون فوتبال درباره تخفيف‌هاي عجيب و ابهام‌آميز متخلفان ليگ دسته يک، گفت: پس از دريافت مدارک جديد و تحقيقات نامحسوس، همه آنها را حائز تخفيف دانستيم.
عليرضا صالحي درباره تخفيف عجيب و ابهام‌آميز کميته استيناف در قبال محرومين ليگ دسته يک در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: تعجب‌ برانگيز بودن اين تخفيف‌ها که مثلا محروميت يکساله‌اي به شش ماه، يا شش ماهه به 4 ماه کاهش يافته را قبول دارم اما اگر پروسه کار را توضيح دهيم، تقريبا همه چيز روشن مي‌شود.

وي افزود: کميته استيناف در بررسي‌هاي مجدد پرونده‌ها و دلايل تازه‌اي که محرومين ارايه کردند، تحقيقات جديد و نامحسوسي را انجام داد و نهايتا آنها را حائز تخفيفات دانستيم. از ميان اين 12 يا 13 نفر تنها اعاده دادرسي رمضاني پذيرفته و بنابر دلايلي که ارايه کرد،‌ تبرئه شد و اعاده دادرسي مابقي براي اين قضيه را رد کرديم اما در عين حال اشد مجازات را متناسب با تخلف‌هايشان نديديم.

صالحي در پاسخ به اينکه اعاده دادرسي از استيناف به معناي اعتراض به رايي است که استيناف صادر کرده، توضيح داد: طبق ماده 29 آيين‌نامه، اگر حکم کميته انضباطي قطعي باشد، اعتراض‌ و درخواست رسيدگي مجدد از کميته انضباطي مي‌شود اما اگر حکم در استيناف صادر شود، اعاده دادرسي از اين کميته انجام مي‌شود. پس از آنکه محرومين به حکم کميته انضباطي اعتراض داشتند و پرونده به استيناف آمد، ما پس از رسيدگي راي را صادر کرديم اما بعد از آن، آنها درخواست اعاده دادرسي از استيناف داشتند که طبق اجازه‌اي که آيين‌نامه مي‌دهد، ما بررسي دوباره‌اي را انجام داديم.

رييس کميته استيناف در واکنش به اينکه " با اين حال چنين ابهامي همچنان وجود دارد که چرا کميته انضباطي در بررسي‌هايش و يا کميته استيناف در رسيدگي بعدي به دلايلي براي تخفيف دادن نرسيدند و چرا پس از اعاده دادرسي به چنين نتيجه‌اي رسيدند! " به ايسنا گفت: کميته انضباطي حکم خود را براساس گزارش‌ها و مدارک رسيده از ستاد رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي در فوتبال (منشور اخلاقي) صادر کرده بود که اين حکم هم تاحدودي کلي بود. ضمن اينکه از متخلفان براي ارايه توضيحات دعوتي هم نشده بود.

وي ادامه داد: همچنين در رسيدگي کميته استيناف ما از آنها براي ارايه توضيحات دعوت کرديم. برخي از آنها اصلا نمي‌دانستند اتهام‌شان چيست و مثلا "سوءمديريت" يکي از تخلفات آنها بود. هزار جور قسم خوردند که ما اينگونه رفتار نکرديم. نهايتا بعد از آنکه ما احکام آنها را شفاف‌سازي کرديم، فهميدند که تخلف‌شان دقيقا چه بوده و به دنبال جمع‌آوري مدارک براي اثبات تخلف نکردن‌شان رفتند. مرحله بعدي درخواست اعاده دادرسي بود که انجام شد و بالاخره با بررسي مدارک‌هاي دريافتي، به اين نتيجه رسيديم که تخفيف‌هايي را اعمال کنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها