کد خبر: ۱۶۶۸۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
خانواده زنده‌یاد امیرحسین فردی، وب‌سایت شخصی این نویسنده را پنج ماه پس از درگذشت وی و در شصت و چهارمین سالگرد تولد این آموزگار ادبیات انقلاب اسلامی در فضای مجازی آماده خواهند کرد؛ این در حالی است که به گفته داماد مرحوم فردی، او تا پیش از وفات با این کار موافق نبوده است.
به گزارش مهر، خانواده زنده‌یاد امیرحسین فردی، نویسنده قصه‌های روستایی، پدیدآورنده رمان‌هایی مانند «اسماعیل» و «گرگ‌سالی»، مدیرمسئول مجله کیهان بچه‌ها و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، تلاش می‌کنند تا سایت شخصی این نویسنده سرشناس را تا پنجم مهرماه، سالگرد تولد وی در جهان مجازی در معرض نگاه علاقه‌مندان قرار دهند.
 
سعید چگینی، داماد مرحوم امیرحسین فردی که کار طراحی و ورود داده‌های متنی و تصویری سایت را بر عهده دارد با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: برای راه‌اندازی این وب‌سایت به سازمان‌ها و نهادهای گوناگونی از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری، مؤسسه کیهان و ... همچنین دوستان و شاگردان امیرحسین فردی مراجعه کرده و متن‌ها و تصاویر گوناگونی برای قرار دادن در پایگاه شخصی این نویسنده انقلاب به دست آورده است.
 
وی ادامه داد: اما همچنان عکس‌ها و خاطرات فراوانی هست که باید احصاء شده و در سایت قرار گیرد، منتها چون این کار از طریق خانواده انجام می‌شود، شاید تهیه همه مطالب و تصاویر در زمان باقی مانده مقدور نباشد.
 
 
 
چگینی با بیان اینکه تلاش می‌کند این وب‌سایت در زمان مقرر (پنجم مهرماه و تولد زنده‌یاد امیرحسین فردی) رونمایی شود، گفت: تقاضای ما از تمام دوستان و دوستداران مرحوم فردی به ویژه کسانی که آرشیوی از صدا، متن و تصویر او را در اختیار دارند، این است که در راه‌اندازی سایت زنده‌یاد فردی به ما کمک کنند و هر آنچه در اختیار دارند به نشانی info@amirhosseinfardi.ir بفرستند.
 
امیرحسین فردی، متولد 5 مهرماه 1328 قره‌تپه اردبیل، مسئول شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع)، دبیر جشنواره‌های داستان‌نویسی کشور از جمله ادبیات داستانی بسیج، داستان انقلاب و شهید غنی‌پور، نویسنده آثاری چون «سیاه‌چمن»، «آشیانه در مه»، «اسماعیل» و «گرگ‌سالی»، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و ... اردیبهشت امسال (1392) در تهران درگذشت و پس از تشییع باشکوه پیکرش ـ که با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب درباره وی همراه بود ـ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
 
رمان «گرگ‌سالی» وی چندماه پس از درگذشت این نویسنده رونمایی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها