کد خبر: ۱۶۷۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۰ مرداد ۱۳۹۰

علی برزگر: مطلب چند روز پیش بولتن نیوز با عنوان «وجوب شکر نعمت انقلاب و مشکلات ولی فقیه» که به قلم روحانی متعهد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی بهداروند منتشر شد گویا به مذاق رسانه ها و سایت های ضد انقلاب و اپوزیسیون خوش نیامد که سعی کردند با تحریف جملات و مفاهیم آن، معنایی که خود می خواستند را به مخاطبین اندک خود القا کنند.

در این مطلب آقای بهداروند از طرفی به موفقیت ها و بازتاب های جهانی انقلاب اسلامی اشاره کرده و نوشته اند:

«اگر بررسی شود می‏بینیم که در همین مدت هم راندمان جهانی ما درجه یک بوده است، کشور ما با همه این مشکلات امریکا را مجبور کرده است که در تصمیم‏ گیریهایش نسبت به اسلام اعلام موضع نماید. الان اسلام «زنده» است، الان اسلام بعنوان یک دین منزوی تلقی نمی‏شود، مسلمین در سراسر عالم احساس «هویت اسلامی» می‏کنند، انقلابهائیکه در سراسر جهان در حال شکل‏گیری است، بطرف اسلام تمایل یافته‏ اند، البته ما همه قبول داریم که باید عدالت سیاسی، عدالت اجتماعی و... در کشور رشد و توسعه یابد که اگر چنین شود و در قدرت جهانی از طریق حرکتهای داخلی و خارجی ضرب شود، انقلاب ما در جهان اثرات زیادی خواهد گذاشت.»

از این روی ایشان عنوان می کنند که باید شکر این نعمت بزرگ یعنی نظام دینی مبتنی بر ولایت فقیه را به جای آورده و هر چه بیشتر نسبت به کارآمدی آن تلاش کرد و از موانع پیش روی آن کاست:

«نکند خدای ناکرده ما نسبت به نعمت انقلاب اسلامی ناشکری کنیم، این انقلاب نعمتی است از طرف خدای متعال که با شفاعت نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و با شفاعت (ولی عصر عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) بدست امام خمینی رحمه الله به مردم اعطا شده است. باید از خدای متعال جهت نعمت انقلاب تشکر کنیم باید از ( ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف) تشکر کنیم، اینکه کسی مرتب دعا بخواند و مرتباً به حضرت بگوید که «تو بیا، تو بیا» آنگاه نسبت به نعمت انقلاب کفران نماید، همانند این است که بگوید «تو نیا، تو نیا و دشمنانت بیایند و رئیس ما باشند». گویا حضرت ( ولی عصر عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) می‏فرماید: من یک نماینده فرستاده‏ ام، شما در حل مشکلاتش چه کرده‏ اید؟

شاید کسی فکر کند اگر الان مدل اداره اسلامی آماده بود، ما دیگر مشکلی نداشتیم در این رابطه باید دانست که اگر چنین مدلی هم وجود داشت، معلوم نیست مردم به سادگی می‏پذیرفتند، مگر علی بن ابیطالب علیه السلام مدل اداره اسلامی را در دست نداشت، بنابراین باید تمام همّ ما این باشد که سعی در بر طرف کردن مشکلات و موانع کشور و ولایت فقیه داشته باشیم، باید مشکلات ولی فقیه در اداره جامعه را عظیم‏تر از مشکلات جزیی بدانیم، فساد در سرپرستی عالم را بالاتر از فساد صد نفر در داخل (مانند فساد مالی و... ) بدانیم. اگر این انقلاب فرضاً منشأ کم شدن حتی یک درجه از ظلم به بشریت شود، مثلاً از ظلم به یک میلیارد انسان یک درجه کم شود، این خیلی مهم است، آیا این همه برکت فساد آن صد نفر یا هزار نفر را تلافی نمی‏کند؟»

از طرفی دیگر ایشان در بخشی از یادداشت خود به مباحث مربوط به آسیب شناسی حکومت دینی و چالش ها و مشکلاتی که با آن مواجه است پرداخته اند. این نکته، مسأله مهمی است که ما به عنوان یک انسان دینی موجود در جامعه دینی ایران باید با آسیب هایی که حکومت ولایت فقیه را تهدید می کند آشنا شویم.

توضیح آنکه حکومت دینی با آسیب هایی روبرو است که تنها و تنها مختص به این نوع و مدل از حکومت است و عین آن را نمی توان در هیچ نظام سیاسی دیگری ملاحظه کرد. یکی از این خصوصیات، خطر وجود جریان های «نفاق» است. از آنجا که جریان های نفاق، تعارضات و تضادهای خود با حکومت را علنی نمی کنند و حتی در بسیاری از مواقع خود را در ظاهر پایبند به دین و حکومت دینی نشان می دهند چگونگی مواجهه با آن نیز دارای پیچیدگی های زیادی است. این دقیقا همان مشکلی است که حضرت امیرالمونین (ع) نیز با آن درگیر بود. در جنگ صفین بسیاری از سربازان سپاه امیر (ع) به آن حضرت گفتند که یا امیر (ع)! ما نمی دانیم این جنگی که داریم می کنیم درست است یا اشتباه! آخر پیامبر اگر می جنگید با کفار و مشرکان می جنگید اما حالا سپاه مقابل ما، سپاهی است که افراد آن مانند ما مسلمان اند و مثل ما نماز می خوانند و روزه می گیرند!... به همین دلیل بسیاری از نیروهای حضرت، پا پس کشیدند.

این مشکل در دوران ما و در درون انقلاب اسلامی نیز وجود دارد. جریان های نفاق هنوز هم در داخل انقلاب وجود داشته و حتی در برخی از نهادهای حکومتی نفوذ کرده اند. چنان چه دست بسیاری از این افراد در دوران حاکمیت سیاه اصلاح طلبان و هم چنین در فتنه 88 رو شد. اما «ولیّ» جامعه که بر بلندای قله نظام ایستاده و آن را نظاره گر است به دلیل همین پیچیدگی هایی که عرض شد نمی تواند با این جریان مبارزه دفعی و آنی انجام دهد.

از نظر آقای بهداروند رهبر انقلاب نیز با چنین جبهه ای مواجه هستند که شرایط را پیچیده تر کرده است. از طرفی خطر منافقین جدید و از طرفی وجود نسل سومی که اوائل انقلاب و شرائط آن را درک نکرده است:

«در زمان امام راحل پس از 15 سال مجاهدت شاه از کشور بیرون شد و به همین دلیل هیجان ملی در سطح بالایی بود و حضرت امام رحمه الله با آن قدرت بود که می‏فرمود: «اگر کسی امروز در کنار شاه بایستد، مردم او را از خودشان نمی‏دانند» اما از روز اول که نمی‏توانست چنین فرمایشی را داشته باشد. همه می‏دانیم که به تدریج وضع این هیجان‏ها تغییر کرده است، الان جوانهایی که در سن 19 یا 20 سالگی وارد دانشگاه می‏شوند، در آن زمان کودک خردسالی بودند و چیزی از آن زمان بیاد ندارند، لذا آن هیجان ملی در بین این قشر وجود ندارد، این جوان‏ها تنها داستان وقایع انقلاب را از طریق کتابها مطلّع شده‏ اند. علاوه بر این امام راحل رحمه الله رهبر انقلاب بوده و بوجود آورنده آن هیجان و تحول بزرگ بوده است، وضعیت مقام معظم رهبری با ایشان تفاوت دارد، بنابراین الان حل مشکلات داخلی و خارجی خیلی پیچیده ‏تر شده است.»

هم چنین:

«شرایط این دوره نه شرایط هیجانی دوره سقوط شاه است تا شرایط زمان ایشان مساوی با شرایط زمان رهبری امام راحل باشد و نه شرایط جنگ و زهد دوره جنگ است تا مردم در رفاه طلبی نباشد و انتظاراتشان، انتظارات زمان جنگ باشد، الان یک کانون تبلیغاتی عظیمی مانند جنگ در کشور وجود ندارد، تا انگیزش عموم را تحریک نماید، حال باید ببینیم ایشان در این شرایط باید چگونه برای اسلام کار کند؟ هم نفاق داخلی مانع است و هم ضعف فهم بعضی از متدینین یک مشکل است.»

حالا این وسط، سایت های ضد انقلاب و اپوزیسیون سعی کردند اساس این مطلب را تحریف کرده و از آن به ناکارامدی نظام و مشکلات ولی فقیه یاد کنند. سایت «العربیه» وابسته به وهابیون آل سعود که دشمنی آن با انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و در تحلیل های سیاسی خود همواره سعی کرده نگاه مغرضانه ای علیه ایران اتخاذ کند با ادعای مضحک وابسته بودن بولتن نیوز به نهادهای امنتیی نوشت:

«سایت اصولگرای بولتن نیوز که از رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی ایران است، در یادداشتی نوشت که آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران برای اجرای سیاست های خود با مشکلات فراوانی روبرو است.»

سایت های پیک نت، دیگربان، آزادگی، حزب ایران سرافراز و لجور نیز سیاست تحریف را در پیش گرفته و در همین خصوص مدعی شدند: «سایت بولتن نیوز با انتشار یادداشتی اعلام کرد[آیت الله] علی خامنه‌ای برای جنگیدن با برخی گروه‌های داخلی و خارجی و اجرای سیاست‌های خود با مشکلات فراوانی مواجه است.»

البته از این سایت ها و رسانه ها انتظار دیگری هم نمی رود. این اولین بار و آخرین باری نیست که به بولتن نیوز و دیگر رسانه های مدافع انقلاب اسلامی تاخته و مطالب آنان را تحریف کرده اند. آن چیزی که مهم است این است که این سایت ها حتی به خوانندگان خود هم وقعی نمی نهند و با تحریف مطالبی این چنینی هم به شعور مخاطبین خود توهین کرده و هم آنان را احمق هایی بیش تلقی نمی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها