کد خبر: ۱۶۸۴۴۰
زمان انتشار: ۲۱:۱۸     ۰۲ مهر ۱۳۹۲
خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آمریکا امروز در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به صورت تلویحی موافقت خود با عزل محمد مرسی و براندازی دولت وی را اعلام کرد.
به گزارش 598، گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "القبس"، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به صورت غیر مستقیم براندازی دولت محمد مرسی را تائید کرد.
وی اعلام کرد که مرسی نتوانست مطالبات مردم مصر را تحقق بخشد از همین روی مردم تظاهرات کردند.
باراک اوباما در جلسه افتتاحیه دور جدید اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که کشورش همچنان "رابطه سازنده" با فرماندهان نظامی مصر را حفظ کرده است.
وی در ادامه افزود: واشنگتن در تحولات اخیر مصر و بحران سیاسی این کشور مواضع جانبدارانه برای هیچ یک از طرفین درگیری اتخاذ نکرده است.
‌ باراک اوباما در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره سوریه نیز اعلام کرد که توافق روسیه و آمریکا بر سر تسلیحات شیمیایی سوریه باید به تلاش های بین المللی درباره روند سیاسی منجر شود.
وی تاکید کرد که مدارک و اسنادی در اختیار داریم که نشان می دهد بشار اسد از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.
اوباماهمچنین تاکید کرد که روسیه و ایران باید ایده ابقای بشار اسد در قدرت را کنار گذارند.
رئیس جمهور آمریکا گفت: استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه امنیت ملی ما را تهدید می کند.
وی با تاکید بر اینکه راه حل نظامی دموکراسی را محقق نمی کند، گفت: آمریکا آمادگی استفاده از حمله نظامی برای تحقق منافع خود در خاورمیانه را دارد.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد زمانی که تصمیم به حمله علیه سوریه گرفتم منافع آمریکا و جهان را در نظر گرفتم.
وی همچنین اعلام کرد این ما نیستیم که تعیین کنیم چه کسی در این کشور حکومت کند  بلکه مردم سوریه هستند که تعیین کننده هستند.
رئیس جمهور آمریکا همچنین تصریح کرد: برای پایبندی دمشق به تعهدات خود باید قطعنامه ای الزام آور و سازنده باید در شورای امنیت تصویب شود.
اوباما با اعلام اینکه اگر تهدید به حمله نظامی نبود جامعه بین المللی به اوضاع سوریه توجهی نمی کرد، گفت:از تلاش همه دولت ها برای حل سیاسی بحران سوریه تشکر می کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها