کد خبر: ۱۶۸۷۵۶
زمان انتشار: ۰۱:۳۹     ۰۴ مهر ۱۳۹۲
خیلی نگذشته بود که این دختر با وجود نفرت از زندان، خود نیز پشت میله‌های آهنین گرفتار شد.
شبکه ایران /  دختر جوان به ملاقات پدر زندانی‌اش رفته بود که در دام چرب‌زبانی‌های یک زن افتاد.
خیلی نگذشته بود که این دختر با وجود نفرت از زندان، خود نیز پشت میله‌های آهنین گرفتار شد.
30خردادماه سال جاری یکی از فروشندگان طلافروشی در کریمخان به کلانتری 501 سنایی رفت و از سرقت طلایی دختر جوانی پرده برداشت.
مرد جواهرفروش گفت: چندی پیش دختر جوانی به مغازه‌ام آمد و چند سکه طلا و سرویس خرید و با یک کارت عابربانک پول‌ها را به حسابم واریز کرد. من که گمان نمی‌کردم کارت متعلق به وی نیست پول را دریافت کردم اما پس از مدتی پلیس به طلافروشی آمد و من که از همه‌جا بی‌خبر بودم شوکه شدم تا این‌که بعد از چند روز همان دختر را در یکی دیگر از طلافروشی‌ها دیدم.
با ادعاهای این مرد، پرونده در دادسرای جرایم رایانه‌ای مطرح شد و مأموران برای شناسایی و دستگیری دختر مرموز وارد عمل شدند و الناز 12 ساله را که در حال فریب طلافروش دیگری بود غافلگیر کردند.
وی که تصور نمی‌کرد از سوی پلیس شناسایی شود با احساس سردی دستبند شوکه شد و سعی کرد خود را بیگناه جلوه دهد.
سرنوشت دختر یک زندانی
الناز روبه‌روی قاضی دادسرای ناحیه 13 تهران ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای قرار گرفت و در حالی که بغض راه گلویش را بسته بود پرده از سرنوشت تلخ خود برداشت و با خجالت سر به زیر انداخت و گفت: 7 سال پیش پدرم محکوم به زندان شد، از آن روز به بعد روز خوشی ندیدم، زندگی‌ام سیاه و جهنمی شده بود با سختی روزم را به شب می‌رساندم تا این‌که مدتی پیش وقتی برای ملاقات پدرم به زندان رفتم ، آنجا با زنی به نام زهره آشنا شدم، وی که خود را دلسوز نشان می‌داد به سمتم آمد و طرح دوستی ریخت، زن مهربانی به نظر می‌رسید، وقتی پــای درد دل‌هایم نشست و از مشکلات مالی‌ام باخبر شد به من پیشنهاد کار دادم. من که از همه‌جا بی‌خبر بودم و از نقابی که بر چهره زده بود آگاه نبودم احساس کردم فرشته‌ نجاتم را یافته‌ام و به همین دلیل به حرف‌هایش گوش دادم ناخواسته عضو این باند کلاهبرداری رایانه‌ای شدم.
قرارگاه تبهکاران
الناز در بازجویی‌ها گفت: زهره در تهرانپارس با من قرار گذاشت تا کارمان را شروع کنیم، وی دو گوشی تلفن همراه، دو سیم‌کارت و تعدادی کارت عابربانک و یک کارت ملی جعلی برایم آورد که البته برخی از کارت‌ها سوخته بود.
وی گفت هنگام جابه‌جایی مواد از زندان با من تماس می‌گیرند و باید شماره کارت به آن‌ها بدهم تا برایم پول واریز کنند و سپس به طلافروشی‌ها بروم و با پول‌هایی که به حسابم واریز شده سکه و طلا بخرم و سهم خودم را نیز بردارم که البته از همه کارهایی که انجام دادم سرانجام یک سرویس طلا به ارزش 2 میلیون و 006 هزار تومان نصیب من شد.
هنگامی که طلاها را می‌خریدم آن‌ها را از طریق آژانس برای یک زن که مشخصاتش را به من داده بودند، ارسال می‌کردم.
الناز که از کرده‌اش بسیار پشیمان بود، گفت: آن‌ها از سن کم و شرایط من سوءاستفاده کردند، من از همه‌جا بی‌خبر بودم اگر غیر از این بود چطور دوباره به محل قبلی برای خرید سکه می‌رفتم؟ من گمان می‌کردم از این طریق مشکلاتم به پایان می‌رسد ولی اکنون عاقبت پدرم را پیدا کردم و راهی زندان شدم. ای کاش به‌درستی با مشکلاتم کنار می‌آمدم.
با اعترافات دختر جوان پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره 41 پلیس آگاهی قرار گرفت.
بدین ترتیب پلیس برای دستگیری دیگر همدستان این باند کلاهبرداری رایانه‌ای بررسی و تجسس‌هایشان را آغاز و در این میان یک خودروی 602 را توقیف کردند. صاحب خودرو هنگامی که روبه‌روی مأموران قرار گرفت، گفت: روز 62 مردادماه سال‌جاری الناز خودرویم را به امانت گرفت و رفت. من از این ماجرا هیچ اطلاعی ندارم.
شناسایی طعمه‌ها
با تحقیقات و بررسی‌های پلیسی گروهی فریب‌خورده با مراجعه به دادسرا از تبهکاری‌های دختر جوان خبر دادند.
یکی از این مردان که 81 میلیون تومان از حسابش کسر شده بود، گفت: روز 21 مردادماه سال جاری مردی با مطب پدرم واقع در رشت تماس گرفت و گفت یکی از مسئولان شرکت نفت است و می‌خواهد برای انجام آزمایشات 05 پرسنل آن شرکت با پدرم که پزشک عمومی است قرارداد ببندد، به این ترتیب آن شخص درخواست شماره کارت کرد تا پول را واریز کند. بعد دوباره تماس گرفت و گفت شماره همخوانی ندارد و یک کارت دیگر ارائه دهم. به این ترتیب با گیج کردن منشی از پشت تلفن و از طریق دستگاه MTA در چند مرحله تا نیمه شب بیش از 81 میلیون تومان برداشت کرد. زمانی متوجه شدیم که تا شب پول زیادی از حساب کسر شده بود و به دادگستری رشت رفتیم که در این‌خصوص پرونده در دست پلیس فتا قرار گرفت.
بنابر این گزارش، تحقیقات پلیسی برای ردیابی و شناسایی دیگر همدستان این باند کلاهبرداری همچنان ادامه دارد.
هشدار قاضی رسیدگی به پرونده
قاضی دادسرای ناحیه 13 تهران ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای درخصوص سوءاستفاده افراد کلاهبردار از دستگاه‌های کارتخوان هشدار می‌دهد. افراد مراقب کلاهبرداران رایانه‌ای ‌باشند. آن‌ها آگاه باشند که برای واریز پول به حساب به هیچ عنوان لازم نیست پای دستگاه خودپرداز بروند یا اطلاعات و کارتشان را در اختیار دیگران بگذارند زیرا دیده می‌شود قربانیان بسیاری به این طریق در دام شیادان می‌افتند و طعمه کلاهبرداران می‌شوند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها