کد خبر: ۱۶۹۲۳۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
سازمان ملل اعلام کرد، تیم کارشناسان تحقیقاتی سلاح‌های شیمیایی این سازمان روز دوشنبه کار خود را در سوریه به پایان می‌رساند و تیم بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی اول اکتبر و بلافاصله پس از پایان کار بازرسان سازمان ملل وارد دمشق خواهند شد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تیم تحقیقاتی سازمان ملل در بیانیه‌ای که از دمشق صادر شد اعلام کرد: این تیم تحقیقات جامعی را در خصوص چندین مورد حملات شیمایی داشته و انتظار می‌رود که فعالیت‌های خود را در این کشور تا روز دوشنبه 30 سپتامبر به پایان برساند.

همچنین تیم سازمان منع تسلیحات شیمیایی مستقر در لاهه بلافاصله پس از پایان کار این بازرسان در اول اکتبر کار خود را در محل‌های مورد نظر آغاز می‌کند.

در ادامه بیانیه سازمان ملل آمده است: تیم بازرسان سازمان ملل که برای دومین دور کاری خود 25 سپتامبر به سوریه بازگشتند فعالیت خود را به پایان رساندند. آنها در راستای اقدامات خود چندین سند و نمونه را جمع‌آوری کرده و مصاحبه‌هایی زیادی با قربانیان داشته‌اند.

بازرسان تیم سازمان ملل منع تسلیحات شیمیایی بر اجرای معاهده آمریکا - روسیه که بر اساس آن دمشق موظف به ارائه زرادخانه‌های شیمیایی خود به سازمان ملل برای تخریب آنهاست، نظارت خواهند داشت.

این سازمان اعلام کرده است که در اسرع وقت و تا حداکثر اول اکتبر بازرسی‌های اولیه خود را در سوریه آغاز خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها