کد خبر: ۱۶۹۲۳۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
نماینده دائم سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه این شورا درباره سوریه را "جانبدارانه و گزینشی" خواند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، فیصل الحموی، نماینده دائم سوریه در مقر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: پیش‌نویس قطعنامه جدید کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص سوریه بسیار جانبدارانه و گزینشی است.

وی گفت: سوریه هرگز هیچ قطعنامه‌ای را که برای تهیه ‌آن مشورتی نشده باشد، به رسمیت نمی‌شناسد، چنان‌ که سوریه با هر قطعنامه‌ای که با مشارکت کشورهای دشمن سوریه تصویب شود، مخالف است.

الحموی در ادامه تاکید کرد: ما با پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید و کاملا جانبدارانه روبرو هستیم که در آن همه همکاری‌ها و مشارکت‌های سازنده هیات‌های سوری نادیده گرفته شده است.

وی گفت: این قطعنامه از چارچوب اختیارات سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی، شورای امنیت و سازمان‌های انسانی تجاوز کرده است و آیا همه این‌ها تجاوز آشکار از محدوده اختیارات شورای حقوق بشر نیست؟

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه اعلام کرد: اطلاعاتی که کمیته حقوق بشر سازمان ملل درباره سوریه بر آنها تاکید دارد بر اظهارات و شهادت‌های دروغین و رسانه‌های بدون اعتبار متکی است.

وی گفت: در اطلاعاتی که کمیته به دست آورده آمده که طرفین بی‌شماری در بحران سوریه دست دارند، اما با این وجود کمیته بر متهم کردن دولت سوریه تمرکز کرده و نسبت به جرایم اصلی گروه‌های تکفیری و در راس آنها کشورهای آمریکا، قطر، ترکیه و عربستان سکوت اختیار کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها