کد خبر: ۱۶۹۳۷۴
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
گزارش یک شاهد عینی از حاشیه های مراسم استقبال دکتر روحانی:
دانشجویان با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا به دور ماشین رئیس جمهور حلقه زدند و نیروهای حفاظت هرچه زودتر ایشان را از محل دور کردند. در همین بین لنگه کفشی از سوی عقب جمعیت که بیشتر آن ها را هوادارن دولت تشکیل میدادند پرتاب شد که ظاهرا به کسی برخورد نکرد.(البته مشخص نشد چه کسی لنگه کفش را پرت کرده است) و متاسفانه رسانه ها با تحریف اصل حرکت دانشجویان و نشان دادن آنان به عنوان نیروهای افراطی حواشی برنامه استقبال را بزرگنمایی کردند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روز گذشته همزمان با بازگشت رئیس جمهور کشورمان جمعی از دانشجویان تهرانی با تجمع در فرودگار مهرآباد در حالی که شعار نوشته هایی علیه دولت آمریکا را به دست داشتند خواهان تبیین دستاوردهای این اقدام از سوی رئیس‌جمهور شدند.

در این بین برخی از رسانه هایی که از بیت المال نیز ارتزاق می کنند با وارونه نشان دادن اصل حرکت دانشجویان حاضر در این مراسم تمام تلاش خود را بری افراطی جلوه دادن جمع حاضر نمودند و این امر تا جایی پیش رفت که به دانشجویان حاضر انگ پرتاب کفش را نسبت دادند و این موضوع به خبر اصلی شبکه هاب معاند همچون بی بی سی تبدیل شد. لذا یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع با ارسال متنی به پایگاه 598 به شرح اتفاقات رخ داده در تجمع روز گذشته دانشجویان و استقبال کنندگان از حجت الاسلام حسن روحانی  پرداخته است که در ادامه می آید:

در آخرین ساعات روز جمعه حدود ساعت 11 شب درحالی که آخرین نشست خبری رئیس جمهور در سفر نیویورک برگزار شده بود خبری در رسانه ها منتشر شد که همه را متعجب کرد.خبر گفتگوی تلفنی 20 دقیقه ای اوباما و روحانی تبدیل شد به اولین خبر تمامی رسانه های خارجی و داخلی(البته به جز واحد مرکزی خبر!) تماسی که در ابتدا ادعا شد از سوی اوباما صورت گرفته اما پس از ساعاتی اعلام شد این تماس با درخواست طرف ایرانی حاصل شده است.  تماسی که  تمام دستاوردهای اولین سفر روحانی به نیویورک را زیرسوال برد. و علتی شد برای حوادثی که ظهر روز شنبه در فرودگاه مهرآباد رخ داد.

صبح شنبه تعدادی از فعالین جنبش دانشجویی پس از بحث و بررسی به این نتیجه رسیدند که سریعترین و ممکن ترین راه برای نشان دادن اعتراض به از سرگیری رابطه با آمریکا با توجه به هشدار های مکرر امام خامنه ای یک تجمع دانشجویی آرام به نمایندگی از امت حزب الله و مردم و یادآوری آرمان ها و فرمایشات پیرجماران به ریاست جمهور و تیم همراه در هنگام ورود به کشور است.بر همین اساس طیف های مختلف دانشجو و طلبه حوالی ساعت 11 صبح خود را به پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد رساندند.دانشجویانی از دانشگاه های شریف، امیرکبیر، تهران، امام صادق (ع) و ... و تعدادی از طلبه های حوزه علمیه مشکات.

برنامه تجمع با پخش پلاکارد هایی از سخنان امام و رهبری و همچنین آیاتی از قرآن کریم آغاز شد،دانشجویان در دو صف که در امتداد خیابان شکل گرفته بود آماده عبور ماشین روحانی و همراهان از بین حمعیت بودند. تعدادی از فعالین جنبش دانشجویی سخنرانی کردند و با مطالبه گری در مورد این خطای استراتژیک ریاست جمهور به نوعی اعتراض خود را اعلام داشتند.در همین هنگام نیز گروهی از حامیان دولت با در دست داشتن عکس هایی از سران فتنه منتظر ورود رئیس جمهور به میان جمعیت بودند. نکته جالب حضور گسترده دانش آموزان مدارس «سلمان فارسی» و «شهید بهشتی» منطقه 9 به عنوان حامیان دولت بود که آن ها را از سر کلاس هایشان بلند کرده و به استقبال ریاست محترم جمهور آورده بودند.

همه چیز برای بک استقبال آرام مهیا بود اما هرچه از ساعت 11 می گذشت و به اذان نزدیک می شدیم این احتمال بین دانشجویان قوت گرفت که رئیس جمهور از دربی دیگر فرودگاه را ترک کرده است.خروج نیروهای تشریفات ارتش و هم چنین خروج ناگهانی دانش آموزان و تعدادی از نیرو های انتظامی که صحنه را ترک کرده بودند به این احتمال قوت داد تا این که نوای اذان ظهر در فضا طنین انداز شد و دانشجویان مکتب روح الله آماده اقامه نماز جماعت ظهر و عصر می شدند.جمعیتی حدود 50 نفر مشغول اقامه نماز بودند و تعدای از دانشجویان هم مراقب بودند تا از هرگونه احتمال درگیری و آسیب دیدن نماز گزاران جلوگیری کنند در هنگام سجده اول نماز بود که ماشین حامل رئیس جمهور پس از عبور از بین هواداران ، به صفوف نمازگزاران رسید و علی رغم درخواست دانشجویان مبنی بر تامل چند دقیقه ای تا پایان نماز ماشین ها و هواداران با برهم زدن صفوف نماز جماعت به راه خود ادامه داند و اگر واکنش سریع دانشجویان نبود چه بسا تعدادی زخمی و مجروح می شدند یا زیر دست و پا و یا چرخ ماشین ها می ماندند.

پس از این واقعه تاسف بار دانشجویان با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا به دور ماشین رئیس جمهور حلقه زدند که آقای روحانی سریعا به داخل ماشین رفته و نیروهای حفاظت هرچه زودتر ایشان را از محل دور کردند. در همین بین لنگه کفشی از سوی عقب جمعیت که بیشتر آن ها را هوادارن دولت تشکیل میدادند پرتاب شد که ظاهرا به کسی برخورد نکرد.(البته مشخص نشد چه کسی لنگه کفش را پرت کرده است).این تجمع تبدیل شد به عرصه تقابل حامیان سازش و مخالفان رابطه با امریکا که از شعار های دو طرف کاملا نمایان بود. شعار ها تا دور شدن کامل روحانی و تیم همراه از محوطه فرودگاه مهرآباد ادامه داشت.

متاسفانه رسانه ها با تحریف اصل حرکت دانشجویان و نشان دادن آنان به عنوان نیروهای افراطی حواشی برنامه استقبال را بزرگنمایی کردند و پیام این حرکت دانشجویان مکتب روح الله را وارونه جلوه دادند.

*سعید قبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۸
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۲۱
۱۴
میشه بگی افراطی یعنی چه همین یعنی افراطی
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
اینکه به یک حرکت اعتراض کنی افراطیه؟! پس آزادی بیان چی میشه.. اصلاً ببینم شما نظرت در مورد اتفاقات سال88 چیه؟!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۱۹
۱۵
یک سوال ؟؟این دانشجویان انقلابی !با کدام مجوز تجمع اعتراضی برگزار کردند؟؟!!آیا اینها که دم از اطاعت مطلق از رهبری میزنند آیا اطمینان دارن که رهبر معظم انقلاب از این حرکت آنها راضییند؟!به نظر من اینها یک مشت افراد خودسر هستند که نقش خوارج را بازی میکنند .ملت ولی هوشیاره!روحانی با عث شد تمام دولتها به ملت شریف ایران سر تعظیم بیاورن !حالا عده ای ...بگذریم .روحانی حمایتت میکنیم
پاسخ
اسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۱۶
۶
در عکسهای مختلف گرفته شده از صحنه اعتراض چهره پرتاب کننده کفش به وضوح دیده میشود لطفا به سایتهای دیگر مراجعه کنید تا آن شخص را ببینید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۱۷
۹
آقای قبادی واقعا" برای تو و امثال تو متاسفم . تا اینو درک نکنی که مملکت مال همه است به بلوغ نمی رسی . ضما" در قرآن کریم دروغگو دشمن خدا خطاب شده و خودت هم میدانی که دروغ میگوئی پس به نظرم با این حرفها عیار دشمنی ات با خدا را بیشتر میکنی به درون خودت رجوع کن و سعی کن به بلوغ برسی آنگاه که معنای واقعی دموکراسی را فهمیدی بیانیه بده و لطفا" یادت باشه صادق باشی چون دروغگو دشمن خداست .
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
شمایی که دم از صداقت و دموکراسی می زنی تا به حال واژه تهمت به گوشت خورده است؟
كاظمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۱۶
۴
نماز خوانها ميدانند كه در مسير راه جلويپنجره مسير












-نمازخوان ها- ميدانند كه در مسير راه، جلوي پنجره ودرب ، مسير آب و... جاي نماز خواندن نيست اشكال دارد.
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۱۰
۶
به نام خدا
به نظر بنده كساني كه ديروز آن رفتارها را انجام دادند نه بسيجي اند و نه دانشجو .
اينها كساني اند كه از رهبري جلوترند و گويا رهبري بايد سياستهاي نظام را با اين افراد هماهنگ كند .
حضرت آقا بارها و بارها فرموده اند : بنده با اينجور كارها مخالفم. بارها به مسئولين و كسانى كه ميتوانند جلوى اين چيزها را بگيرند، تذكر داده‌ام. آن كسانى كه اين كارها را ميكنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نكنند .
رفتار ديروز عده اي خود فروخته به خاطر منافع خاص عده اي خاص تر هيچ توجيهي ندارد .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲
احسنت بر تو حزب‌اللهی واقعی! احسنت!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۸
۵
پرتاب لنگه کفش ازون دست حرکت هایی است که پس از واقعه برخورد قم با لاریجانی حضرت آقا آن را تقبیح کردند.
جناب روحانی حتما جوابی برای بعضی حرکت های مشکوک دارند دیگه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۹
۳
آقای قبادی "خودتی "
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۸
۴
خب آقاي سعيد قبادي عزيز (البته اگر واقعا اسمت همينه) اون رسانه هايي كه شما ميگي هم عكس پرتاب كننده كفش رو پخش كردن هم عكس عضو محترم ستاد جليلي رو پس تا اينجا حرف اونها مستنده اما شما هم يه عكس از اون بچه مدرسه ايها ميذاشتي كه ما هم دلمون خوش باشه كمي از حرفات راسته 598 كه اينها رو منتشر نمي كنه منتها قاعدتا تو نبايد اينقدر ساده باشي كه ندوني اين مطلب نوشته شده
پاسخ
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
عکس اون بچه مدرسه ای ها هم تو همون سایتایی که خودت میگی هست معلوم میشه داری از باد هوا حرف میزنی و نظر میذاری که خودت ندیدی
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
شما با یک جستجوی ساده در عکس های روز مراسم می تونی جتی فیلم حضور بچه مدرسه ای ها رو پیدا کنی!
ولی اگه بازم اصرار بر حرفتون دارید ایمیلتون رو بدید تا براتون مستندات رو بفرستم
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۹
۶
لطفا رسالت اطلاع رسانی را حفظ کرده و از دروغ پردازی فاصله بگیرید و دیدگاههای فردی عده ای معلوم الحال شکست خورده انتخاباتی را عام نشان ندهید .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۶
۶
خیلی رو دارین.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۷
۷
افرین به غیرت جوانان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۸
۶
افرین به غیرت جوانان
پاسخ
سعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲
۹
۴
لنگه کفش از سمت هواداران روحانی پرتاپ شد . جالب است نه ....!!!!!!!
باز خوبه اصل پرتاپ را قبول کردید
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۴۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
در متن اشاره نشده چه کسی پرتاب کرده اما احتمال این که از آن سمت هم باشد بعید نیست.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۲
۰
http://razeatash.mihanblog.com/post/108
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۲
۹
۹
انتخاب :
مي دانم كه بي حد ترسو وبز دلي كه نظرمخالف را انعكاس نمي دهي ولي مي نويسم.
1-تمام دنيا حتي صهيونيستهاكه حامي فتنه بودند مي دانند كه اغتشاشات 88توسط همفكران شما برپا شد.
2-به اجبار اوردن دانش اموزان به استقبال هنر نيست كه به ان افتخار مي كنيد.
3-حمله خودروي رييس جمهوربه نماز جماعت دانشجويان مخالف به به چه چه دارد.ودانشجويان براي ان تهاجم بايد براي اقاي روحاني هورا مي كشيدن.
4-ايا رابطه باشيطان بزرگ درمرام شما وادادگان معروف وواجب است ومخالفت باامريكا منكر است.
5-شما تحمل مخالف راخوشگذراني باغرب وحمله به دانشجوي معترض در حال نماز ميدانيد.
6-ايا بناست تا اخردولت هرجا گند زديد با ذكر كلمه احمدي نژاد ازپاسسخ گويي فرار كنيد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
اون دو خط اول چی بود نوشتی؟
آدم شک میکنه به نظرت مثبت بده یا منفی
آخه دوست من مخاطبت رو هم مشخص میکردی تا من اشتباهی بهت منفی ندم... چون عجله کردم با خوندن دو خط اولت
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
درود بر شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
۰
۴
اخه خودتون کمتر به اجبار مردم را به صحنه می اورید اق ا رضا درضمن دروسط راه نماز خوندن با کفش و هزار ایراد دیگر چه معنی داره به غیراز اغتشاش و ...شما با شیطانهای دیگر که دروجودتان است اول مبارزه کنید بعد برای شیطان بیرونی نقشه بکشید فعلا که دولت گند نزده شما با بی ادبی تان ابروی ایرانیها را بردید کمی تفکر کنید بد نیست اعتراض به صورت دیگری هم ممکن است
پاسخ
لعن کننده مفسدان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
۰
۳
لعن و نفرین بر شما خود باختگان بی شعور باد..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۲
۰
۳
بابا شما یه مشت آدم افراطی هستید
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
۵
۱
نظر کامنت گذاراتون جالبه همه مقابل شما موضع گرفتن داستان چیه؟!
اما هرچی هست من با همشون مخالفم
هرچی هست می دونم که این دولت راه هاشمی و خاتمی رو بدتر طی می کنه
و هرچی هست می دونم که این مردم گرفتار بد آینده ای خواهند شد
حال بگذار بخندند و فریاد قهرمانانه سردهند
اما چقدر شادی زودگذری است و چه درد ماندگاری را برای همگان رقم می زنند
ملتی که عزت را به لقمه ای نان فروختند!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها