کد خبر: ۱۶۹۶۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: گسترش استفاده از پهپادها در کنترل مرزهاي کشور از اولويتهاي مرزباني است.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، سردار حسين ذوالفقاري روز يکشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان افزود: هم اينک از پهبادها براي کنترل مرزهاي در برخي استانها استفاده مي شود و اين هواپيماهاي بدون سرنشين ساعتها در طول روز کار نظارت بر مناطق مرزي را انجام مي دهند.

وي اظهار داشت: در نظر داريم با توجه به توليد هواپيماهاي بدون سرنشين جديد در کشور به مرحله اي از پيشرفت برسيم که از اين پس تمام مرزهاي جمهوري اسلامي در شبانه روز با استفاده از همين پهبادها پايش هوايي شوند.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: همچنين در سيستان و بلوچستان هماهنگي لازم با هواناجا براي گسترش استفاده از پهبادها صورت گرفته بطوري که در آينده نزديک نظارت بر تمام محدودهاي مرزي اين استان توسط همين هواپيماها انجام شود.

وي در ادامه همچنين افزود: با وجود برخي کاستيها از نظر اعتباري روند اجراي طرح انسداد يا کنترل مرزها به هيچ عنوان متوقف نشده است.

سردار ذوالفقاري ادامه داد: مرزباني امسال اعتباراتي خارج از برنامه ها به سيستان و بلوچستان براي اجراي پروژه هاي راهسازي، حفر کانال و تجهيز مرزها اختصاص داده که براي رفع بخشي از نيازهاي الکترونيکي و اپتيکي و مقابله با اقدامات ايذايي اشرار و گروهکها هزينه شده است.

وي گفت: با توجه به پيگيريهاي صورت گرفته و همکاري وزارت کشور تقريبا ۲۵ درصد اعتبارات سال ۹۲ مرزباني اعلام شده و به زودي در اختيار قرار مي گيرد تا براي سرعت دادن به اجراي پروژه هاي کنترل مرزهاي کشور هزينه شود.

او با اشاره به امنيت مرزهاي سيستان و بلوچستان نيز گفت: در نظر داريم امسال در حوزه مرز سراوان به خصوص در منطقه رودخانه نهنگ که اکنون مرزبانان در شرايط سخت مستقر هستند، کار راهسازي را به مرحله قابل قبول برسانيم.

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران افزود: امسال دو گردان مستقل مرزي در منطقه سيرگان و نگور سيستان و بلوچستان ايجاد شد و همچنين با اقدامات صورت گرفته هنگ مرزي زاهدان تا آخر سال براي تقويت قدرت مرزباني در منطقه ميرجاوه و زابل ايجاد مي شود.

وي در ادامه بيان کرد: ۳۷ تن مواد مخدر از ابتداي امسال تاکنون توسط مرزبانان در سيستان و بلوچستان کشف شده که نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزايش نشان مي دهد که نتيجه عملکرد خوب مرزبانان در کنترل نواحي و مناطق مرزي اين استان است.

سردار ذوالفقاري گفت: مرزباني کنترل دقيق بر رفت و آمدهاي مرزي دارد لذا همواره در اجراي طرحهايي از جمله فروش سوخت به مرزنشينان شعاع ۲۰ کيلومتري مرز و واردات ۵۴ قلم کالاي معاف از حقوق گمرکي که باعث بهبود وضعيت معيشتي مرزنشينان مي شود پيشگام است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها