کد خبر: ۱۷۱۱۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، جمعی از طلاب و روحانیون حوزه های علمیه با انتشار بیانیه ای آغاز فعالیت کمیته حوزوی «برائت از مشرکین» را اعلام نمودند. متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها؛ انقلاب اسلامی و سربازان حزب خدا، لحظات تلخی را می گذرانند.

در اثر عدم توان یا اراده دولتمردان بر حماسه سازی اقتصادی، مواضعی چون شرایط بدر و خیبری و تأکید بر مقاومت جانانه تنها طی چند ماه به عبارت حکیمانه و پررمز و راز نرمش قهرمانانه تغییر می یابد. نرمش قهرمانانه در اثر رسوخ حب کفار و تمدن غرب در دل مسئولان قوه مجریه و نیز اعتماد ایشان به سران ستم و امید گشایش به دستان دشمنان خدا به نرمش ذلیلانه منجر می گردد. سنگر مستحکم مقاومت در برابر مذاکره با آمریکا، توسط دشمنان اسلام فتح می شود. سی و پنج سال مقاومت در برابر این دسیسه آمریکایی به امید واهی بازی برد ـ برد شکسته می شود.

برای ملتهای مستضعف و دربند جهان که ایران را تنها سنگر مستحکم و کانون استکبارستیزی می دانند این پرسش نگران کننده مطرح می شود که حال که سرسخت ترین دشمن آمریکا پای میز مذاکره آمده است، آیا ما، با این توان کم، قدرت مقاومت خواهیم داشت؟ قبح عمل زشت مذاکره با شیطان بزرگ شکسته می شود و برای گام های بعدی لحظه شماری میگردد. دشمنان خدا و خلق خدا بر سر پایکوبی عزت اسلام، جشن شادمانی می گیرند. تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید در کنار دشمنان خونخوار مردمِ خود، قهقه های شادی سر می دهد و از ایالات متحده و انگلستان تا آل خلیفه، همگی را به گفتگو می نشیند.

در مقابل این همه هزینه و خسارت، باراک اوباما با گستاخی بیش از پیش، گزینه «حمله نظامی» را که در ماه های اخیر کمتر شنیده شده است، دوباره مطرح می سازد و آمریکا، اسرائیل و اروپا به افزایش فشارها برای کوتاه آمدن بیشتر ایران می اندیشند.

صدا و سیما از این فاجعه جشنی ملی می سازد. سکوتی مرگبار بر خواص سایه می¬افکند و اندک انتقادات وارد شده به این ساده لوحی ها و بر باد دادن منافع ملی نیز، تندروی تلقی می گردد.

و این روزهای تلخ، شباهتی بس عجیب با روزهای پذیرش قطعنامه دارد.

در این روزهای سیاه از همه نگران کننده تر، تلاش دستهایی مرموز برای کور کردن خط مبارزه با کفر و شرک و به وجود آوردن تدریجی زاویه هایی با اصل ازلی، ابدی و سرمدی برائت از مشرکین است. جریان سازش در صدد آن است تا اندیشه های همیشگی اماممان را کم رنگ سازد و این فرازها را در ذهنمان بخشکاند: «از خدا مى‏خواهيم كه اين قدرت را به ما ارزانى دارد كه نه تنها از كعبه مسلمين، كه از كليساهاى جهان نيز ناقوس مرگ امريكا و شوروى را به صدا درآوريم.» (امام خمینی(قدس سره)، پيام سالگرد کشتار خونین حجاج ایرانی و پذیرش قطعنامه، 29/ 4/ 67)

«بر هيچ يك از مردم و مسئولين پوشيده نيست كه دوام و قوام جمهورى اسلامى ايران بر پايه سياست نه شرقى و نه غربى استوار است و عدول از اين سياست، خيانت به اسلام و مسلمين و باعث زوال عزت و اعتبار و استقلال كشور و ملت قهرمان ايران خواهد بود.» امام خمینی(قدس سره)، سياستهاى كلى نظام اسلامى در دوران بازسازى كشور، 11 مهر 1367/ 21 صفر 1409

امروز جریان سازش در تلاش برای حذف شعار ماهوی «مرگ بر آمریکا»ست و اعلام می¬کند: «در صدد افزایش تنش با ایالات متحده آمریکا نیستیم.»

بر این بنا کمیته «برائت از مشرکین» متشکل از جمعی از فرزندان حوزه علمیه، بر اساس رسالت دینی و ملی خود و برای داشتن عذری و لو کوچک در پیشگاه حضرت روح الله، شهیدان همیشه زنده و فرزندان آینده این کشور آنگاه که بپرسند برای صیانت از دستاوردهای دینی و منافع ملی ما چه کردید، اعلام موجودیت می نماید.

به هر حال و به هر ترتیب اکنون تاکتیک ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه ای دام ظله بر سیاست نرمش قهرمانانه استوار شده است و اینجانبان تبعیت محض خود را در این امر اعلام نموده و معتقدیم در نهایت به بصیرت افزایی توده های مردم، رسوایی جریان سازش و بر باد رفتن همیشگی ادعای آن مبنی بر خروج کشور از مشکلات به واسطه مذاکره و ارتباط با آمریکا و نیز عبور آحاد مردم جامعه از این افسونگری خام در شرایط پیچ تاریخی به سمت تمدن اسلامی منجر خواهد شد.

در این شرایط حساس خطر القای حاکمیت دوگانه، تهدید وحدت ملی، زدن برچسب افراطی گری و دامن زدن به مغالطه «می خواستیم، نگذاشتند.» را به دوستان جبهه حزب الله گوشزد می نماییم.

 همچنین هرچند آینده تاریکی را برای روند کنونی و نقش آفرینان آن به چشم می بینیم، اما بهترین راه را صبر قهرمانانه ـ و نه صبر منفعل ـ برای حفظ اصول انقلاب اسلامی و برائت از مشرکین و نیز انتظار روشن شدن بیش از پیش بطلان بی تدبیری دولت تدبیر و امید و بر باد رفتن امید وی به دشمنان برای مردم شریف می¬دانیم؛ «بل سَوَّلت لَکم أَنفُسُکم أَمراً فَصَبرٌ جمیلً واللهُ المُستَعانُ علی ما تَصِفونَ»

کمیته «برائت از مشرکین» همراه با راهبرد صبر جمیل یا «ایستادگی هوشمند و فعال» در راستای ادای تکلیف عمار بودن، خود را عهده دار اهداف و  وظایف زیر می داند:

     حفظ خط مبارزه با کفر و شرک و میراث ابراهیمی برائت از مشرکین،

     بصیرت افزایی و تبیین علمی، عینی و ملموس آرمان¬های انقلاب اسلامی

     تبیین قرآنی، روایی، اعتقادی و فقهی مقاومت و استکبارستیزی

     مقابله با شبهات و سم پراکنی های جریان سازش

     مطالبه گری و نظارت بر دولت در چارچوب سیاست «نرمش قهرمانانه»

     تبیین نقش خواص در قبض و بسط ید ولی فقیه

مواضع و اقدامات بعدی کمیته برائت از مشرکین به تدریج به اطلاع ملت ایران خواهد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها