کد خبر: ۱۷۳۱۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۰ مهر ۱۳۹۲
دبير ستاد منشور اخلاقي و رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي گفت: «شايد دايي همان زمان اين اطلاعات را در اختيار رئيس سازمان ليگ و يا رئيس كميته انضباطي داده است.»

598؛ عليرضا عليپور در خصوص پرونده مفتوح داوران متهم به رشوه‌خواري و تغيير و تحولات قريب‌الوقوع در چارت سازماني فدراسيون كه منجر به حذف ستاد منشور خواهد شد، گفتگويي انجام داده كه ماحصل اين مصاحبه پيش روي شماست.


* حاج آقا آخرين خبر در مورد پرونده فساد مالي داوران چيست؟
- فعلا محسن قهرماني و اكيپ همراهش مدنظر ما قرار دارند.


* يعني ديگر داور فاسدي در جامعه داوري وجود ندارد؟
- چرا هم وجود دارد و هم ما آنها را شناسايي كرديم اما از قديم گفته‌اند آسياب به نوبت حالا نوبت قهرماني است بعدا نوبت x و y.


* اين x و y چه كساني هستند؟
- خودشان مي‌‌دانند ما اين نفرات را چندين بار به فدراسيون دعوت كرديم و به صورت جدي‌ تذكر داده‌ايم اما ديگر به تذكر اكتفا نمي‌‌كنيم و قطعا با اين موارد برخورد جدي خواهيم داشت و هر مسئله كوچكي را پيگيري مي‌‌كنيم تا به مدارك محكم برسيم و اين افراد را به صورت قانوني از جامعه داوري طرد كنيم.


* از دايي نپرسيديد چرا همان پارسال اين قضيه را به اطلاع مقامات و مسئولان نرسانده است؟
- شما از كجا مي‌‌دانيد؟ شايد به دبير كل فدراسيون اطلاع داده است. شايد با رئيس صحبت كرده است. شايد اين اطلاعات را در اختيار رئيس سازمان ليگ و يا رئيس كميته انضباطي داده است.


* خب شما از وي نپرسيديد اين مورد را با چه كسي در ميان گذاشته است؟
- خير ولي به طور حتم در اين مورد هم گفتگو خواهيم كرد.


* ظاهرا قهرماني هنوز محكوم نشده است؟
- بله درست است و اميدوارم كه تبرئه شود.


* اين جمله يك تعارف بيشتر نيست؟
- نه باور كنيد ما در ستاد منشور اصراري بر محكوم كردن افراد نداريم ولي خب وقتي يك جرم محرز اتفاق مي‌‌افتد ديگر نمي‌‌توان در اين باره اقدامي انجام نداد. به عنوان مثال همين محسن قهرماني از سه سال پيش يك پرونده مفتوح در ستاد منشور دارد كه به خاطر اين قضيه در طول دو سه سال اخير چندين بار وي را احضار كرديم و در لفافه با وي به گفتگو پرداختيم ولي ظاهرا اين اقدامات نتيجه نداده و بايد شديدتر با وي برخورد شود.


* و بعد از اتمام پرونده قهرماني؟
- يكي يكي سراغ داوران مشكل‌دار مي‌‌رويم، يعني بهتر بگويم سراغ كساني خواهيم رفت كه در مورد اخلاق و رفتارشان شبهاتي وجود دارد.


* يعني عمر ستاد منشور آنقدر طول مي‌‌كشد كه يكي‌يكي و سر فرصت به پرونده داوران رسيدگي كنيد؟
- شايد عمر ستاد منشور قد ندهد اما در كميته اخلاقي قطعا اين موضوع پيگيري مي‌‌شود و تا حصول نتيجه نهايي ادامه خواهد داشت.


* آقاي تاج گفتند اگر عليپور قصد دارد با كميته اخلاق همكاري كند ابتدا بايد استعفاء بدهد شما در اين مورد چه تصميمي گرفته‌ايد؟
- هنوز تصميم خاصي نگرفته‌ام شايد بمانم و در كميته اخلاق فعاليت كنم شايد هم عطاي كار در فوتبال را به لقايش ببخشم و در حوزه ديگري مشغول به كار شوم.


* يعني تمايلي براي همكاري نداريد؟
- هنوز تصميم نگرفته‌ام تا چه پيش آيد ولي اگر بمانم ايستاده‌ام تا ريشه فساد در فوتبال را بسوزانم و اين ورزش را از آلودگي‌هاي مالي پاك كنم كه اميدوارم اين مهم چه با من و چه بدون من به انجام برسد.


* راستي چرا مولايي را محروم كرديد او كه با ستاد همكاري كرده بود؟
- مولايي محروم شد چون محكوم به بي‌‌صداقتي در گفته‌هايش بود و اطلاعاتش را تا آنجايي در اختيار ما گذاشت كه به بعضي‌ها آسيب نرساند.


* خب با اين جو شايد شاهد ديگري براي افشاء حقايق جرأت نكند پا پيش بگذارد؟
- نه قطعا خيلي‌ها در آينده نزديك با ما همكاري خواهند كرد چون هركسي‌ دلش براي فوتبال اين مملكت بسوزد در اين باره نمي‌‌تواند سكوت كند و اطلاعاتش را در اختيار ستاد منشور نگذارد و از همين جا و از طريق رسانه شما اعلام مي‌‌كنم هر كسي به عنوان شاهد اطلاعاتي در اختيار ما بگذارد حتي نام وي محرمانه باقي خواهد ماند. مورد مولايي هم يك مورد مجزاست كه به شهادتش ارتباطي ندارد.
روزنامه نود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها