کد خبر: ۱۷۵۱۳۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
نخست وزیر هند پیشنهاد همتای پاکستانی خود برای میانجیگری آمریکا درباره اختلاف مرزی دو کشور در منطقه مورد اختلاف کشمیر را رد کرد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه پاکستانی داون؛‌ مانموهان سینگ نخست وزیر هند، پیشنهاد نواز شریف همتای پاکستانی خود برای میانجیگری آمریکا درباره اختلاف مرزی دو کشور در منطقه کشمیر را نپذیرفت.

همچنین سلمان خورشید وزیر خارجه هند نیز اعلام کرد گفتگو در این باره تنها وقت تلف کردن است.  سلمان خورشید همچنین نسبت به نقض مکرر آتش بس در خط کنترل در منطقه مورد اختلاف کشمیر ابراز نگرانی کرد. 

و ی تاکید کرد هرگونه کمک اقتصادی آمریکا به پاکستان نباید به نحوی باشد که امنیت و منافع استراتژیک هند را به خطر اندازد و امیدوار است واشنگتن این نکته را در نظر داشته باشد.  وی همچنین تاکید کرد کشمیر بخش جدایی ناپذیر هند است و هیچ کس حق زیر سوال بردن این موضوع را ندارد. 

یادآور می‌شود نواز شریف، نخست وزیر پاکستان که در آمریکا به سر می‌برد از دولت این کشور خواسته بود در اختلاف هند و پاکستان درباره حاکمیت بر منطقه کشمیر میانجیگری کند. دهلی نو همچنین تاکید کرده است نه تنها موضوع کشمیر، بلکه هر موضوع دیگری نیز باید تنها بین دو کشور حل و فصل شود. 

اختلاف نظر درباره حاکمیت بر منطقه کشمیر تاکنون  به وقوع چندین جنگ بین این دو کشور انجامیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها