کد خبر: ۱۷۶۹۰
زمان انتشار: ۱۷:۱۷     ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
بهمنی خبر داد
بر اساس بسته سیاستی – نظارتی سال 90، اخذ وثائق ضامن هایی به غیر از کارمند رسمی برای دریافت وام اعتبار قانونی دارد و این موضوع به تمامی بانک ها ابلاغ شده است.


به گزارش 598 ،محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در باره تخلف بانک ها در اجرایی نکردن مصوبه بانک مرکزی در مورد اخذ وثائق ضامن های غیر کارمند رسمی اظهار داشت: تمامی بانک ها مکلف به اجرای دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر اخذ وثائق ضامن های غیر کارمند رسمی حتی تجار هستند و بانک مرکزی در صورت نیاز اقدام به ارائه تذکر کتبی و برخورد قاطع با متخلفین خواهد کرد.

* تکذیب خروج سکه از کشور

بهمنی، با بیان اینکه افزایش نرخ طلا تابع وضعیت بازارهای جهانی است، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ طلا در بازارهای جهانی از هر اونس هزار و 800 دلار به هزار و 750 دلار رسیده است، در بازار داخلی هم نرخ طلا نسبت به قبل کمی کاهش پیدا کرده است.
رئیس بانک مرکزی ادامه داد: اگر قیمت طلا در بازار داخلی کمتر از بازار های خارجی باشد این امر باعث خروج طلا از کشور و اگر بیشتر نرخ طلا داخلی بیشتر از بازارهای جهانی باشد باعث ورود طلا به کشور می شود به همین دلیل ما ناچاریم که قیمت سکه را بر اساس قیمت های جهانی روزانه تعیین کنیم.
وی عنوان کرد: ما آمار فروشمان را مرتب داریم و بر اساس آمارهاي جهاني مي فروشيم هيچ دليلي ندارد كه سكه از كشور خارج شود مگر آنكه ما بخواهيم ارزان تر بفروشيم حالا ما اين اعتقاد را داريم كه ارزش افزوده براي سكه و طلا محاسبه مي شود و اين موضوع را برعكس مي كند يعني قيمت طلا و سكه بالا مي رود و حتي باعث ورود طلا به كشور مي شود ولي الان قيمت ها متعادل شده است.
وي با اشاره به آنكه لزومي ندارد كه اقدام به ارزان فروشي ذخاير ارزي كشور بكنيم چون باعث خروج طلا مي شود درباره پرداخت وام 100 ميليون توماني مسكن به اقشار مرفه از سوي بانك مسكن اظهار داشت: بانك مركزي اين موضوع را تاييد نمي كند و ما بايد بررسي كنيم ببينيم كه به چه ترتيب است چون ما نمي توانيم اعلام مي كنيم كه وام 100 ميليوني يا 50 ميليوني پرداخت شود بانك مركزي چنين تصميمي را نگرفته هنوز قطعا هم آنها بخواهند اين رقم را اعلام بكنند بايد مجوز بانك مركزي را داشته باشند.
وي تصريح كرد: تمام تسهيلات و وام هاي در مورد بخش هايي مانند مسكن غير يارانه اي است مگر تسهيلات كه دولت بخواهد بپردازد كه يارانه اش را نيز دولت مي دهد.

*برخورد جدي بانك مركزي با موسسات غيرمجاز مالي

رئيس كل بانك مركزي در مورد نظارت بر موسسات مالي و اعتباري كه مجوز از بانك مركزي دريافت نكرده اند گفت: بانك مركزي به طور جدي پيگير برخورد با موسسات متخلف مالي و اعتباري غير مجاز است.

*كره جنوبي هيچ بدهي نفتي به ايران ندارد

رئيس كل بانك مركزي تصريح كرد: كره جنوبي تمامي پول نفت را به موقع به حساب كشورمان واريز كرده است.
وي درباره پرداخت تسهيلات به مسكن مهر گفت: مسكن مهر طرحي بسيار خوب در راستاي صاحبخانه كردن افراد نيازمند است اولويت كاري ما در اعطاي تسهيلات پرداخت وام به مسكن مهر براي ساخت است و بعد از آن تسهيلات خريد مسكن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها