کد خبر: ۱۷۶۹۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
فرمانده سابق ارتش استرالیا از مقامات این کشور خواست تا اجازه بازگشت استرالیایی هایی که به گروه‌های تروریستی در سوریه پیوسته اند را ندهند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین المل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، منابع خبری محلی در استرالیا گزارش دادند، پیتر لیهی فرمانده سابق ارتش استرالیا از مقامات این کشور خواست تا اجازه بازگشت استرالیایی های که شناسنامه سوری نیز دارند و در جنگ داخلی این کشور شرکت کرده اند را ندهند.

وی طی مصاحبه خود با شبکه اسکای نیوز، اعلام کرد چگونه ممکن است که یک استرالیایی به سوریه رفته و پس از شرکت در جنگ داخلی این کشور و همکاری با القاعده باز گردد.

لازم به ذکر است که چندی پیش یکی از عوامل تروریستی القاعده که از استرالیا به این کشور آمده بود در دیرالزور اقدام به حمله انتحاری کرد.

مقامات استرالیایی بیان کرد: حدود هشتاد شهروند استرالیایی هم اکنون در سوریه در کنار گروه های مسلح می جنگند.

همچنین  نود درصد از استرالیایی هایی که در سوریه هستند در کنار گروه های مسلح و بقیه در کنار جبهه النصره وابسته به القاعده می جنگند.

این در حالی است که یک مسئول وابسته به دستگاه اطلاعاتی استرالیا درباره احتمال افزایش خطر تروریسم در کشورش درصورت بازگشت این استرالیایی ها به کشور ابراز نگرانی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها