کد خبر: ۱۷۶۹۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
مذاکرات نخست وزیران ژاپن و ترکیه درباره همکاری هسته ای، تظاهرات ضد آمریکایی مردم قبیله نشین وزیرستان و هشدار سئول به واشنگتن درباره تبعات اثبات شنود تلفنی سخنان رئیس جمهوری کره جنوبی از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

فیلیپین

سازمان مدیریت ملی بحران و مقابله با بلایای طبیعی فیلیپین گزارش داد که خسارت ناشی از زمین لرزه در مرکز این کشور به 51 میلیون دلار رسید.

ژاپن

رسانه های ژاپنی از آغاز دومین سفر شینزو آبه نخست وزیر این کشور به ترکیه با هدف گسترش سطح روابط تجاری و انرژی با آنکارا و صدور فناوری هسته ای ژاپن به ترکیه خبر داده و گزارش دادند که آبه فردا سه شنبه با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در استانبول در این باره گفتگو می کند.

شبه جزیره کره

یونهاپ نیز در گزارشی از ارسال نامه سخنگوی رسمی دولت کره جنوبی به آمریکا و درخواست این کشور برای ارائه توضیحات لازم از کاخ سفید در این باره خبر داد که آیا پارک گئون هه رئیس جمهوری کره جنوبی درمیان 35 رهبر جهان که مکالمات تلفنی آنها شنود شده بوده است یا خیر. این رسانه نوشت سئول هشدار داده است که در صورت اثبات شنود تلفنی سخنان رئیس جمهوری کره جنوبی واشنگتن باید منتظر واکنش شدید سئول باشد.

هند

رسانه های خبری همچنین از آغاز مراسم کلنگ‌ زنی اولین یتیم‌ خانه پسرانه شیعه در منطقه سرینگر مرکز کشمیر تحت کنترل هند با حضور صدها نفر از شیعیان و نیز اهل تسنن این منطقه خبر دادند که ظرفیت نگهداری از 150 کودک پسر را دارد.

چین

شینهوا نیز از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن چندین پلیس، گردشگر و چند شهروند چینی بر اثر برخورد یک خودرو به جمعیت میدان تیان آن من در مرکز پکن خبر داد و نوشت خودرو پس از برخورد به جمعیت آتش گرفت و این میدان تاریخی نیز تخلیه شد.

پاکستان

رسانه های پاکستانی نیز از تجمع شماری از مردم قبیله نشین وزیرستان جنوبی در شهرستان دیره اسماعیل‌خان و تاکید آنها برای توقف حمله پهپادهای آمریکایی به مناطق قبیله نشین و تعیین پیش شرط دولت برای ادامه همکاری با آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم خبر دادند.

"مدو خان گوهر وزیر" رهبر معترضان ضمن سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و تظاهرات تا مرز ایالت پنجاب تاکید کرد که در این حملات تنها غیرنظامیان کشته می شوند و در صورتیکه حملات هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده متوقف نشود، مردم قبیله نشین این موضوع را به دادگاههای بین المللی می کشانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها