کد خبر: ۱۷۷۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
رژيم صهيونيستي هر سال در ايام ماه مبارك رمضان سياست‌هايي را با هدف شكست اراده اسراي فلسطيني و از بين بردن هويت ديني آنها در زندان‌هاي اين رژيم اعمال مي‌كند.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاري فارس در غزه، پس از آزادي دو زن اسير فلسطيني در هفته گذشته كه دوره محكوميت خود را به اتمام رسانده بودند، رژيم صهيونيستي همچنان 33 زن فلسطيني را در زندان‌هاي خود اسير كرده است كه 15 نفر از آنها در زندان "تل موند "، 17 نفر در زندان "الدامون " و يك نفر نيز در زندان "نفيه تيرتسا " در الرمله بسر مي‌برند.

* صهيونيست‌ها ارزرشي براي ماه رمضان قائل نيستند

رژيم صهيونيستي از زمان اظهارات "بنيامين نتانياهو " نخست‌وزير اين رژيم شرايط امنيتي اسراي فلسطيني دربند زندان‌هاي اين رژيم را تشديد و تجاوزات نژادپرستانه عليه اين اسرا و بويژه عليه زنان اسير را بيشتر كرده است.
اداره زندان‌هاي رژيم صهيونيستي براي ماه مبارك رمضان و ارزش آن در نزد مسلمانان اهميتي قائل نيست به گونه‌اي كه نيروهاي ويژه اين رژيم در روز نخست ماه رمضان به زندان "الدامون " يورش آورده و همه كتاب‌هاي اسرا را مصادره و خانواده‌هاي اسرا را از وارد كردن هر گونه كتابي در ملاقات با فرزندانشان منع كردند.

* تشديد سركوب اسرا در ماه رمضان

همانند هر سال اسراي زن و مرد فلسطيني در زندان‌هاي رژيم اشغالگر ماه رمضان را با تشديد اقدامات سركوبگرانه و جائرانه سپري مي‌كنند و دوري از خانواده و دوستان و محروميت از ملاقات، آنها را از لذت اين ماه پر فضليت محروم مي‌كند.
با وجود تمامي اقدامات جائرانه زندانبانان صهيونيست كه هدف از آن شكست عزم و اراده زنان اسير فلسطيني است اما اين زنان با روحيه‌اي بسيار بالا و معنوي به استقبال ماه رمضان مي‌روند.

* اعمال سياست‌هايي براي ممانعت اسرا از انجام شعائر ديني

"هيام البايض " زن اسير آزاد شده فلسطيني در اين باره مي‌گويد كه مسئولان رژيم اشغالگر و اداره زندان‌ها با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان به طور كاملا برنامه‌ريزي شده برخي اقدامات جائرانه و سخت را عليه اين اسرا با هدف در تنگنا قرار دادن زنان اسير و تلخ كردن شيريني اين ماه به كام آنها، انجام مي‌دادند.
وي افزود: رژيم اشغالگر برخي مجازات‌ها را عليه اسرا انجام مي‌داد تا فضاي معنوي و ايمان آنها را كه با فرا رسيدن ماه رمضان بيشتر شده بود، از بين ببرد و آنها را از انجام شعائر ديني كه الهام‌بخش پايداري آنهاست، دور كند.
وي همچنين تصريح كرد: يگان‌هاي ويژه صهيونيستي در ماه مبارك رمضان به بهانه‌ بازرسي امنيتي و جستجوي موارد ممنوعه به طور مداوم به اتاق‌ها، چادرها و سلول‌هاي انفرادي يورش مي‌برند همچنانكه زنان اسير را در سلول‌هاي انفرادي حبس كرده و آنها را از انجام شعائر ديني به طور گروهي محروم مي‌كنند.

* ممانعت از اقامه نماز جماعت

البايض در ادامه اظهار داشت كه نيروهاي اشغالگر زنان اسير را از تجمع در حياط زندان مركزي براي به جا آوردن نماز منع كرده و حتي از احياي گروهي مراسم شب قدر نيز ممانعت به عمل مي‌آورند و همين امر باعث شده است كه اين اسرا مجبور شوند اين مراسم را در داخل اتاق‌هاي تنگ و پرجمعيت برگزار كنند.
وي تصريح كرد كه اداره زندان "هشارون " اخيرا با تمامي خواسته‌ها و تامين مايحتاج زنان اسير در ماه مبارك رمضان مخالفت كرده و مانع ورود هر نوع كتابي از سوي خانواده‌هاي اين اسرا شده و حتي از رسيدن نامه‌ها به دست اسرا به بهانه‌ نبودن امكان بررسي محتواي نامه به زبان‌هاي انگليسي و فرانسوي جلوگيري كرده است زيرا مسئولان اشغالگر تنها به نامه‌هايي كه به زبان عربي، عبري و روسي نوشته شود، اجازه ورود مي‌دهند.

* محدوديت ملاقات با وكلاي مدافع

البايض همچنين اشاره كرد كه زنان اسير فلسطيني با محدوديت‌ها و دشواري‌هايي براي ملاقات با وكلاي مدافع خود مواجه هستند به گونه‌اي كه اداره زندان وكيل مدافع را در يك اتاق بسته به متراژ 2 متر نگه مي‌دارد تا اسير مورد نظر براي ملاقات آورده شود كه بين وكيل و اسير نيز يك ديوار شيشه‌اي قرار داده شده و گفت‌وگو از طريق تلفن ويژه صورت مي‌گيرد.

* وضعيت اسراي مرد تفاوتي با زنان اسير ندارد

وضعيت اسراي مرد نيز تفاوت چنداني با زنان اسير ندارد و آنگونه كه "رامز الحلبي " اسير فلسطيني كه به تازگي از زندان اشغالگران آزاد شده است، مي‌گويد اسرا در ماه مبارك رمضان به دليل سياست‌هاي عامدانه رژيم صهيونيستي براي در تنگنا قرار دادن و تحريك آنها رنج مي‌برند؛ اداره زندان‌ها به زمان‌ اعطاي وعده‌هاي غذايي در ماه رمضان توجه نمي‌كند و غذاها نيز اصلا قابل خوردن نيست زيرا اين غذاها را زندانيان جاني يهودي پخت مي‌كنند و در بسياري از موارد آشغال در غذا مشاهده مي‌شود و از لحاظ كمي و كيفي اصلا مناسب نيست.

* به سخره گرفتن سحر و افطار

الحلبي افزود: اشغالگران با اعطاي وعده‌هاي غذايي به ما بازي مي‌كنند بعضي وقت‌ها وعده سحر را بعد از اذان صبح مي‌دهند كه اسرا نمي‌توانند آن را ميل كنند و يا برخي اوقات وعده افطار را چند ساعت قبل از اذان مغرب تحويل مي‌دهند كه باعث فاسد شدن غذا مي‌شود؛ آنها حتي در زمان‌هاي سحر و افطار اقدام به بازرسي از اتاق‌ها مي‌كنند كه هدف از همه اين رفتاها اين است كه هويت ديني اسرا را در داخل زندان‌ها از بين برده و مانع به جا آوردن شعائر ديني آنها شوند.
اين اسير آزاده فلسطيني فاش كرد كه شماري از اسرا در داخل سلول‌هاي انفرادي صهيونيست‌ها از فرارسيدن ماه مبارك رمضان، و زمان اذان و افطار بي‌اطلاع هستند؛ اسير در داخل سلول‌هاي بتوني شب و روز را نمي‌شناسد، زندانبانان به طور عمدي اوقات شرعي اذان را به وي اطلاع نمي‌دهند.

* هدف صهيونيست‌ها شكست اراده اسراست

در همين راستا "نشأت الوحيدي " پژوهشگر ويژه امور اسرا گفت كه افزايش تجاوزات صهيونيست‌ها عليه اسراي زن و مرد پيش و پس از ماه رمضان براي شكست اراده فولادي آنها و در تنگنا قرار دادن آنها صورت مي‌گيرد.
وي افزود: آيا براي اشغالگران مدت يكسال تجاوزات و آزار و اذيت اسرا كافي نيست كه آنها را در ماه مبارك رمضان راحت بگذارد؟!.

وي همچنين تصريح كرد: رژيم اشغالگر به قوانين و توافقنامه‌هاي بين‌المللي و حقوق اسرا و بازداشت‌شدگان كه در قانون بين‌المللي به ثبت رسيده است، اعتنايي ندارد و همچنان به تجاوزات خود عليه اسرا در ماه رمضان ادامه مي‌دهد.

الوحيدي در ادامه نهادهاي بين‌المللي مدعي حقوق‌ بشر را به دقت‌نظر در جنايت‌هاي رژيم اشغالگر عليه اسراي زن و مرد در زندان‌هاي اين رژيم فراخواند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها