کد خبر: ۱۷۷۶۲۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۲     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
یکشنبه ای که گذشت همه چیز مهیای پخش مستقیم رای اعتماد به سه وزیر کابینه یازدهم بود، دوربین ها از شب پیش راهی بهارستان شده و تجهیزات کامل بود. اما به یک باره صبحگاه روز رای اعتماد گروهی از کارمندان صداوسیما دستگاه های فیلمبرداری را به خارج از صحن علنی هدایت کردند و زمزمه های نگرانی طرح برخی مسایل درباره رضا صالحی امیری در میان خبرنگاران پیچید.
به گزارش 598 به نقل از شرق، روایت ها نشان از آن داشت که برخی در بدنه صداوسیما، مجلس یا دولت نگران مسایلی هستند که قرار است در جلسه علنی رای اعتماد به صالحی امیری مطرح شود، به ویژه نطق تندوتیز الیاس نادران و بیان انواع اتهام ها علیه صالحی امیری این حاشیه را دامن زد و رفته رفته زمزمه های مبهم تری در بهارستان میان خبرنگاران ردوبدل شد. صالحی امیری نیز قضاوت را کمی دشوارتر کرد و رازهایش را در جیب کتش گذاشت و از بهارستان خارج شد.

اما اینکه چرا صداوسیما تا به امروز هیچ واکنشی درباره این موضوع از خود نشان نداده، محل سوال است. به ویژه اینکه برخی می گویند؛ صداوسیما خودسرانه مانع از پخش مستقیم برنامه شده. البته برخی روایت ها نشان از آن دارد که مشاور رسانه ای رییس جمهوری چندان تمایلی به پخش مستقیم برنامه نداشته و یک روز مانده به رای اعتماد برخی نیروهای نزدیک به دولت، با تماس با مجلس خواستار توقف پخش مستقیم شده بود، از سوی دیگر برخی تاکید دارند که امضای عبدالرضا مصری، عضو هیات رییسه مجلس پای نامه خروج تیم فیلمبرداری از بهارستان است و برخی دیگر هم به خودرایی سازمان صدواسیما برای جلوگیری از پخش مستقیم برنامه اشاره می کنند.

مهدی کیایی، مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس در همین زمینه می گوید: «مجلس هیچ مخالفتی با پخش مستقیم نداشته، نه روابط عمومی و نه هیات رییسه. اگر مخالفتی بود که ما یکی، دو روز مشغول پذیرش وسایل و آماده سازی مجلس برای انجام پخش مستقیم نبودیم. » اما موضوع امضای عبدالرضا مصری پای نامه ای که در نهایت به خروج وسایل از صحن علنی منجر شده نیز در گوشه وکنار بهارستان به گوش می رسد. علیرضا دهقان، دیگر عضو هیات رییسه موضوع را شنیده و از شخص آقای مصری هم پرسیده اما مصری موضوع را تکذیب کرده.

یکی دیگر از نمایندگان که نمی خواهد نامی از او در گزارش بیاید، ماجرا را اینطور شرح می دهد: «در روز رای اعتماد به سه وزیر کابینه یازدهم، به هیچ یک از معاونان پارلمانی اجازه ورود به صحن داده نمی شود به جز سه معاون پارلمانی وزارتخانه هایی که باید آن روز به آنها رای اعتماد داده می شد. گویا مدیر کل امور مجلس صداوسیما که همزمان مشاور پارلمانی رییس این سازمان به شمار می آید، درخواست داشته تا در صحن باشد و از نزدیک بر پخش مستقیم برنامه نظارت داشته باشد که نامه او با مخالفت مصری مواجه می شود. این مخالفت درست زمانی انجام شده بود که گروه فیلمبرداری صحن را ترک کرده بودند و حسب قوانین مجلس به جز سه معاون پارلمانی وزرای مربوطه، هیچ معاون پارلمانی دیگری امکان حضور در صحن نداشته. »

کماکان این سوال پیش روی افکار عمومی است که با وجود استقبال از پخش مستقیم برنامه ها، چه دلیلی داشته که این بار با پخش مستقیم رای اعتماد مخالفت شود. آن هم با وجود اینکه واحد سیار، خودرو اس. اند. جی، هشت دوربین مجهز و دو دستگاه کرین، همگی از روز جمعه در مجلس پذیرش و مراتب امنیتی آن طی شده بود؟

شاید موضع گیری و واکنش صریح از سوی مسوولان کمترین خواسته مردم در این مورد باشد و بتواند به انبوه ابهام ها پاسخ گوید. اگر سازمان صداوسیما به دستور برخی نهادها از دولت گرفته تا مجلس یا هر نهاد دیگری مانع از پخش مستقیم شده، باید شفاف سازی کند. در غیر این صورت انگشت اتهام برای ممانعت از پخش مستقیم برنامه کماکان به سوی نهادهایی اشاره می شود که هنوز موضع گیری رسمی در این زمینه اعلام نکرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها