کد خبر: ۱۷۷۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
استفاده ابزاری از روحانیت برای تثبیت جایگاه سیاسی:
اگر با دقت به وضعیت ستون کناری سایت آینده در یک بازه زمانی توجه کنید شاهد خواهید بود که میزان تصاویری که از روحانیون در سایت آینده می بینید بسیار بیشتر از سایتهای مشرق و رجانیوز و فارس و ... است. حالا سوال پیچیده تر می شود که چرا این دوستان که دل خوشی از جریان فرهنگی به وجود آمده توسط انقلاب اسلامی را ندارند تا این حد دلسوز روحانیت و فقه شیعه و تاریخ حوزه های علمیه شده اند؟؟ راز این مساله را باید در پیچیدگی بخشی از بدنه سبزها جستجو کرد.
سرویس سیاسی پایگاه 598 - امید مهدوی/ جمعه، درست زمانی که همه رسانه های خارجی در حال نقد و بررسی اوضاع درهم و برهم لندن بودند و عزیزان معترض لندنی را اراذل و اوباش و تماشاگرنمای فوتبال می خواندند و در عوض اغتشاشگران سوری را معترضین با فرهنگ عرب می نامیدند؛ سری به سایت های داخلی زدم و از قضا اول به سراغ آینده نیوز یا همان رسانه مستقل ایرانیان رفتم و نتیجه این بازدید شد یادداشتی که از سمع و نظر می گذرانید.

نکته جالب این بود که سایت آینده کاملاً آرام و منطقی و با رعایت انصاف، نه تنها به معترضین انگلیسی توهین نکرده بود، بلکه اصلاً به آنها نپرداخته بود.

تنها مطلب چشمگیر آینده نیوز، یادداشتی بود از روحانی معزز جناب آقای سروش محلاتی که باعث تعجب است با این کثرت تدریس (البته در تابستان احتمالاً تعطیل است) و تحقیق و تبلیغ و ... کی فرصت نگارش این همه یادداشت برای ستون یادداشت آینده را دارند.

با مطالعه یادداشت ایشان که با رعایت ادب و متانت و وزانت علمی نگارش یافته بود و با تقسیم استدلال ها به دو بخش دلایل نقلی و دلایل عقلی و بدون آوردن حتی یک اسم می توانستید به نتایج زیر برسید:

-    دولت انگستان به مراتب از جمهوری اسلامی ایران بهتر است.

-    حمایت از سوریه امری ظالمانه و کثیف است.

-    سرکوب اغتشاشگران در انگلیس شاید بد باشد اما سرکوب معترضین سوری و سبز جنایتی نابخشودنی است.

البته اگر یادداشت را بخوانید تعجب می کنید که بنده این نتایج را چگونه از یادداشت ایشان گرفته ام اما به این جملات ابتدایی از ایشان توجه کنید:

"طرح مساله

وقتی دو دولت را با هم مقایسه می كنیم كه یكی هر چند مبتنی بر كفر و شرك است، ولی حقوق انسان ها را رعایت می كند و از ظلم و تعدی نسبت به آن ها پرهیز دارد، و دیگری هر چند در اختیار دولتمردان مسلمان قرار دارد، ولی با مردم رفتار ظالمانه دارد و با بیدادگری رفتار می كند، در این وضع، كدام یك از این دو دولت، ترجیح دارد؟"

الان احتملا می پرسید خوب که چی؟

بله هیچی. اما وقتی در شرایط روی بورس بودن خبر اعتراضات لندن این یادداشت را کار میکنید، باید از بهره هوشی پایینی برخوردار باشیم که منظور دوستان زحمت کش آینده نیوز را درک نکنیم.
آن دوستان که در راستای تکلیف خودشان در تلاشند، اما استاد بزرگوار جناب آقای سروش محلاتی نیاز است کمی تامل بیشتری داشته باشند که کجای زمین بازی عزیزان فعال در سایت آینده نیوز مشغول ایفای نقش هستند. یا از این بازی بیخبرند که نیاز است باخبر شوند و یا باخبرند که دیگر هیچ...

اما هدف از نگارش این چند خط و تصدیع وقت شما؛ نه یادداشت جناب سروش محلاتی بود و نه پرداختن یا نپرداختن آینده نیوز به اعتراضات لندن. بلکه اشاره به رویکرد برخی از سایتهای خاص در استفاده از عزیزان روحانی بود.

اگر با دقت به وضعیت ستون کناری سایت آینده در یک بازه زمانی توجه کنید شاهد خواهید بود که میزان تصاویری که از روحانیون در سایت آینده می بینید بسیار بیشتر از سایتهای مشرق و رجانیوز و فارس و ... است.

عجیب نیست؟

با دقت بیشتر شاهد سه دسته عکس از روحانیت معزز در سایت آینده در زمانهای مختلف خواهیم بود. دسته اول که با دقت از عکس و مطالب آنها استفاده می شود، بزرگوارانی هستند که از بزرگان فقه و عرفان و اخلاق و ... بوده و مطالب آنها توسط دست اندرکاران سایت کار می شود و نه خود آنها.

دسته دوم روحانیون موجهی هستند که به صورت مداوم برای این سایت یادداشت می نویسند که سه چهره شاخص آنها آقایان سروش محلاتی، رسول جعفریان و سید عباس حسینی قائم مقامی هستند. به شکلی که ممکن نیست شما سایت آینده نیوز را ببینید ولی یادداشتی یا گفتگویی با یکی از این سه عزیز را در سایت مذکور مشاهده نکنید.

با شناختی که از دو تن از ایشان دارم مایه تعجب است که چگونه فرصت نگارش این همه یادداشت را دارند. و الحق هم به موقع می نویسند و همین تعجب آدمی را صدچندان می کند، تا جایی که به شبهه سفارشی نویسی نزدیک شود.

اما دسته سوم که یک نفر شاخص بیشتر نیست و آن کسی نیست جز جناب آقای هاشمی. تصویر و مطالب آقای هاشمی به صورت مداوم در میان تصاویر این عزیزان روحانی و غیر روحانی دیده می شود و دیده می شود و دیده می شود...

شاید بپرسید خوب این چه مشکلی داشت که این همه راجع به آن کلمه اسراف کردی؟!!

راز این مساله را باید در پیچیدگی بخشی از بدنه سبزها جستجو کرد. مثلاً شاید جالب باشد اگر بدانید که سایت "شیعه نیوز" را که دغدغه ای جز ترویج و ارتقای جایگاه مرجعیت ندارد و بسیار هم نگران حجاب و وهابیت و این چیزهاست با همکاری آقای فرید مدرسی اداره می شود که از دوستان گرمابه و گلستان آقای محمد قوچانی هستند. حالا سوال پیچیده تر می شود که چرا این دوستان که دل خوشی از جریان فرهنگی به وجود آمده  توسط انقلاب اسلامی را ندارند تا این حد دلسوز روحانیت و فقه شیعه و تاریخ حوزه های علمیه شده اند؟؟

پاسخ این است؛ این دوستان سبز باهوش از پتانسیل بی بدیل روحانیت نمی توانند بگذرند و این چیزی است که بخش وسیعی از سبزها درکی نسبت به آن ندارند و به اشتباه و از سر جهل به روحانیت توهین می کنند.

در حالی که قوچانی و ماهنامه مهرنامه و آینده نیوز و آفتاب و ... خوب می دانند که برای ماندن و تاثیرگذار بودن نمی توان روی دو صد لشگر از روشنفکران نیز حساب کرد، اما گاه یک روحانی به مثابه آن دو صد لشگر خواهد بود.

حال سوال این جاست که آیا آقایان سروش محلاتی و جعفریان هم دانسته های دوستان پرتلاش آینده نیوز را می دانند یا نه؟!! 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خوب بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سایت آینده ارتباط عمیقی با بیوت آقایت صانعی و بیان زمجانی دارد و به همین دلیل کلیه مطالب مجمع محققین را منتشر می کند.
به نظر بنده آینده از روحانیت با مدل خود دفاع می کند. مدل سرمایه داری(هاشمیسمی)
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
آقایان مدرسی و صادیقی خود از بدنه حوزه علمیه می باشند و طلبه بودند. شما هم بروید کشکتان را بسابید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
همین بدنه روحانیتی چون آقایان مذکورند که موجبات عقب افتادگی و ... حوزه های علمیه گشته اند.
فرید و فؤاد بیش از اینکه فزند حوزه باشند، فرزند فتنه و ارتجاعند.
انشاءالله بزرودی شاهد پالایش عظیمی در نهاد حوزه خواهیم بود تا از لوس وجود روحانی نماها و اهالی تزویر خواهیم بود.
دوستان، شک نکنید که قطعاً "تمدن نوین اسلامی در راه است".
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سایت آینده ارتباط عمیقتری با لندن دارد و آن هم به واسطه آقازاده فراری می باشد.
در عجبم از قاضی القضات شهر ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
زنده باد آینده ی انگلیسی
بخاطر همینه که دوستش داریم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
تحلیل عمیق و جالبی بود خدا قوت.
البته من هم بعضی موقع ها که به آینده سر میزنم تعجب می کنم که چرا سایت آینده مثلا دنبال این است که کجا دولت فرمایش آقا را اجرا نکرده تا بشود عمار!
چند وقت پیش وقتی دیدم آینده عکس های زمان جنگ یکی از شهردارهای معروف ایران را چاپ کرده خیلی تاسف خوردم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
خب اینکه معلومه وقتی دولت الیه آقای احمدی نژاد خود را فراتر از مرجعیت و رهنمود های آن میکند بنابراین طبیعی است که این طیف روحانی که بسیاری از آنها به طیف اصلاح طلب و خانواده امام نزدیکترند میل بیشتری به رسانه های طرفدار امام و اطلاح طلبان داشته باشند . حالا اگر قصد دارید مطلب را وارونه به خواننده بخورانید این دیگه تریبون قدرتی است که فعلا بر آن جلوس کرده اید
پاسخ
ناشناس
-
۲۱:۴۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
تحليل آبكي بود.
پاسخ
ناشناس
-
۱۵:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سوال: این جمله که دولت کافر بهتر است یا دولت ظالم و احتمالا جوابش دولت کافر هست. ایا فقط در زمانهای خاصی پرسیده شودکه انگلستان کسی رانمیکشد یا سوریه کسی را نمیکشد؟ یعنی حرف حق را فقط مواقع خاصی زد؟ شماچیکار دارید که اینده نیوز کافر هست یا نیست اگر حرفش حق است ولس دارد سو استفاده میکند جواب دهید و گرندارید وای به حال مان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
به مطالب منتشر شده بپردازید نه به اشخاص. اگر دنبال جواب هستید استدلال کنید نه جنجال. سیره اهل بیت تهمت نیست و شما در این نوشته تهمت زده اید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها