کد خبر: ۱۷۸۰۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۰ آبان ۱۳۹۲
روحانی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
حجت‌الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در سخنانی به عنوان سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: 13 آبان در بردارنده سه حادثه بزرگ و سرنوشت‌ساز است. روحانی با بیان اینکه شعار «مرگ برآمریکا» صریح آیه قرآن است، گفت: کسانی که اصرار دارند شعار مرگ بر آمریکا گفته نشود، اگر در زمان امام حسین(ع) بودند، یا به صف یزید می‌پیوستند یا حاضر نمی‌شدند که از یزید ابراز نفرت کنند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در سخنانی به عنوان سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: 13 آبان در بردارنده سه حادثه بزرگ و سرنوشت‌ساز است.

وی افزود: امام (ره) در 13 آبان 43 در پی اعتراض به احیای رژیم کاپیتولاسیون و مصونیت بخشیدن به سرجوخه‌های عربده‌کش آمریکایی، از ایران تبعید شدند. در 13 آبان 57، دانش‌آموزان که به حمایت از امام (ره) برخاسته بودند و در راه سرنگونی نظام شاه مبارزه می‌کردند، به خاک و خون کشیده شدند. در 13 آبان 58، دانشجویان غیور و مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و دست تبهکار آمریکا را برای همیشه از سرنوشت این کشور کوتاه کردند.

روحانی گفت: آن روز که امام سفارتخانه آمریکا را در ایران لانه جاسوسی نامیدند، شاید کمتر کسی باور می‌کرد که پس از گذشت 34 سال همه دنیا دریابند و حتی کشورهای همراه شیطان بزرگ و هم‌پیاله‌های او هم اعتراف کنند که سفارتخانه‌های آمریکا در جهان، لانه جاسوسی است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: این بینش امام و تشخیص ایشان برگرفته از قرآن و مکتب انبیاء (ع) بود، امام در مبارزاتشان همواره راه پیامبران را دنبال می‌کردند، از مکتب پیامبران الهام‌ گرفته بودند و از فرامین الهی و احکام قرآنی الهام گرفته بودند لذا همواره در مبارزاتشان می‌بینیم که امتیاز ویژه‌ای نسبت به سایر مبارزات داشتند.

وی ادامه داد: امام از آنجایی که روش انبیاء را در پیش گرفته بودند، همانند انبیاء در مقابل زورمداران، قدرت‌طلبان و بت‌پرستان می‌ایستادند و هرگز پروایی نداشتند که آیا ما امروز قدرت مقابله با این افراد را داریم یا نداریم، این روش انبیاء بود، امام (ره) روزی به جنگ شاه رفتند و علیه شاه مبارزه را آغاز کردند که رجال سیاسی ایران و مبارزین نه تنها به خودشان جرات نمی‌دادند که از شخص شاه انتقاد کنند بلکه نام شاه را هم جرات نمی‌کردند بدون القاب کذایی بر زبان بیاورند. در چنین شرایط خفقان‌باری، امام به صحنه آمدند و علیه شاه مبارزه را آغاز کردند و اعلام داشتند که شاه‌دوستی یعنی غارتگری، آدم‌کشی و و هتک اسلام.

حجت‌الاسلام روحانی بر همین اساس یادآور شد: در روز 13 خرداد 42، امام در مدرسه فیضیه قم فریاد زدند که و بت‌شکنی کردند، بنا به اعتراف بسیاری از ناظران سیاسی و کارشناسان آن روز، شمارش معکوس برای سقوط شاه از همان تاریخ آغاز شد؛ بت‌شکنی دیگر امام علیه شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار بود، کسی در ایران جرات نمی‌کرد علیه آمریکا اعلام نظر کند، مبارزه و موضعگیری کند، حتی وقتی که آمریکای جنایتکار، کاپیتولاسیون را بر ایران تحمیل کرد، هیچ یک از این گروه‌های سیاسی و احزاب نفس نکشیدند، افرادی که دم از ملیت و وطن‌پرستی می‌زدند، جرات نکردند سخن بگویند، امام با همه قدرت در مقابل این بت بزرگ ایستاد. وقتی که امام تصمیم گرفتند علیه کاپیتولاسیون سخن بگویند یکی از مقامات غیردولتی که با دولتمردان در ارتباط بود، خواست با امام ملاقات کند و امام اجازه ملاقات نداد و او نزد شهید مصطفی خمینی رفت و هشدار داد که اگر امام می‌خواهد علیه کاپیتولاسیون حرف بزند، مراقب باشد که علیه آمریکا سخنی نگویند.

وی ادامه داد: امام بی‌اعتنا به اینگونه هشدار‌ها در روز 4 آبان 43 آن سخنرانی تاریخی و حماسی را علیه شیطان بزرگ ایراد کردند و فریاد زدند که رئیس‌جمهور آمریکا بداند امروز منفور‌ترین افراد در نزد ملت ماست و به این ترتیب بت‌شکنی کردند، از این جهت این ملت آگاه ایران وقتی این بت‌شکنی ایشان را دیدند، در سروده‌هایشان آوردند که جهان افتخار می‌کند به 4 بت‌شکن بزرگ و مقدس، ابراهیم خلیل‌الله، موسی‌ کلیم‌الله، علی ولی‌الله و خمینی روح‌الله.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش با بیان اینکه این روش امام که از بت‌ها و قدرت‌ها نترسید و اینگونه حماسه آفرید و به صحنه آمد، برگرفته از مکتب انبیاء و قرآن بود، تصریح کرد: امام روش انبیاء را به کار بست. امام در آغاز نهضت تلاش کرد که مردم را به صحنه بیاورد و به ملت ایران آگاهی ببخشد، در روز 16 مهر 41 که روز آغاز نهضت امام بود، امام در بیت بنیانگذار حوزه علمیه قم، با مراجعی که آنجا جمع شده بودند، سه پیشنهاد داد.

به گفته وی پیشنهاد اول امام این بود که نامه‌هایی که مقامات روحانی به دولت و دربار و شخص شاه می‌نویسند، اعتراضاتی که دارند، چاپ شود و در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم در متن مسائلی که می‌گذرد، قرار گیرند، دومین پیشنهاد امام این بود که خطبا در سنگر مساجد و منابر به مردم آگاهی بخشند و به مردم توضیح دهند که هدف رژیم شاه از این قانون شکنی‌ها و نیرنگ‌ها چیست، مردم بدانند آنان دنبال اسلام‌ستیزی هستند و می‌خواهند استقلال ایران را زیر سوال ببرند و در پیشنهاد سوم نیز از مراجع خواستند با مردم سخن بگویند.

حجت‌الاسلام روحانی بر همین اساس متذکر شد: امام سخنی از خودشان نداشتند، هرچه می‌گفتند برگرفته از قرآن و اسلام و مکتب انبیاء بود، اگر به دنبال استکبار‌ستیزی بودند، اگر از حاکمان قلدر‌مآب نفرت داشتند، اگر از هرگونه نزدیک شدن و مذاکره با استکبار جهانی و آمریکا و دیگر اذناب این کشور دوری می‌گزیدند، برگرفته از قرآن بود.

وی اضافه کرد: امام مردم را دعوت به پایداری و استقامت می‌کردند و اصولا امام مفسر و مبین قرآن بودند. روش امام بسیاری از آیات الهی را تفسیر و تبیین کرد، تا روزی که امام انقلاب ایران را به پیروزی نرسانده بودند، کم نبودند افرادی که نمی‌توانستند باور کنند چگونه حضرت موسی (ع) با یک عصا نظام فرعونی را نابود کرد. امام نشان دادند که ملتی با دست خالی و با سلاح ایمان می‌تواند یک نظام 2500 ساله را منقرض کند.

روحانی با بیان اینکه شاهد بودیم از روزی که امام نهضت را آغاز کردند تا روزی که چم از جهان فرو بستند، هرگز دچار لرزش و خطا نشده‌اند، گفت: امام با نهضت خود قرآن را محجوریت خود نجات دادند، این کلام حضرت امام که «مرگ بر آمریکا» عبادت است، برگرفته از قرآن است.

 

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کسی که مورد ظلم قرار گرفته حق دارد صدا به ناسزاگویی بلند و اظهار نفرت کند، گاهی سوال می‌شود که چه اصراری است شعار «مرگ بر آمریکا» ادامه یابد، باید بگوییم اصلا این شعار اساس مکتب تشیع است، لعن و نفرت و انزجار از دشمنان اسلام و ظلم‌های آنان، اساس مکتب تشیع است، ما در زیارت عاشورا 100 بار یزید و شمر و سایر جنایتکارانی که قاتلان امام حسین (ع) بودند را لعنت می‌کنیم، برائت از آنان زمانی معنا می‌یابد که شما از یزید زمان هم بتوانید اظهار تنفر کنید، به همان نحوی که امروز وظیفه هر مسلمان شیعه این است که از قاتلان امام حسین (ع) و جنایتکاران آن زمان اظهار تبری و نفرت کند، باید از یزید زمان هم اظهار تبری کند.

وی ادامه داد: امروز «مرگ بر آمریکا» به معنای اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ است، افرادی که امروز اصرار دارند که شعار «مرگ بر آمریکا» مطرح نشود، اگر این افراد در زمان امام حسین (ع) بودند، یا به صف یزید می‌پیوستند یا اینکه از هرگونه تبری از یزید جلوگیری می‌کردند، حاضر نمی‌شدند که اظهار نفرت کنند، چگونه امکان دارد فردی واقعا از یزید و شمر اظهار تنفر کند اما از یزید زمان حاضر نباشد ابراز نفرت کند؟!

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش متذکر شد: برائت از دشمنان اسلام و ستمکاران و افرادی که به مسلمانان و مومنان و انسان‌ها ظلم می‌کنند، وظیفه پیروان مکتب تشیع است، افرادی که شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند در حقیقت با جنایات آمریکا مخالفت می‌کنند، آمریکایی که بودجه برای براندازی نظام ایران تصویب می‌کند، آمریکایی که رسما اعلام می‌کند باید ریشه ملت ایران را خشکاند، در برابر چنین جنایتکاری که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تصویب می‌کند، کشوری که جنگ 8 ساله را به ایران تحمیل کرد، تروریست‌ها را علیه مسلمانان به صحنه می‌آورد، آیا ملت ایران وظیفه ندارد در برابر این همه ظلم و جنایت اظهار تنفر کند؟

به گفته وی، شعار «مرگ بر آمریکا» به ملت‌های آزادیخواه روحیه می‌دهد، ملت‌های مستضعفی که در جهان، ایران را به عنوان ام‌القرا پذیرفتند، چشمشان به جمهوری اسلامی ایران است، اگر این صدا خاموش شود در حقیقت دلسردی و یاس و ناامیدی به مستضعفان روی می‌کند، بنابراین امروز شعار «مرگ بر آمریکا» وظیفه هر انسان مسلمانی است، هر کسی که نسبت به استکبار جهانی نفرت دارد، باید با همه قدرت در برابر توطئه‌های آمریکا و نقشه‌ها و نیرنگ‌های شیطان بزرگ بایستد و با فریاد «مرگ بر آمریکا» دنیا را متوجه کند که رژیم آمریکا در ایران مرتکب چه جنایاتی شده است؟ چه رفتاری انجام داده است، خطر شعار «مرگ بر آمریکا» به حدی برای کاخ‌نشینان آمریکایی وحشت‌انگیز است که می‌بینیم با همه قدرتشان به وسیله اذنابشان تلاش می‌کنند این صدا را خاموش کنند.

«اگر رژیم منفور و صهیونیستی سعودی بیش از 600 زائر ایرانی را به خاک و خون کشید به جرم اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند، برای این است که آمریکا از این شعار واهمه دارد و می‌ترسد. وقتی صدای «مرگ بر آمریکا» بلند می‌شود، کاخ سفید می‌لرزد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم مثلث شوم رفاه‌طلبان، جاه‌طلبان و لیبرالیست‌های از خدا بی‌خبر به راه افتادند که خط امام را منزوی کنند، دریافتند که خط امام برگرفته از قرآن است و باید خط امام را از مسیر منحرف ساخت، تا اسلام آمریکایی را در جامعه گسترش داد، می‌بینیم وقتی مستقیما علیه امام موضعگیری کردند، راه به جایی نبردند، آن روزی که عواملی و روحانی‌نمایانی را به صحنه آوردند تا بگویند سخنان امام با خودشان دفن شد، نظریات امام باید به موزه‌ها برود، نتوانستند از آن طریق راه امام را بی‌رهرو سازند به همین دلیل امروز شیوه دیگری را پیش گرفتند و تلاش می‌کنند که تاکتیک‌های امام و روش‌های ایشان را در هم کوبند تا راه امام منزوی شود.

 

حجت‌الاسلام روحانی متذکر شد امام طبق روش انبیا با مردم حرکت کردند و مردم را محرم راز می‌دانستند اما امروز شاهدیم که زمزمه‌هایی می‌شود که باید مذاکرات ایران با 5+1 از نظر مردم پوشیده بماند، گویا مردم نامحرمند، باید رژیم صهیونیستی و دیگر مزدوران استکباری از مذاکرات ایران با 5+1 اطلاع داشته باشند اما ملت ایران اطلاع نداشته باشد، چون مردم ایران نامحرمند، این شیوه‌ای است که از این طریق می‌خواهند مردم ایران را در بی‌خبری نگه دارند.

 

وی با بیان اینکه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که سیاست خارجی را باید از خیابان‌ها جمع کرد، یعنی در حقیقت باید از دست مردم بیرون آورد، گفت: اگر مردم در جریان باشند اجازه نمی‌دهند در مذاکرات پشت پرده بده و بستان شود، بنابراین باید مردم را نامحرم دانست و از صحنه بیرون راند، تلاش می‌کنند که دولت نظام جمهوری اسلامی ایران را از ملت جدا کنند، یکی از مهره‌هایی که پرورش‌یافته دانشگاه انگلیس است، از رشته مهندسی به یکباره به رشته به اصطلاح دین، سیاست و تاریخ وارد شده، به رئیس‌جمهور نامه می‌دهد که حالا که شما نتوانستید شعار «مرگ بر آمریکا» را از دهان مردم بگیرید، در روز 13 آبان به دولتمردان بگویید به صحنه نیایند و با مردم همراه نباشند و اعلام کنید دولت از این راهپیمایی انزجار دارد.

 

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بر همین اساس خاطرنشان کرد: آنان می‌خواهند از این طریق دولت را از مردم جدا کنند تا نقشه‌های بعدی‌شان را عملی کنند، آنان دریافتند که اگر دولت از ملت جدا شود، زودتر می‌توانند به اهدافشان برسند، این موارد نقشه‌هایی است که دشمنان به کار می‌گیرند تا از این طریق بتوانند ملت ما را به انزوا بکشانند، ملت ما را نامحرم بدانند تا نقشه‌های خودشان را اجرایی کنند.

 

وی ادامه داد: از دیگر نقشه‌های آنان این است که به یکباره خواب‌نما می‌شوند و خاطره می‌گویند که امام با حذف شعار «مرگ بر آمریکا» موافق بوده است، مگر این مملکت بی‌صاحب است که هر کسی شب بخوابد و صبح خواب‌نما شود و برای مردم خاطره بسازد؟ مقام معظم رهبری مانند کوهی استوار در این کشور حضور دارند و همه مسائل را زیرنظر دارند، این افراد رهبر معظم انقلاب را تنها پنداشتند و تصور می‌کنند با اینگونه خاطره‌سازی‌ها و نقشه‌ها می‌توانند تیشه به ریشه انقلاب اسلامی بزنند، این ملت آگاه است و بیدار است و در صحنه حضور دارد و با اینگونه ترفند‌ها فریب نمی‌خورد و اگر امام به فرض اینکه با چنین مسئله‌ای موافق بودند، ایشان فردی نبودند که درگوشی سخن بگویند، ایشان سخنشان را صریح اعلام می‌کردند و مردم به دستور کسی شعار «مرگ بر آمریکا» سرندادند که امروز بخواهند با اینگونه شیوه‌ها و شگردهای شیطانی از «شعار مرگ بر آمریکا» بازبمانند.

 

وی با بیان اینکه «شعار مرگ بر آمریکا» ریشه در مکتب تشیع دارد، تاکید کرد: مانند همانکه از شمر و یزید اظهار تنفر می‌کنند، از یزید زمان هم مسلمانان ابراز نفرت می‌کنند؛ امام تا روزی که چشم از جهان فروبستند روی این موضوع اصرار داشتند، ادعا می‌شود امام در سال 66 با او صحبت کرده و گفته که با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بودند.

 

روحانی در پایان گفت: اگر پیام‌های امام را بعد از سال 66 بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که چنین سخنی مطرح نشده است، ایشان در 25 فروردین 66 اعلام می‌دارند که مرگ بر همه ظالم‌های دنیا، مرگ بر افرادی که ملت را می‌چاپند. در 27 اردیبهشت 67، امام «مرگ بر آمریکا» را بهترین دعا می‌داند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها