کد خبر: ۱۷۹۲۸۸
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۱۳ آبان ۱۳۹۲
خبرگزاری صدای روسیه از استقرار ۳ هواپیمای بدون سرنشین شناسایی توسط آمریکا در ژاپن به منظور نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صدای روسیه در گزارشی نوشت: تا کنون بسیار شنیده بودیم که آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین جنگی و شناسایی خود را در خوست در افغانستان، در جیبوتی و نیجر برای مبارزه با شبه نظامیان و تروریستها مستقر کرده است. اما کمتر دیده شده است که آمریکا از پایگاه هوایی «آندرسون» در خلیج گوام برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی استفاده کند. 

براساس این گزارش، درحال حاضر آمریکا قصد دارد 3 هواپیمای بدون سرنشین «گلوبال هاوک» خود را از پایگاه آندرسون در خلیج گوام به ژاپن منتقل کند.

در نشستی که دیپلمات‌ها و مقامات نظامی آمریکا و ژاپن اوایل ماه اکتبر برگزار کردند توافق شد که ارتش آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین خود را در پایگاه هوایی «هونشو» در شمال ژاپن مستقر کند و آنها ماموریت‌های شناسایی برای نظارت بر برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی را دنبال کنند.

هواپیماهای بدون سرنشین RQ-4 از هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته هستند که تا ارتفاع 18 هزار پایی و به مدت بیش از 30 ساعت قادر به پرواز هستند. این هواپیما قادر است علاوه بر عکس‌های اچ دی، اطلاعات راداری، امواج رادیویی و اشعه ماورای بنفش را نیز شناسایی و ضبط کند.

وزارت دفاع ژاپن نیز تصمیم دارد تا سال 2015 سه یا چهار هواپیمای بدون سرنشین RQ-4 از آمریکا خریداری کند. پیش از این گزارش شده بود که کره جنوبی نیز قصد دارد تا سال 2017 چند هواپیمای RQ-4 از آمریکا خریداری کند.

کره جنوبی و ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در منطقه هستند و هر یک میزبان هزاران تفنگدار دریایی ارتش آمریکا هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها