کد خبر: ۱۷۹۲۹۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۲     ۱۳ آبان ۱۳۹۲

رضا گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به حضور بورا میلوتینوویچ که با فدراسیون فوتبال قطر برای آماده سازی این کشور برای جام جهانی 2022 همکاری دارد، اشاره کرد و گفت: علاوه بر میلوتینوویچ که تاکنون پنج تیم را به جام جهانی برده افرادی از فدراسیون‌های فوتبال ایتالیا، انگلیس، استرالیا، سوئد، فلسطین و کشورهای حوزه خلیج فارس را به این همایش دعوت کرده‌ایم. از جمله این میهمانان مسوولین فدراسیون فوتبال قطر هستند که به خاطر میزبانی جام جهانی 2022 درخواست همکاری و استفاده از توانمندی‌های فوتبال ایران را دارند.

وی با بیان این‌که این همایش از چندین بعد دارای اهمیت است، افزود: برای دستیابی به مدارج ترقی و توسعه در فوتبال باید نقشه راهی را ترسیم کنیم و این نقشه راه نیاز به منابع علمی دارد. برای این منظور برگزاری این همایش‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم تا دسترسی افراد به منابع علمی آسان شود.

او ادامه داد: تا زمانی که میان علم و اجرا پیوند نزدیکی ایجاد نشود دسترسی به فوتبال برتر امکان‌پذیر نخواهد بود و باید دانست که بخش علمی و بخش اجرایی مانند دو بال هستند که باید با ایجاد نقاط اشتراکی با هم فعالیت کنند.

گل‌محمدی با بیان این‌که آکادمی ملی فوتبال وظیفه‌ی ذاتی‌اش برگزاری چنین همایش‌هایی است، اظهار کرد: البته جز این نیز از آکادمی ملی فوتبال انتظار نمی‌رود. خوشحال هستیم که این همایش را در این سطح برای دومین دوره برگزار می‌کنیم.

معاون آکادمی ملی فوتبال ایران با تاکید بر کاربردی کردن دستاوردهای همایش علم و فوتبال گفت: یکی از این موارد، آکادمی‌هایی هستند که بر اساس الزام AFC در باشگاه‌ها قرار دارند که این امکان را به وجود می‌آورند تا برخی از اهداف این همایش را دنبال کنیم. در حال حاضر فوتبال از حالت تک‌نفره به یک کار گروهی تبدیل شده و نیاز علمی در آن بیش از پیش حس می‌شود.

حسین علیزاده - رضا گل محمدی

دبیر اجرایی همایش بین المللی علم و فوتبال به برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌هایی در این همایش اشاره کرد و افزود: این کارگاه‌ها با حضور اساتید برجسته از ایران و جهان برگزار می‌شود و در آن بحث‌های آموزشی برای مربیان و دست‌اندرکارانی که در فوتبال ایران حضور دارند مطرح می‌شود. حتی در این دوره تنها مقالاتی را پذیرفته‌ایم که قابلیت اجرایی داشته باشند. تمام تلاش خود را برای عملی کردن آن‌چه که در این همایش مطرح می‌شود به کار برده‌ایم.

او هم‌چنین درباره‌ی جایگاه علمی ایران در عرصه‌ی فوتبال خاطرنشان کرد: ایران جزو کشورهای برتر و پیشرو در زمینه‌ی حضور علم در فوتبال است. پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی بسیار چشمگیر بوده است و افراد بسیار زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند. کشور ما در آسیا دارای جایگاهی بسیار بالا است و برگزاری این همایش فرصتی را می‌دهد تا آخرین یافته‌های علمی که قابلیت اجرایی شدن را دارند مطرح شود. خوشبختانه پس از استقبالی که توسط AFC از همایش چهار سال پیش صورت گرفت در این دوره تلاش خود را خواهیم کرد تا همایشی بهتر از دوره‌ی پیشین داشته باشیم.

گل‌محمدی ادامه داد: برای همایش دو روزه امسال از حدود یک سال پیش دبیرخانه و شورای علمی با حضور 25 استاد تشکیل شده بود که در شش گروه علمی به سرپرستی دکتر قراخانلو جلسات مرتبی برگزار کرد. تا این لحظه نیز حدود 2000 نفر برای حضور در این همایش ثبت نام کرده‌اند.

معاون آکادمی ملی فوتبال ایران افزود: حدود 450 مقاله‌ی علمی به دبیرخانه رسیده که طبق برنامه 70 درصد آنها اجازه‌ی مطرح شدن به شکل سخنرانی و پوستر را دارند. هم‌چنین 50 عضو هیات علمی دانشگاه به همراه 13 سخنران خارجی در کنار 400 مربی از سراسر کشور از جمله مهمانان حاضر در این همایش خواهند بود.

گل‌محمدی به افتتاح چندین پروژه‌ی گل نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با کمک‌هایی که از سوی فیفا صورت گرفت، چندین پروژه‌ی گل را در آکادمی فوتبال انجام دادیم که از جمله‌ی آنها زمین چمن مصنوعی و ساختمان پزشکی آکادمی به همراه ساختمان بدنسازی و سنجش آمادگی جسمانی بود. ما برنامه‌هایی برای احداث آکادمی فوتبال بانوان با حمایت‌های فیفا نیز در نظر گرفته‌ایم.

دبیر اجرایی همایش بین المللی علم و فوتبال در پایان ابراز امیدواری کرد تا تمامی بدنه‌ی علمی و اجرایی فوتبال در ایران دست به دست هم دهند تا این همایش هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها