کد خبر: ۱۷۹۵۵۷
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۱۴ آبان ۱۳۹۲
یک عضو جبهه پایداری گفت: مشکل زمانی ایجاد می‌شود که ما به جای رسیدگی به مشکلات مردم به فکر پرستیژ خود در مقابل ظالمان باشیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کامران باقری لنکرانی ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه "یکی از اساتید دانشگاه تهران گفته است اگر استکبارستیزی را از انقلاب بگیریم انقلاب حرفی برای گفتن ندارد"، خاطرنشان کرد: عده‌ای ترجیح می‌دهند بدون ذکر مصادق مطرح کنند که با ظلم مخالف هستند که این موضع آنها حتی مورد حمایت ظالمان هم هست، در حالی که باید مشخص کرد که مصادیق ظلم در دنیا چیست؟

وی در ادامه افزود: با شرایطی روبرو هستیم که ظالم در دنیا ظلم می‌کند اما ژست عدالت‌خواهی می‌گیرد. جان کری در روز قبل از محاکمه مرسی در مصر حضور می‌یابد و مطرح می‌کند که آمریکا برای عدالت و حقوق بشر از مردم مصر حمایت می‌کند. اکنون ظالم درصدد به اهتزاز درآوردن پرچم عدالت است.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه "اندیشمندان آمریکایی معتقدند که صاحب یکی از ظالمانه‌ترین نظام‌های دنیا هستند"، اظهار کرد: با این وجود عده‌ای در داخل کشور آنچنان از آمریکا صحبت می‌کنند که گویی قطب آمال آن‌هاست.

لنکرانی همچنین با اشاره به اینکه "باید به مواضع خود عمیقاً نگاه کرده و بصیرت کافی را پیدا کنیم"، تصریح کرد: باید به عمق مفهوم استکبارستیزی پی ببریم تا استکبارستیزی موضع منفی تلقی نشود.

این عضو جبهه پایداری اضافه کرد: عده‌ای با روی کار آمدن دولت آقای روحانی این‌گونه تلقی کردند که قرار است رفتار آمریکا با ما رفتاری دست‌آموزانه باشد در حالی که نه عملکرد دولت این‌گونه بوده و نه رئیس‌جمهور چنین حرفی زده است. نطق رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل نیز بسیار هوشمندانه بود. مردم در راهپیمایی 13 آبان اعلام کردند که حاضر نیستند به هر قیمتی به منویات آمریکا تن دهند.

وی همچنین با بیان اینکه "آمریکا قابل اعتماد نیست"، خاطرنشان کرد: هیچ کشور عربی به اندازه لیبی به منویات آمریکا توجه نکرد اما آمریکا با قذافی چه کرد؟‌

این فعال سیاسی همچنین گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند در عصر غیبت به حکومت اسلامی نیازمندیم چون بیشتر احکام اسلام، احکام اجتماعی است. اکنون دشمن القا می‌کند که ما چه نیازی به ولایت فقیه داریم؟ در حالی که امام به جایگاه زیربنایی ولایت فقیه تاکید داشت. اکنون نیز تصمیم‌های رهبری همواره بر اساس موازین و اصول است؛ بنابراین تصمیم‌های ایشان همواره درست بوده و ما هیچ‌گاه راه را گم نکرده‌ایم. اگر می‌خواهیم در فعالیت‌های خود حرکت سینوسی نداشته باشیم، ما هم باید بر اساس موازین و اصول عمل کنیم.

لنکرانی در ادامه با اشاره به حمالات انتحاری اخیر در کشورهای اسلامی و همچنین وقایع سوریه گفت: امروز شاهدیم که تعداد قابل توجهی از جوانان تازه‌مسلمان شده اروپایی که تحصیلکرده هم هستند، برای مقابله با حکومت مشروع بشار اسد به سوریه رفته‌اند و در آنجا جنایت هم می‌کنند. این امر به دلیل اختلاط حق و باطل بوده در واقع هرگاه در طول تاریخ حرف مؤمنانه‌ای مطرح می‌شده، سردمداران استکبار زمان نوع تقلبی آن را هم به بازار می‌آوردند تا بدین وسیله نوع اصلی آن را سرکوب کنند و همچنین در اذهان تردید ایجاد کنند.

به گفته این عضو جبهه پایداری، رسانه‌های غربی اکنون جنایات سوریه را نشان می‌دهند تا بگویند این جنایات توسط مسلمانان انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: لازم است به مقوله عاشورا و عاشورایی بودن، نه فقط از منظر ایثارگری بپردازیم بلکه باید روشن کنیم هر ایثارگری ارزشمند نیست. در واقع عاشورا در پرتو بصیرت و ایثار معنا پیدا کرد. عاشورا بیان می‌کند که نمی‌توان با هر ابزاری از حق دفاع کرد. امروز عده‌ای دچار اشکال تحلیل و بصیرت و عده‌ای هم دچار اشکال انگیزه و دل‌کندن از دنیا برای حرکت هستند.

لنکرانی همچنین با اشاره به اینکه "از نظر امام علی (ع)‌ فتنه هنگامی رخ می‌دهد که حق و باطل در هم آمیخته شود"، گفت: اگر باطل آشکارا به میدان می‌آمد و می‌گفت که به دنبال سازش و زیر بار ظلم رفتن هستند کسی حرف آن‌ها را نمی‌پذیرفت. از طرفی اگر حق هم در عملکرد خود ضعف نداشت، زبان معاندان باز نبود.

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که هم در جهت بصیرت‌زایی و معرفت دینی حرکت کنیم و هم هوا و هوس را از خود دور کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها