کد خبر: ۱۷۹۶۵۵
زمان انتشار: ۲۳:۲۰     ۱۴ آبان ۱۳۹۲

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در مراسمی که با حضور دکتر علی عسکری، معاون توسعه و فناوری صداوسیما، مهندس شعبان‌پور رییس مرکز تولید و فنی سیما، مهندس عظیمی، قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه، دکتر طلوعی مدیر شبکه جام جم و جمعی از مدیران و مسؤولان فنی در ساختمان سیما برگزار شد، 5 طرح فنی معاونت سیما، به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم دکتر علی عسکری، معاون توسعه و فناروی رسانه با بیان اینکه رسانه، ترکیب پیچیده‌ای از مسائل فنی و محتواست گفت: اگر رسانه را همانند انسان تصور کنیم، تجهیزات فنی جسم و محتوا روح رسانه است.

دکتر علی عسکری حوزه فنی را حوزه حاکمیتی و اساس موجودیت رسانه دانست و افزود: اگرحوزه فنی نباشد، محتوا هرگز ظهور و بروز نخواهد یافت.

معاون توسعه و فناوری، سازمان صدا وسیما را پس از رادیو و تلویزیون ملی چین، بزرگترین سازمان رسانه ای جهان دانست و افزود: در حال حاضر رسانه ملی 60 شبکه تلویزیونی و بیش از 100 شبکه رادیویی دارد و یکی از سازمان‌های عظیم رسانه‌ای در جهان است.

دکتر علی عسکری در ادامه افزود: اگرچه رسانه ملی، یکی از بزرگترین رسانه های جهان است اما از نظر بودجه با بسیاری از رسانه های دیگر جهان قابل مقایسه نیست.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با بیان اینکه کل بودجه رسانه ملی از، بودجه یک شبکه انگلیسی همچون «بی بی سی وان» کمتر است، تاکید کرد: آنچه باعث شده تا علی رغم این کمبودها، رسانه ملی، به یکی از بزرگترین رسانه های جهان تبدیل شود، بالا بودن راندمان بهره‌وری و وجود نیروی انسانی خدوم و ازخود گذشته در این سازمان است.

دکتر علی عسکری با تاکید براینکه امروز پرچم مبارزه بر علیه استکبار جهانی در دستان ماست، تصریح کرد : تاکنون پخش برنامه های رسانه ملی حتی یک ثانیه هم متوقف نشده که این مساله نشان از درک بالا، وجود نیروهای متخصص، دانش فنی به روز و نظم انضباط آهنین در رسانه ملی دارد.

معاون توسعه و فناوری صداوسیما، تجهیزات فنی صدا وسیما را بالاتر از استاندارهای جهانی و مطابق با آخرین تکنولوژی های روز دانست و افزود: در رسانه ملی 140 استودیوی تلویزیونی و بیش از 200 استودیوی رادیویی فعال وجود دارد که با بالاترین کیفیت، فعالیت می‌کنند و وجود این حد از توانایی نه در سازمان صدا وسیما بلکه در کل کشور یک پدیده است.

علی عسکری با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه فنی صداوسیما همچون، ساخت مرکز پخش جدید، به روزرسانی تجهیزات سیگنال رسانی، گسترش و استفاده ازپهن باندها و ساخت فرستنده‌ها تصریح کرد: اقدام های انجام شده در حوزه فنی رسانه ملی، یک انقلاب تکنولوژیک است و تمامی این دستاوردها با تکیه بر توانایی های داخلی انجام شده است.

علی عسگری با تکیه بر همین قابلیت ها گفت: سازمان صدا و سیما از پیشرو ترین سازمان های کشور به شمار می رود و در تولید تجهیزات مورد نیازخود به خودکفایی رسیده است.

در پایان این مراسم از مهندسین و مجریان طرح های جدید فنی حوزه سیما قدردانی شد.

روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد، طرح بازسازی نودال تولید، بازسازی و به روززسانی استودیو 13، بهره‌برداری از سیستم اطلاعات الکترونیکی برنامه‌ها (EPG)، سیستم نور استودیو ایرانیان و اتوماسیون استودیوهای دوبلاژ سیما از جمله این طرح‌ها بودند. در طرح بازسازی نودال تولید، سیستم سیگنال‌رسانی استودیوهای تولید، با بالاترین استانداردهای روز جهانی به‌روز رسانی شده است.

اتاق فرمان استودیو 13

اجرای سیستم نور استودیو ایرانیان یکی دیگر از این طرح هاست که با کار شبانه روزی در مدت کمتر از یک ماه انجام شده و نوعی رکورد در طراحی و اجرای سیستم نوراستودیو ها به حساب می‌آید.

در پروژه اتوماسیون واحد دوبلاژ سیما نیز، با نصب و راه اندازی تجهیزات مدرن ، امکان ضبط و پخش صدا به صورت دیجیتال وارتقاء کیفیت و سهولت عملیات دوبله و میکس فراهم شده است.

طرح سیستم اطلاعات الکترونیکی برنامه‌ها (EPG) یکی دیگر از این طرح‌ها بود که در این مراسم به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. این سیستم امکان ارائه اطلاعات متنی برنامه‌ها و همچنین هرگونه محتوای متنی را درکنار سیگنال های صدا و تصویر فراهم می سازد. با بهره‌برداری از این سیستم 21 شبکه صدا وسیما برروی آنتن دیجیتال، از این امکان برخوردار خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها