کد خبر: ۱۷۹۷۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

به گزارش 598 به نقل از جام نیوز؛قائم مقام وزير بهداشت در استان خوزستان گفت: علت تنگي نفس ناگهاني حدود ۳ هزار شهروند خوزستاني که عصر ديروز بعد از بارندگي رخ داد هنوز معلوم نيست، ۱۲۸ نفر هنوز بستري هستند و ستاد بحران با حضور فوق تخصصان آسم و آلرژي براي بررسي اين موضوع تشکيل شده است.

 

محمد حسن سرمست در گفت و گو با فارس، گفت: عصر ديروز بعد از بارندگي به صورت ناگهاني شاهد حضور حدود 3 هزار نفر در سراسر استان خوزستان به مراکز بهداشتي و درماني بوديم که همگي آنها علايم مشابه تنگي نفس داشتند.

 

وي گفت: تمام اين بيماران تحت درمان قرار گرفتند و حدود 128 نفر آنهاهنوز در بيمارستانهاي استان خوزستان بستري هستند و حتي دو نفر از آنها هم اکنون به علت نياز به تنفس مصنوعي در بخش ICU بستري شده اند.

 

اما هيچ مورد فوتي از اين حادثه تاکنون گزارش نشده است ولي احتمالاً افرادي که بيماريهاي زمينه اي مانند آسم و آلرژي و تنگي نفس يا بيماريهاي خوني داشته اند بيشتر در معرض آسيب بوده اند.

 

خراسان نوشت: رئيس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي- درماني اهواز افزود: هنوز علت بروز اين حادثه معلوم نيست و ستاد بحران هم اکنون باحضور متخصصان و فوق متخصصان آسم و آلرژي، محيط زيست و نيز مأموران اورژانس 115 و مرکز بيماريهاي معاونت بهداشتي دانشگاه مشغول بررسي علت بروز اين پديده هستند.

 

سرمست ادامه داد:  حدس و گمانهايي در مورد اينکه وجود مواد شيميايي کارخانه هاي موجود در استان خوزستان و شست و شوي آلودگي آنها در هنگام باران و ورود آنها به سطح زمين ممکن است عامل بروز اين حادثه باشد مطرح است اما هنوز واقعاً نمي دانيم علت اين پديده چه بوده است و نمي توانيم اظهار نظر دقيق کنيم.

 

وي گفت: چنين پديده اي تاکنون در استان خوزستان سابقه نداشته است و حتي در روزهاي گذشته با مسئله ريزگردها مواجه نبوده ايم که اين مسئله را به آن مرتبط کنيم، بنابراين تا بررسي نهايي و دقيق اين موضوع از رسانه ها مي خواهيم به حدس و گمانهاي غير علمي دامن نزنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها