کد خبر: ۱۷۹۸۷۴
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۱۵ آبان ۱۳۹۲
سردار کوثری:
وی تصریح کرد: زمانی که آقای جلیلی سخنرانی می کند و انتخابات24 خرداد را تایید و بر همکاری با دولت تاکید می کنند و رسانه ملی هم این سخنرانی را مستقیما پوشش می دهد، این نشان دهنده کج سلیقگی معترضان و منتقدان می باشد.
بی باک- در روزنامه اصلاح طلب 12 آبان هیچ خبری از فراخوان دعوت به راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی(13 آبان) به چشم نمی خورد و  بعد از راهپیمایی روز 13 آبان هم عموم رسانه ها و روزنامه های اصلاح طلب هیچ انعکاسی از این واقعه بزرگ به نمایش نگذاشتند و تنها به حاشیه سازی و اعتراض به اینکه چرا دکتر جلیلی سخنران روز 13 آبان بود پرداختند. استدلال این گروه تندرو این بود که دکتر جلیلی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رقیب انتخاباتی دکتر روحانی بوده است از همین رو برای سخنرانی در این مراسم مناسب نبود!

این حاشیه سازی های رسانه های اصلاح طلب در حالی بود که رسانه های بیگانه هم نسبت به پوشش خبری این رویداد بیشتر توجه داشتند، از جمله رویترز در گزارشی اعلام کرد؛ جمعیت زیادی صبح روز دوشنبه دور تا دور سفارت پیشین آمریکا در تهران که به " لانه‌ی جاسوسی " معروف شده است جمع شدند و در حالی که پلاکاردهای ضد آمریکایی و پرچم در دست داشتند فریاد "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی تحت عنوان "تظاهرکنندگان ایرانی، به سفارت پیشین آمریکا درتهران آمدند" گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از تظاهرکنندگان در ایران در یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات ضدآمریکایی در سال‌های اخیر در خیابان‌های بیرون سفارت پیشین آمریکا جمع شدند.

شبکه خبری ان. بی‌. سی نیوز نیز در گزارشی درباره 13 آبان‌ماه نوشت: یکی از نکات قابل توجه این بود که راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های گذشته گسترده‌تر بود.

در همین راستا سردار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: افرادی که با این حرکت عظیم و با شکوه مردمی مخالفت می کنند، برخی از آنان ناآگاه و عده ای هم خائن هستند، ندیدن حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان یک خیانت بزرگ است زیرا زمانی که چشم را بسته و این همه عظمت را نمی بینند معلوم است برای ندیدن های خود چیزی دیگری به دست می آورند.

وی تصریح کرد:  زمانی که آقای جلیلی سخنرانی می کند و انتخابات24 خرداد را تایید و بر همکاری با دولت تاکید می کنند و رسانه ملی هم این سخنرانی را مستقیما پوشش می دهد، این نشان دهنده کج سلیقگی معترضان و منتقدان می باشد.
 
وی افزود: اینکه عده ای نظرشان این باشد که تنها باید افرادی که دور خودشان هستند و آنها تمایل دارند به سخنرانی بپردازند و دیگران از چنین حقی بی بهره اند، نشان از اوج بی منطقی چنین جماعت هایی است. البته اگر دقت کنیم می فهمیم که آنها حرفی برای گفتن ندارند و عددی نیستند.

کوثری تاکید کرد: بعد از انتخابات 24 خرداد این افراد تندرو سعی کردند تا به مردم بقبولانند که فقط باید همفکران آنها در صحنه حضور داشته باشند، در صورتی که با صراحت اعلام می کنیم که ما ملت بزرگی هستیم و باید همگی باهم در صحنه حضور داشته باشیم، حضور در صحنه با نقطه مشترک استکبارستیزی یکی از مسائل اصلی وحدت بخش است که برخی تندروهای اصلاح طلب از آن برای تفرقه استفاده می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: شرکت کنندگان در راهپیمایی13 آبان از همه طیف های مردمی بودند، اینکه بیان شود که  رای دهندگان به فلان کاندیدا فقط در راهپیمایی بودند قابل قبول نیست زیرا خبرها و آمار حضور مردم حکایت دیگری دارد. البته برخی ها به این امید آمده بودند که از عدم شرکت مردم سوء استفاده کنند اما بعد از مشاهده این حضور چشمگیر به دنبال ایرادهای بنی اسرائیلی افتادند.

وی در واکنش به سانسور خبری رسانه های اصلاح طلب در خصوص راهپیمایی 13 آبان عنوان داشت: برخی از این رسانه ها وابسته به بیگانگان هستند و در روز 13 آبان انتظاراتشان برآورده نشد از همین رو  شیوه دیگری برای سانسور به کار بردند، زیرا این ها تصور می کردند بعد از انتخابات هرکاری که دلشان بخواهند می توانند انجام دهند مخصوصا رابطه با آمریکا و مردم هم سکوت خواهند کرد ولی حضور مردم به منافع این ها ضرر وارد کرد. این ها با این سانسور رسانه ای و به حاشیه بردن راهپیمایی مردم نشان دادند که دیکتاتورتر از خودشان، خودشان هستند.

کوثری در پایان در گذشت حبیب الله عسگر اولادی را تسلیت گفت، و بیان داشت: که وی با تمام وجود برای پیروزی انقلاب زحمت کشید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها