کد خبر: ۱۷۹۹۳۸
زمان انتشار: ۲۳:۱۹     ۱۵ آبان ۱۳۹۲

هند و چین پس از پنج سال وقفه مانور مشترک ظامی ضد ترور خود را کمی پس از امضای معاهده‌ای جامع برای اجتناب از تکرار بن بست‌های مرزی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی تی آی، این مانور 10 روزه با نام "دست در دست 2013" در استان سیچوآن در غرب چین در حال برگزاری است و حدود 150 سرباز از هر دو طرف در این مانور شرکت دارند.

رسانه رسمی چین گزارش داد، سربازان چینی و هندی قرار است در زمینه‌های مختلف چون اسکورت، دستگیری، رهگیری، نجات گروگان‌ها و حملات مشترک و همچنین مانور ضربتی ضد ترور شرکت کنند.

یانگ جینشان، فرمانده هیات نظارت ارتش چین و معاون فرماندهی منطقه نشامی چنگدو از ارتش آزادی بخش خلق این کشور به خبرگزاری شینهوا گفت که این مانور مشترک با هدف تجربیات در رابطه با عملیات ضد ترور، تقویت استنباط و درک و اعتماد دو جانبه و افزایش همکاری میان ارتش هند و چین در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفت: از زمان آغاز سال جاری میلادی روابط میان دهلی نو و پکن رو به بهبودی رفته است. همکاری دو جانبه در زمینه نظامی به دستاوردهای عمیقی منجر شده و این مانور نظامی مشترک نشان دهنده افزایش اعتماد سیاسی دو جانبه بین دو کشور است. ما امیدواریم که این مانور یک موفقیت باشد.

اولین مانور ضد ترور بین این دو کشور در استان یونن در جنوب غرب چین و در سال 2007 و دومین مانور در سال 2008 میلادی برگزار شد.

در پی انکار چین در صدور ویزا برای یکی از فرماندهان ارشد ارتش هند در جامو و کشمیر، روابط بین دو کشور به سردگی گروید اما پس از حل و فصل این مساله، روابط دو طرف بار دیگر از سر گرفته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها