کد خبر: ۱۸۰۰۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۱۶ آبان ۱۳۹۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:
آقای میلی منفرد از مجلس رای اعتماد کسب نکرد، قرار دادن ایشان در پستی حساس در همان بخشی که وی رای اعتماد کسب نکرد یک نوع توهین به آرای ملت است؛ لذا این انتصاب اشتباه بود، وقتی جناب فرجی دانا قبل از رای اعتماد تعهد می کند، این اتفاقات و انتصابات نشان می دهند هستند افرادی که پشت پرده تصمیم می گیرند و نمی خواهند دانشگاهها آرامش داشته باشند، نمایندگان به آقای فرجی دانا گفتند که این نوع شرارت ها را از دانشگاه دور کند و اجازه ندهد که دانشگاه دچار چالش شود.
بی باک- انتصابات و نوع عملکرد وزیر علوم ناخرسندی تعدادی از نمایندگان را ایجاد کرده و موجب تذکر نماینده گان به فرجی دانا شده است 82 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرات کتبی خود به مسئولان اجرایی کشور به وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص انتصاب مساله دار افراد حاضر در فتنه در مناصب مدیریتی و اینکه این خلاف وعده وزیر به مجلس بوده است تذکر دادند.

این تذکر باعث شد که عده ای به نمایندگان حمله کنند و این تذکر را زود دانسته وبیان کنند  10روز بعد از رای اعتماد نباید به وزیر تذکر داد و یا وی را تهدید به استیضاح کرد و آن را مغایر با دموکراسی دانسته اند.

در این خصوص عطا الله سلطانی صبورعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با بی باک اظهار داشت: در پاسخ به این هجمه ها  باید گفت که وزیر هنوز استیضاح نشده بلکه از وی سوال شده است، و این سوال به این دلیل است که با وزیر علوم قبل از جلسه رای اعتماد توافقی شده بود که امنیت و آرامش دانشگاهها را حفظ کند، شرط نمایندگان این بوده که از افرادی که چالش گر هستند و در فتنه دخیل بودند و متهم به فتنه هستند استفاده نکند.حتی در روز جلسه رای اعتماد این نکات به وی گفته شد و وی هم اعلام کردد که بنده به نظام جمهوری اسلامی معتقد هستم، و آرامش دانشگاه برایم اصل است.

وی بیان داشت: اعتماد نمایندگان به وزیر به این دلیل  است که وی بر اساس قانون و ارزش های نظام عمل کند،  اگر وزیر فراتر از قانون  رفت  و یا به قانون عمل نکرد میتوان رای اعتماد را پس گرفت، استیضاح را برای همین گذاشته اند ولو اینکه نمایندگان در دادن رای اعتماد اشتباه کرده باشند، آیا با این توجیه که رای اعتماد داده شده است باید به اشتباه خود ادامه دهند؟ در حالی که نمایندگان اشتباه نکردند زیرا به دلیل تعهدی که جناب فرجی دانا داده اند نمایندگان هم به وی اعتماد کردند.

سلطانی صبور خاطر نشان کرد: الان هم دیر نشده که بخواهیم صلاحیت وی را بررسی کنیم وی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفتند که در انتصاب این دونفر از وزارت اطلاعات استعلام نکرده ام، و فقط به دلیل اطلاعات و خوشبینی خود این انتصاب را انجام داده که این کار اشتباه بوده است. نمایندگاه توضیحاتی از وزیر علوم خواستند که توضیحات وی قانع کننده نبود، و باید توضیحاتی قانع کننده را ارائه دهند اینکه بدون استعلام افرادی را انتصاب کنند مورد پذیرش نیست.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: آقای میلی منفرد از مجلس رای اعتماد کسب نکرد، قرار دادن ایشان در پستی حساس در همان بخشی که وی رای اعتماد کسب نکرد یک نوع توهین به آرای ملت است؛ لذا این انتصاب اشتباه بود، وقتی جناب فرجی دانا قبل از رای اعتماد تعهد می کند، این اتفاقات و انتصابات نشان می دهند هستند افرادی که پشت پرده تصمیم می گیرند و نمی خواهند دانشگاهها آرامش داشته باشند، نمایندگان به آقای فرجی دانا گفتند که این نوع شرارت ها را از دانشگاه دور کند و اجازه ندهد که دانشگاه دچار چالش شود.

وی اظهار داشت: این تذکری که به وزیر علوم داده شد بر اساس جناح های سیاسی نیست در اینجا نظام جمهوری اسلامی مطرح است، که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری فتنه اصل نظام را نشانه گرفته بود، به همین خاطر فتنه خطر قرمزی برای اعتماد و عدم اعتماد به وزرا و مدیران است.

سلطانی صبور عنوان داشت: فتنه گری که نظام را به چالش کشیده این بستر و آمادگی را دارد که نظام را دوباره به چالش بکشاند، بنابراین نباید عوامل دخیل در فتنه  با حضور در مراکز حساس فرصت تکرار یک اشتباه دیگر را به دست بیاورند.

وی گفت:سوال از رئیس جمهور و وزرا در همه جای دنیا و با دلایل مختلف وجود دارد،در دولت کلینتون حادثه ای پیش آمد که کنگره آمریکا وی را که رئیس جمهور بود بازخواست کرد، نمایندگان کنگره با کاری که انجام داده بود مخالف نبودند و تنها دلیل احضار وی این بود که چرا دروغ گفته است، پس اینکه اعلام شود مجلس نباید در این مدت 10روز و به دلیل انتصابات از وزیر سوال کند قابل قبول نیست یک وزیر برای انجام فعالیت در یک روز هم باید مسئول باشد امیدواریم که جناب فرجی دانا توضیحات  قابل قبولی ارائه دهد اما اگر مشخص شود که وی خلاف تعهدات خود عمل کرده است در اینصورت مجلس دیگر نمی تواند به وی اعتماد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص عدم رای  اعتماد  به نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش پرورش و اظهارات اخیر وی در خصوص مشروبات الکلی و کشیدن قلیان تاکید کرد: نمایندگان تردیدی در عدم رای اعتماد به آقای نجفی نداشتند، زیرا افکار وی را افکار با ماهیت ایرانی و اسلامی نمی شناختیم  لذا انتخاب ایشان برای آموزش و پرورش مضر بود، ولو اینکه خیلی ها به نمایندگان هجمه وارد کردند اما بعد از اظهارات وی در یک برنامه تلوزیونی، عدم رای اعتماد به وی از سوی مجلس مورد تایید مردم و کارشناسان قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها