کد خبر: ۱۸۰۱۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۱۶ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، مراسم نکوداشت خیرین مدرسه‌ساز، که در شهرهای «هرات» و «فراه» اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند، شب گذشته با حضور برخی از چهره‌های علمی، فرهنگی و تجار افغان مقیم مشهد، در سالن اجتماعات مؤسسه خیریه امام جواد(علیه السلام) در مشهد برگزار شد.

 

 

«عبدالقدوس یاسین‌زاده » مشاور وزیر معارف افغانستان و مسئول «مجتمع علمی فرهنگی سپهر اندیشه» در این مراسم ضمن تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز از اقدام نیک اسلامی و انسانی آنان تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر آموزش پایه و فعالیت فرهنگی یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز جامعه افغانستان است که باید بیشترین حمایت از آن صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما از تجار افغانستان که در جمهوری اسلامی ایران مقیم هستند عاجزانه می‌خواهیم که فرزندان خود را در داخل افغانستان دریابند و امیدواریم که کمک‌های آنان همچنان برای ساخت مدرسه ادامه یابد.

یاسین‌زاده در ادامه افزود: در مدارسی که توسط خیرین مدرسه‌ساز در شهرهای هرات و فراه ساخته شده است و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، بنا بر کار اقتصادی نیست و هدف ما بالا بردن سطح علمی و فرهنگی جامعه و حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت است.

 

«محمد رفیع اصیل یوسفی» مسئول فرهنگی مؤسسه خیریه امام جواد(ع) که مراسم تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز نیز به همت این مؤسسه برگزار شده بود در سخنانی، گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه را در داخل افغانستان و جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز با اهدای لوح تقدیری که وزیر معارف افغانستان آن را امضا کرده بود، تقدیر به عمل آمد.

عبدالقدوس یاسین‌زاده، مشاور وزیر معارف افغانستان، در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هدف از سفر خود را به مشهد تشریح کرد و گفت: ما به دعوت سازمان فنی حرفه‌ای آموزشی استان خراسان رضوی، برای تبادل تجربیات و دیدار با برخی از مقامات استان خراسان رضوی و امضای تفاهم‌نامه علمی فرهنگی و همچنین بازدید از مراکز فنی حرفه‌ای و مراکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مشهد سفر کرده‌ایم.

 

وی در ادامه افزود: در این سفر یک تفاهم‌نامه فرهنگی میان وزارت معارف(آموزش و پرورش) افغانستان و سازمان فنی حرفه‌ای استان خراسان رضوی به امضا رسید.

یاسین‌زاده، در مورد تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز نیز گفت: در طول سال‌های گذشته در شهر هرات و فراه، برخی از خیرین مدرسه ساز اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند که 17 باب مدرسه توسط برخی از خیرین و تجار افغان مقیم جمهوری اسلامی ساخته شده است و مؤسسه خیریه امام جواد(علیه السلام) نیز بانی اصلی این حرکت خداپسندانه بوده است.

 

به گفته یاسین‌زاده، این مدارس زیر نظر «مجتمع علمی فرهنگی سپهر» اندیشه قرار دارد و امور فرهنگی «مؤسسه خیریه امام جواد(علیه السلام)» نیز با این مرکز همکاری دارد. 

درحال حاضر بیش از 10 هزار دانش آموز افغان تا سطح فوق‌دیپلم در این مدارس غیر انتفاعی که به صورت خیریه‌ای اداره می‌شود، در حال تحصیل هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
۰
۰
اهفبب رذدغفبطز ذ
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها