کد خبر: ۱۸۰۴۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

رجانیوز - حاج منصور ارضي به نواي گرم، مناجات‌هاي دلنشين و روضه‌هاي جانسوزش شناخته مي‌شود و به نقل از مرحوم آيت‌الله بهجت، آنگاه كه به روضه‌ي حضرت سيدالشهدا(ع) دم مي‌دهد، ديگر ارضي نيست، بلكه عرشي است.

اما اين مداح با اخلاص اهل‌بيت(ع) علاوه بر اين موارد، يك ذاكر بصير و انقلابي نيز هست كه در موارد متعددي به‌ويژه در طول 20 سال گذشته به‌عنوان خط نگهدار جريان حزب‌الله عمل كرده است. شايد روزي كه وي با بصيرت خود انحراف‌هاي دولت آقاي هاشمي، فرزندان و اطرافيان او را مي‌ديد و شجاعانه هشدار مي‌داد، هنوز كمتر كسي به عمق اين موارد پي برده بود و اگر هم كسي چيزي احساس مي‌كرد، حمل بر صحت مي‌كرد.

حاج منصور با صراحت عليه اشرافي‌گري و رفاه‌زدگي دولت وقت و وابستگان آن به‌ويژه كرباسچي شهردار وقت تهران و خط و خطوط اباحه‌گرانه‌اي كه در نشريه متعلق به فائزه دختر آقاي هاشمي و اظهاراتش موج مي‌زد، موضع‌گيري كرد كه حتي منجر به بازداشت چند ساعته او شد.

در دوره دوم خرداد نيز اين ذاكر اهل‌بيت(ع) بر روشنگري‌هاي خود افزود و چند سالي بيشتر طول نكشيد تا مشخص شود، تير انتقادهاي از سر درد دين حاج منصور درست به هدف خورده و افرادي كه مورد انتقادهاي تند او بودند يا مانند عطاء مهاجراني امروز در دامان انگليسي‌ها هستند يا مثل كروبي، بهزاد نبوي، هاشم آغاجري و... از عناصر اصلي فتنه‌ي براندازانه 88 شدند.

حاج منصور در سال 84 نيز كه كمتر از ميان احزاب و افراد شناخته شده حزبي در ميان اصول‌گرايان حامي احمدي‌نژاد بودند، با قوت از وي كه شعار "دولت اسلامي" را انتخاب كرده و به صراحت شعارهاي انقلاب اسلامي را مطرح مي‌كرد، حمايت كرد و ساير مداحان سرشناس را نيز براي اين حمايت بسيج كرد. اين حمايت در سال 88 نيز ادامه يافت و در حالي كه حاج منصور در مجالس خود از دولت و رئيس‌جمهور حمايت مي‌كرد، انتقادهاي صريحي نيز در مواردي مانند ماجراي اظهارات مشايي در مورد دوستي با مردم اسرائيل بيان كرد.

پيرغلام اهل بيت(ع) در جريان فتنه نيز در افشاي ماهيت پليد فتنه‌گران كم نگذاشت و علاوه بر بيان نطق‌هاي روشنگرانه و انزجارآور نسبت به اين جريان برانداز، با اين سن و سال حتي در مقابله ميداني با عوامل خياباني فتنه نيز با پامنبري‌هايش از بسياري از جوان‌ها جلوتر بود.

با اين حال، انتصاب مشايي به‌عنوان معاون اول و دستور رهبر معظم انقلاب براي بركناري او اگرچه با تأخير يك هفته‌اي اجرا شد اما با منصوب شدن معاون اول معزول به‌عنوان رئيس دفتر رئيس‌جمهور و دراختيار گرفتن پست‌هاي متعدد و اصرار بر بيان اظهارات تأويل‌بردار و انحرافي، پيش‌بيني رهبر انقلاب مبني بر سرخوردگي حاميان رئيس‌جمهور رقم خورد و در اين ميان، بر انتقادهاي حاج منصور نيز اضافه شد.

حتي اگر همه‌ي نشانه‌هاي واضح ديگر بر انحراف جريان نفوذي ناديده گرفته شود، افرادي كه با حاج منصور در عزاي اهل‌بيت گريه و در شادي‌اشان اشك ريخته‌اند، بر اساس تجربه دو دهه گذشته باور دارند كه او آن‌قدر بصيرت دارد كه انحراف را زودتر از خيلي‌ها تشخيص دهد و هشدار بدهد و از اين جهت نه تنها از انتقادهاي تند و گزنده حاج منصور با خنده عبور نمي‌كنند بلكه تن‌شان مي‌لرزد.

تا اينجاي كار نه تنها نبايد از هشدارهاي اين ذاكر با اخلاص اهل بيت(ع) كه يكي از مصداق‌هاي روايت شريفه "اتق من كياسة المؤمن لانه ينظر بنور الله" است، دلگير شد يا مانند رسانه‌هاي جريان نفوذي هتاكي كرد، بلكه بايد از او براي اين بصيرت افزايي در بدنه حزب‌الله تشكر كرد.

با اين حال، اين هوشياري در تشخيص دشمن داخلي و خارجي موجب نمي‌شود كه چنانچه سخناني از سوي حاج منصور ارضي بيان شد كه در عمل مطلوب همان جريان نفوذي است، نقد نشود.

حاج منصور در ماجراي جريان نفوذي بي‌راه نگفته و لعن و نفرينش نيز با آمين‌هاي ده هزار نفري كه تا سحر ماه مبارك با او ابوحمزه، مجير، كميل و مناجات اميرالمؤمنين مي‌خوانند، گيرا است اما سخنان شب نوزدهم ماه مبارك رمضان او كه از دل سوخته‌اش بر مي‌آيد، نه منطبق با روش اعلام شده از سوي رهبر معظم انقلاب به‌عنوان پرچمدار اصلي است، نه با موازين شرعي مي‌خواند و نه چارچوب‌هاي قانوني.

اگرچه حاج منصور از سر غيرت ديني‌اش اينگونه برافروخته مي‌شود و عليه جريان نفوذي مي‌شورد اما نتيجه اين اظهارات مي‌تواند كاملاً‌ به نفع يك سناريوي مظلوم‌نمايانه از سوي جريان نفوذي و در پازل آنان باشد.

سخنان حاج منصور در سايت‌ها و روزنامه‌ها پخش شده و واكنش‌هاي زيادي به‌دنبال داشته است. آن‌هايي كه با حاج منصور و منبر او انس دارند، مي‌دانند كه درد دين است كه او را اينگونه به خروش مي‌آورد و به جايي مي‌رساند كه بعضاً‌خارج از چارچوب‌ها اظهاراتی بيان مي‌كند كه اگرچه فرد و فعل مورد انتقادش به‌جاست اما نحوه بيان آن چندان بجا نیست.

به هر حال، شايد خود حاج منصور بهتر از هر كس ديگري بتواند در مورد اظهاراتش توضيح دهد و باب سوء استفاده را ببندد تا خداي ناكرده مبادا در شرايطي كه جريان نفوذي براي اظهار وجود و مظلوم‌نمايي از هر ترفندي حتي بازي با مقدسات سوء استفاده مي‌كند، دست به يك صحنه‌سازي خطرناك بزند و با مستمسك قرار دادن اين سخنان، آن را به جريان حزب‌الله منتسب كند و با تكرار سناريوهاي فتنه‌گران، دو قطبي‌هاي جديدي در جامعه ايجاد كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
GERMANY
۱۴:۲۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
حرفهای حاجی حق حقه اما من هم با بند آخر شما موافقم....به هر حال، شايد خود حاج منصور...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اين لفظ جريان انحرافي رو هاشمي ساخته بود از قبل و با اين مطرح شدنش به نفع جريان هاشمي كار كرديم .كي رهبري خطر نفوذ جريانانحرافي در دولت رو تا حالا بيان كردند. اگه همچين چيزي بود حمايت هاي رهبري اين طوري نبود و تبصره و اما و اگر داشت ولي مي بينيم رهبري بطور مطلق دولت رو تاييد مي كنه!
بهتره مداحان ولايتي به حرف آقا گوش بدن تا اينكه افروخته بشن و البته انتقاداتشون رو با دليل و نطق بيان كنن تا خودشون به بهونه جريان انحرافي مردم را گيج و دلزده نكنن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
کسی منکر اجر و قرب حاجی در دربار سیدالشهدا نیست و دلهای حزب الله با حاجیه، اما این دلیل نمی شه که از این عمل اشتباه حاجی تبری نجوئیم.
به این علت که آقا فرمودند در نظام اسلامی هیچ مقام غیر مسئولی حق صدور و اجرای حکمی نداره.
و نمونه اش در قضیه ترور حجاریان که آقا به سردار نقدی بخاطر افاضاتی شبیه حاجی، بدجوری تشر زدند.
تا اونجا که ما یاد داریم حکم قتل را حضرت امام یک بار برای سلمان رشدی ملعون خطاب به مسلمین صادر کردند و بس.
بقیه احکام مرگ هم تماما از کانال قوه قضائیه بوده... حالا اینکه این وسط حاجی بیاد حکم کنه که یهودی امت(!) را بکشید، من پولش را می دهم..!؟
ایراد اتهام به آقای (م) آنهم در این سطح و به صورت مکرر از این جهت قابل تامل است که حضرت آقا مکررا و خاصه اخیرا فرمودند که تا اثبات جرم و حتی بعد از اثبات جرم کسی حق افشاگری و ایراد اتهام ندارد. و اینکه خطر انحراف در دولت و ایشان به هیچ وجه در این سطح و حتی پائین تر را حضرت آقا تا کنون گوشزد نکردند.
فرض بر اینکه آقای (م) یهودی و مفسد فی الارض است، حاجی چرا جای قاضی نشسته؟ و آیا مگر قرار است خروسی کشته شود که ایشان قبول زحمت پرداخت غرامت را بکنند؟
شاخص و میزان ولایتمداری افراد نه با شعار است و نه با چفیه، شاخص سنجش ولایتمداری با اعمال ما سنجیده می شود.
برادرانی که از احمدی نژاد بخاطر ولایت! (نه بعلت دیگر!) عبور کردید، در صورت انحراف از خط ولایت در حاج منصور ارضی و یا هر شخص دیگری هم باید شجاعت عبور از ایشان را داشته باشید. و گرنه مطمئن باشید که پیرو هوای نفسید نه حاج منصور عرشی...
این بیان هم با تمام احترام به حاج منصور ارضی نگاشته شد و در عین احترام حاوی تذکری به ایشان می باشد که: حاجی عزیز، ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و بالاتر از ولایت کسی را نمی شناسیم، حتی شما را که سالهاست با صدایتان مانوسیم و گریه کردیم.

اما سخن آخر، با این حال تار موی گندیده حاج منصور هزاران با شرافت دارد بر آن پیر سیاست بازی که خود و خدایش می داند که طراح این زمین بازیست و به خیال خود حزب الله را دو دسته و در مقابل هم گذاشته است. آقای (ه) نه فقط ایران، انگلیس هم برای خاندانتان نا امن گشته است، به آقا زاده بفرمائید قصد نیویورک یا هاوایی نماید.
الیس بصبح قریب...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
گيريم كه سلمان رشدي باشه مگه ايشون مفتي و حاكم شرعه كه فتوا به قتل ميده... اين جور حرف زدن استغار و توبه نداره!؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اين لفظ جريان انحرافي رو هاشمي ساخته بود از قبل و با اين مطرح شدنش به نفع جريان هاشمي كار كرديم .كي رهبري خطر نفوذ جريانانحرافي در دولت رو تا حالا بيان كردند. اگه همچين چيزي بود حمايت هاي رهبري اين طوري نبود و تبصره و اما و اگر داشت ولي مي بينيم رهبري بطور مطلق دولت رو تاييد مي كنه!
بهتره مداحان ولايتي به حرف آقا گوش بدن تا اينكه افروخته بشن و البته انتقاداتشون رو با دليل و نطق بيان كنن تا خودشون به بهونه جريان انحرافي مردم را گيج و دلزده نكنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها