کد خبر: ۱۸۰۴۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
سرمربی استقلال گفت: نباید برای خودمان دکان باز کنیم و بگوییم که از داوری نگرانیم.

598، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که در بازی فردا احتمال شعار دادن علیه وی وجود دارد، گفت: ملت ایران، ملت با فرهنگی است و به خصوص مردم آذربایجان که نشان داده‌اند بزرگ هستند.

 

وی افزود: مطرح کردن این حرف‌ها خوب نیست. فوتبال فراز و نشیب‌های زیادی دارد و تماشاگران احساسی می‌شوند. یک سال خاطرات خوبی با مردم آذربایجان داشتم و امروز هم که وارد تبریز شدم مردم در فرودگاه از من استقبال کردند.

 

سرمربی استقلال با اشاره به خداحافظی مجیدی از فوتبال گفت: فرهاد مجیدی زحمات زیادی برای استقلال کشید و باید به نبودن او عادت کنیم. در بازی با سایپا هم بدون مجیدی بازی کردیم و او هر جا که هست برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در عرصه مربیگری موفق باشد.

 

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: دیدار استقلال و تراکتورسازی همیشه حساسیت بالایی داشته و چه در تبریز و چه در تهران بازی خوب و با کیفیتی مشاهده کردیم و در بازی فردا نیز ما برنامه ویژه‌ای داریم. باید پل بین خط هافبک تراکتورسازی با انصاری‌فرد و دقیقی را قطع کنیم و نباید این دو مهاجم تراکتورسازی تغذیه شوند.

 

وی در خصوص وضعیت بازیکنان تیمش اظهار داشت: روز به روز شرایط بهتری پیدا می‌کنیم. برای بازی فردا بیک‌زاده و خسرو حیدری را در اختیار نداریم.

 

سرمربی استقلال در پاسخ به اینکه چه تیمی قهرمان نیم فصل خواهد شد، عنوان کرد: اینکه در نیم فصل بالای جدول باشیم خوب است اما قهرمان آخر فصل مشخص می‌شود. ما سال گذشته هم در نیم فصل دوم شدیم اما آخر فصل جام را بالای سر بردیم. به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند و این موضوع فقط در ایران مد شده است.

 

قلعه‌نویی با بیان اینکه در نیم فصل از تراکتورسازی بازیکنی جذب نخواهند کرد، افزود: قرار است دو بازیکن خارجی جذب کنیم و شاید دو بازیکن هم از تیم‌های دیگر بگیریم. برنامه‌ای برای جذب بازیکنان تراکتورسازی ندارم اما نمی‌دانم تراکتوری‌ها از ما بازیکن می‌خواهند یا نه.

 

وی درباره بی‌کیفیت بودن لیگ گفت: من هم قبول دارم که لیگ جذابیت بالایی ندارد و این موضوع چند علت دارد. درباره تیم خودمان می‌توانم نظر بدهم و باید بگویم زمان مناسبی برای بدنسازی و ریکاوری نداشتیم. درگیر لیگ قهرمانان آسیا و همچنین بازی‌های تیم ملی بودیم و به همین علت بازیکنان ما ریکاوری خوبی نکردند. این استقلال از استقلال مدنظر من فاصله دارد و در نیم فصل دوم بهتر خواهیم شد.

 

سرمربی استقلال ادامه داد: موضوع دیگری که باعث عدم جذابیت لیگ شده زمین‌های مسابقه است که به جز آزادی ورزشگاه مناسب دیگری در ایران نیست. هر تیمی که در آزادی بازی می‌کند یک فوتبال با کیفیت ارائه می‌دهد و البته شاید سال جام جهانی و اینکه یکسری از بازیکنان مواظب سلامتی‌شان هستند باعث کاهش جذابیت لیگ شده است.

 

وی در خصوص اینکه تیم‌ها جوانگرایی نمی‌کنند، تصریح کرد: من فقط می‌توانم درباره تیم خودم نظر بدهم چون درگیر لیگ قهرمانان بودیم فرصت جوانگرایی نداشتیم. برای من قهرمانی آسیا در اولویت قرار داشت و به همین علت نتوانستیم جوانگرایی کنیم.

 

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که از داوری بازی فردا نگرانی ندارد، تاکید کرد: باید از این فضاها بیرون بیاییم و به این مسائل نپردازیم. زمانی که در تراکتورسازی بودم در دو بازی داوری به ضررمان شد، یک بار در بازی رفت با سپاهان و یک بار هم در بازی برگشت با استقلال و اشتباهات داوری باعث نتیجه‌ نگرفتن تراکتورسازی شد. هیچ وقت پیش از بازی نمی‌گویم که از داوری نگرانم چون فضای داوری پاک است.

 

وی افزود: نباید برای خودمان دکان باز کنیم و بگوییم که از داوری نگرانیم. اینکه داور بازی با تراکتورسازی عوض شده برای ما مهم نیست و ما بازی خودمان را انجام می‌دهیم. در این فصل داوری هم به نفع ما بوده و هم به ضرر ما و در بازی فردا هم هیچ نگرانی بابت داوری ندارم. با بازیکنانمان به زمین مسابقه می‌رویم و کارهای تاکتیکی خودمان را انجام می‌دهیم تا نتیجه بگیریم،‌ هر چند نتیجه دست خداست.

 

سرمربی تیم استقلال با بیان اینکه در بازی فردا دو هدف پیش‌رو دارد، گفت: هدف اول ما کسب امتیاز است و هدف دوم کسب کامل امتیاز. اینکه در نیم‌فصل چه تیمی اول و یا دوم می‌شود مهم نیست و دنبال این موضوع نیستیم. اگر بازی‌های تراکتورسازی در این فصل را رصد کرده باشید می‌بینید که این تیم چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذارد. ما هم این فصل در خارج خانه امتیازات خوبی جمع کردیم و در نیم فصل دوم بازی‌های زیادی در خانه داریم که این به نفع ماست.

 

به گزارش تسنیم، قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جدایی‌اش از تراکتورسازی چه نتیجه‌ای داشت، عنوان کرد: ما توانستیم در آسیا بین 4 تیم قرار بگیریم و در سال اول هم قهرمان شدیم. این نشان می‌دهد که حضور من در استقلال بی‌نتیجه بوده و چه نتیجه‌ای بهتر از این؟ بنده قصد جدایی از تراکتورسازی را نداشتم و حتی لیست بازیکنانم را به مسئولان باشگاه دادم.

 

وی ادامه داد: من اگر نمی‌خواستم در تراکتورسازی بمانم هیچگاه لیست نمی‌دادم، حتی مقدمات کار را هم آماده کرده بودم و برنامه‌های اردویی و تمرینی را به مسئولان باشگاه دادم اما بعد از جلسه هیئت مدیره گفتند که شرایط مالی خوب نیست. مربی موفق هم آن کسی است که در نقل و انتقالات بتواند با تفکراتش 12 امتیاز با بازیکنانی که جذب می‌کند بگیرد. زمانی که در تراکتور بودیم 5،6 ماه پرداختی نداشتیم. من هم به مسئولان باشگاه گفتم برای ماندن 3 شرط دارم اول اینکه بازیکنانی که می‌خواهیم در تیم بمانند، دوم اینکه بازیکنانی که قرار است از تیم جدا شوند پولشان را بگیرند و این کار را باشگاه تراکتورسازی نهادینه کند و سوم هم بازیکنانی که می‌خواهیم جذب کنیم. اگر این 3 کار انجام می‌شد قراردادم را امضا می‌کردم. حتی آقای جعفری به من گفت قراردادت مانند سال گذشته است که من گفتم هیچ ایرادی ندارد.

 

سرمربی استقلال درباره اینکه قصد بازگشت به تراکتورسازی را دارد، گفت: من هر جایی که مسئولیت دارم فکرم آنجاست. مطمئنا زمانی که قراردادم تمام شود به پیشنهادات فکر می‌کنم. من یک سال خوب را با مردم آذربایجان داشتم. دقت کنید که می‌گویم با مردم آذربایجان یک سال خوب داشتم و توانستم با کمترین هزینه که مدیران باشگاه اعلام کردند 7.5 میلیارد بوده تراکتورسازی را آسیایی کنم. این عملکرد خوبی بود و مردم آذربایجان در هر جای ایران که من را می‌بینند از من تشکر می‌کنند.

 

قلعه‌نویی اضافه کرد: بازی اولی که تراکتورسازی را در آسیا دیدم لذت بردم و اگر اشتباه نکنم در آن بازی هم تراکتورسازی 3 بر صفر برنده شد. همه مربیان دوست دارند که مربی تراکتورسازی شوند و من حساب مردم آذربایجان را از برخی از آقایان جدا می‌کنم. هنوز هم از مردم آذربایجان به من پیام می‌آید و این بار باید پیام‌ها را نگه دارم تا به شما نشان دهم.

 

وی در پاسخ به این سوال که در بازی با تراکتورسازی احتیاط می‌کند یا نه، اظهار داشت: برای من هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. من حتی قبل از دربی هم احتیاط نکردم و مقابل استقلال خوزستان با تمام بازیکنان در زمین‌ حاضر شدیم که دو بازیکن اصلی ما مصدوم شدند. من هیچ وقت اینطور فکر نمی‌کنم و با بازیکنانی که داریم بازی می‌کنیم. مطمئنا نیم فصل دوم روند خوبی خواهیم داشت و اگر خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده برسند روند هجومی ما بهتر خواهند شد.

 

سرمربی استقلال تصریح کرد: مقابل تراکتورسازی بازی خوبی انجام خواهیم داد و مطمئنا آنها نیز بازی خوبی انجام خواهند داد. ساختار دفاعی ما بهتر شده است و نیکبخت در بازی قبلی مقابل سایپا به خصوص در نیمه دوم روند خوبی داشته و خیال ما را تا حدودی راحت کرد.

تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها