کد خبر: ۱۸۱۱۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۲۰ آبان ۱۳۹۲
انتخاب نماینده ورزشکاران در مجمع کمیته ملی المپیک آن هم یک روز قبل از رفتن سجادی به مجلس برای گرفتن را اعتماد، نمی‌توان تصمیم خوبی برای ایجاد اتحاد بین کمیته و وزارت باشد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، اسامی نمایندگان، ورزشکاران و کارشناسان خبره از سوی کمیته ملی المپیک درست یک روز قبل از جلسه رأی اعتماد به نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان روی خروجی سایت کمیته قرار گرفت. این اسامی توسط اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مورد بررسی قرار گرفت و با تایید اعضا نهایی شد.

شبهه ای در اعلام اسامی وجود ندارد و آنها کاملاً قانونی انتخاب شده اند، اما نکته اساسی این است که اعضای هیئت اجرایی پنجشنبه گذشته تشکیل جلسه دادند و باز هم به صورت ناگهانی یک روز قبل از جلسه رأی اعتماد تصمیم گرفتند ظهر روز شنبه با تشکیل جلسه ای دیگر این بار نمایندگان ورزشکاران، داوران، مربیان و کارشناسان خبره را انتخاب کرده و این شائبه به وجود بیاید که دلیل این همه عجله و اصرار برای چیست؟ جلسه ای که به یک‌باره تشکیل شد و حتی رسانه ها نیز از برگزاری این جلسه خبر نداشتند، به طوری که با اعلام اسامی همه از یکدیگر درباره جلسه هیئت اجرایی سوال می پرسیدند و برگزاری ناگهانی جلسه بیشتر از اعلام اسامی برای اصحاب رسانه قابل توجه بود.

به گزارش خبرنگار فارس، در دوره های گذشته انتخاب 6 کارشناس خبره همیشه از سوی سازمان تربیت بدنی وقت انجام می شد، اما با تغییر اساسنامه این اختیار از وزیر ورزش گرفته و به کمیته ملی المپیک سپرده شد، اما این توقع از اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک می رفت که آنها در این خصوص با مسئولان وزارت ورزش هم مشورت کنند، اما این انتخاب عجولانه یک مفهموم بیشتر ندارد و آن این است که مسئولان کمیته خواسته اند با این انتخاب وزیر ورزش آینده را در یک عمل انجام شده قرار داده تا هیچ اعتراضی در این انتخاب وجود نداشته باشد.

اعضای هیئت اجرایی با مشورت کمیته های مختلف 14 نماینده را برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک معرفی کردند و این تعداد در واقع یک چهارم اعضا برای انتخاب رئیس کمیته محسوب شده  و آراء این افراد مهم تلقی می شود، بنابراین انتخاب آنها هم بسیار مهم است و اینکه چرا مشورتی صورت نگرفته یک علامت سوال بزرگ است!

سال ها است که اختلاف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش علنی شده و دودش بیشتر از همه به چشم ورزشکاران می رود، اما با تعویق انتخابات کمیته بعد از ریاست جمهوری این امید می رفت تا این اختلافات از بین رفته و شاهد تعامل هر چه بیشتر این دو باشیم. امیدواریم با انتخاب وزیر ورزش و جوانان با تعامل و همکاری کمیته ملی المپیک، انتخابات کمیته هم به خوبی برگزار شده تا شاهد موفقیت ورزشکاران در بازی های آسیایی 2014، المپیک 2016 و همچنین جام جهانی فوتبال باشیم.

اسامی نماینده های ورزشکاران، داوران و سازمانها به شرح زیر است:

بهداد سلیمی، حمید سوریان، هادی ساعی، محمود میران، الهه احمدی و آرزو حکیمی (ورزشکاران)

فتانه هادوی، اصغر رحیمی، کیومرث هاشمی، محمد دهخدا، محمد جمشیدی و رباب شهریان (کارشناسان خبره)

علی قلم سیاه (دبیر کل قایقرانی در آسیا)

شهرام اربابی (داور منتخب)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها