کد خبر: ۱۸۱۶۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
یک زن و مرد ۱۴۰۰ سال پیش، ممکن است برای جامعه خودشان کارکردهایی داشته باشند، ولی من امروز الگو قرار دادن حضرت زهرا[س] برای جامعه را "بدون کارکرد" می بینم.
به گزارش 598 به نقل از جهان، یکی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشت:

فریبا داوودی مهاجر، از زنان فعال اصلاح طلب در دولت اصلاح طلبان، که فعالیت گسترده ای علیه نظام در فتنه ۸۸ داشت، پس از مهاجرت به آمریکا، در برنامه زنده تلویزیونی اقدام به کشف حجاب کرد.

وی در حالی دست به این اقدام زده است که پیش از این اعتقاد دیگری درباره نگاه اسلام به زنان داشت. مقایسه اظهارات امروز و دیروز وی، گواه دگردیسی جریانی است که زمانی مدعی اصلاحات بوده و اکنون به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است:

اظهارات داودی مهاجر در صدای آمریکا، ۲۷ اردیبهشت سال ۹۱

مجری صدای آمریکا پرسید:«در حال حاضر از سوی عده ای گفتمانی مطرح است که در آن [حضرت] فاطمه دختر پیامبر اسلام، الگوی زن است. از منظر شما به عنوان فعال سیاسی زن، آیا دختر پیامبر اسلام الگوست؟»

"فریبا داوودی مهاجر" در حالی که یک روسری را به دور گردن خود گره زده بود و با این حرکت معنادار، ماجرای کشف حجاب خود در یکی از برنامه های همین شبکه را یادآوری می کرد، گفت:«اصولاً الگوسازی که امروز صورت می گیرد، در واقع بهانه است.» او در پاسخ به درخواست مجری برنامه برای اظهارنظر شفاف تر، ادامه داد: «ضمن احترامی که برای عقاید و ادیان مختلف قائلم، آنچه الآن برای من الگوست، دستیابی زنان و مردان به حقوق برابر و اصول حقوق بشر و پیوستن جامعه ایران به اعلامیه جهانی حقوق بشر است. یک زن و مرد ۱۴۰۰ سال پیش، ممکن است برای جامعه خودشان کارکردهایی داشته باشند، ولی من امروز الگو قرار دادن حضرت زهرا[س] برای جامعه را "بدون کارکرد" می بینم.»!!

گفته های داودی مهاجر در سال ۸۴ پیش از خروج از کشور

"فریبا داوودی مهاجر" در سال ۸۴ که هنوز از کشور خارج نشده بود از بانوان مشهور صدر اسلام به عنوان الگو یاد کرده و گفته بود:«...حضرت زینب[س] که پیام آور عاشورا نامیده می‌شود، زنی مستقل بود که در تمام صحنه های سیاسی-اجتماعی حضور داشت و بارها مورد مشورت برادرانش قرار می گرفت. ایشان که با چنان اقتداری با یزید صحبت کرد، علی ‌الأصول به لحاظ نفس مشارکت در جریان سیاسی وارد عرصه عاشورا شد. چه مشارکتی بالاتر از حضور در جنگ و عاشورا؟ ... درباره‌ ام‌ سلمه شنیده‌ ایم که زمانی که همه می‌ ترسیدند از علی[ع] صحبت کنند، او از ایشان سخن می‌گفت. تاریخ ما سرشار از زنانی است که باقی می ‌مانند و اگر آن ها نبودند، امروز نمی توانستیم سخنان امام حسین[ع] را بشنویم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها