کد خبر: ۱۸۱۶۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
هفته آینده صورت می‌گیرد؛
نمایندگان مجلس هفته آینده ضمن بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، به بررسی گزارش کمیسیون آموزش در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه پیام نور می‌پردازند.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، اولین دستور مجلس در هفته آینده بررسی برنامه و صلاحیت محمود گودرزی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رای اعتماد است.

بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح اصلاح تبصره ۵ بند الف ماده ۳ قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و رسیدگی به دو طرح اصلاح ماده ۴ قانون انتخابات مجلس و استفساریه شمول عوارض آلایندگی به پالایشگاه های نفت و واحد‌های پتروشیمی موضوع تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس قرار دارد.

رسیدگی به طرح اصلاح مواد ۳۸ و ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح اصلاح ماده ۸۵ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و طرح تصدی قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان پزشکی قانون کشور و انتقال خون ایران به کارمندان سازمان بهزیستی کشور از دیگر موارد کاری مجلس به شمار می‌آید.

مجلس همچنین هفته آینده بررسی طرح انتقال پایتخت، لایحه تعیین حریم حفاظتی امنیتی اماکن و تاسیسات کشور و لوایح موافقت‌نامه ایجاد و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سازمان‌ همکاری‌های اقتصادی (اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی و موافقت‌نامه دولت ایران و عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بر درآمد وسرمایه را در دستور کار قرار داده است.

بررسی لوایح چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، موافقت‌نامه بین دولت ایران و جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد وسرمایه و پروتکل الحاقی و همچنین لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام‌های پرداختی شرکت‌های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضا و لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر نیز از دیگر موارد کاری مندرج در دستور هفتگی مجلس است.

رسیدگی به لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن، بررسی دو طرح اصلاح بند ج ماده ۱۷۸ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و لایحه اجازه الحاق دولت ایران به پروتکل‌های اصلاحی یک، دو و چهار کنوانسیون ورشو و اصلاحیه آن به موجب پروتکل لاهه مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوایی بین‌المللی نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، لایحه اصلاح ماده ۸ قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران، لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی و طرح استفساریه ماده ۲۴ قانون بیمه از موارد کاری مجلس در هفته آینده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها