کد خبر: ۱۸۱۸۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
در حالی‌ که دور بعدی نشست ایران و ۱+۵ اواخر این هفته در «ژنو» برگزار می‌شود، لایحه تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران هفته آینده به سنا آمریکا فرستاده می‌شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، لایحه تحمیل تحریم‌های جدید شدید علیه ایران احتمالاً هفته آینده به سنا فرستاده می‌شود و این در حالی است که 20 نوامبر (29 آبانماه) ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) قرار است در «ژنو» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند.

این لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران در حالی قرار است به سنا فرستاده شود که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته از کنگره درخواست کرده بود که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد و اجازه دهد که رویکرد دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران پیش رود.

چندین نفر از جمهوری‌خواهان آمریکا که از اقدام کمیته بانکداری سنا در به تعویق انداختن بسته تحریم‌های جدید علیه ایران به تقاضای کاخ سفید، ناامید شده بودند، اعلام کردند که در حال بررسی این موضوع هستند و در تلاش هستند محدودیت‌های بیشتری را علیه ایران بعنوان متمم لایحه مجوز دفاعی تحمیل کنند که این لایحه احتمالاً اوایل هفته آینده به سنا فرستاده خواهد شد.

یکی از مشاوران ارشد سنا در خصوص این لایحه اعلام کرد: این بدان مفهوم است که در آستانه نشست ژنو ۳ لایحه دفاعی را مطرح می‌کنیم و تمامی این جدال بین کنگره و کاخ سفید به سر می‌آید.

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئیه با ۴۰۰ رأی موافق در مقابل ۲۰ رأی مخالف، لایحه تحریم‌های شدیدتر علیه ایران را به تصویب درآورد.

چهار نفر از سناتورهای جمهوری‌‌خواه آمریکا، «مارک کرک» از ایالت ایلینوی، «مارکو روبیو» از ایالت «فلوریدا»، «جان کرنین» از ایالت تگزاس و «کلی آیوت» از «نیوهمپشایر» نامه‌ای را به اوباما نوشتند و در خصوص مذاکرات با ایران ابراز نگرانی عمیق کردند و به گزارشاتی اشاره کردند مبنی بر آنکه ایران با کاهش ۲۰ میلیارد دلاری تحریم‌هایش روبرو می‌شود و این در صورتی است که سانتریفیوژهایش را خاموش نمی‌کند، تأسیساتش را تعطیل نمی‌کند و غنی‌سازی اورانیوم را کنار نمی‌گذارد.

با اینحال، «دایان فینستین» یکی از سناتورهای دموکرات‌های ارشد کالیفرنیا که ریاست کمیته اطلاعات سنا را برعهده دارد تصریح کرد که به شدت با هرگونه تلاش برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران در حالیکه ۱+۵ با ایران مذاکره می‌کند، مخالف است.

وی گفت: ضمیمه کردن تحریم‌های جدید به لایحه مجوز دفاعی یا هرگونه طرح دیگر به یک توافق بهتر (با ایران) منجر نمی‌شود. این تحریم‌ها موجب می‌شود که اصلا توافقی صورت نگیرد.

فینستین در بیانیه‌ای افزود: من از اصرار برخی سناتورها برای تضعیف گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ پریشان می‌شود. من هب حمایت خود از این مذاکرات ادامه می‌دهم و تا زمانیکه در راستای رسیدن به یک راه‌حل واقعی پیشرفت‌هایی را حاصل می‌آوریم، با هرگونه تحریم‌های جدید (علیه ایران) مخالف هستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها