کد خبر: ۱۸۱۹۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
افسر ارشد سیا فاش ساخت تهدید نظامی امریکا علیه سوریه، سازمان های اطلاعاتی امریکا را دچار یک بحران بزرگ داخلی کرده بود. در آن زمان تمام افسران اطلاعاتی معتقدند بود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و در صورت حمله به سوریه استعفا خواهند کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فیلیپ جرالدی فاش کرد در ماه آگوست گذشته و در زمانی که واشنگتن سوریه را تهدید به حمله نظامی کرده بود، گروهی از افسران و تحلیلگران اطلاعاتی که هرگونه اقدام نظامی دولت را اشتباه می دانستند، تهدید کردند در صورت حمله، استعفا خواهند کرد.
 
تهدید و هشدار های افسران اطلاعاتی، تمام سازمان های اطلاعاتی امریکا را دچار یک سلسله بحران و درگیری داخلی کرد که هنوز هم ادامه دارد.

این افسران و تحلیلگران، حمله نظامی را اشتباه می دانستند و نسبت به تبعات آغاز یک جنگ جدید، بدون ارائه دلایل قانع کننده هشدار می دادند.

جرالدی در این باره گفت: اردوگاه مخالفان جنگ در داخل سازمان های اطلاعاتی، بزرگ و با اهمیت بود و استدلال آنها برتری داشت. با توجه به عدم دقت و صحت اطلاعات ارائه شده، به خصوص فقدان تصاویر ماهواره ای که ادعاها را ثابت کند، واضح بود که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.

این افسر سیا افزود: متاسفانه شورای امنیت ملی گمراه شده بود و می خواست سناریو حمله به عراق تکرار شود. به این معنی که از سازمان های اطلاعاتی مختلف، توضیحات دوباره می خواست و با این اقدام آنها را به چرخاندن و انحراف اطلاعات و تحلیل ها به سمت فرضیه مورد نظرش سوق می داد.

جرالدی، ادعای شنود مکالمات مقامات سوریه توسط تل آویو را ساخته و پرداخته رسانه های رژیم صهیونیستی توصیف کرد و افزود: این مهمترین دست آویز و دلیل موافقان حمله به سوریه بود افسران و تحلیلگران سوالاتی درباره این سند داشتند و طرف مقابل، فقط احتمال می داد که چنین سندی وجود دارد.

وی اضافه کرد، فقدان شواهد و اسناد کافی در شرایطی بود که مقامات کاخ سفید مدام درباره استفاده از موشک برای پرتاب مواد شیمیایی سخن می گفتند، در صورتی که موشک ها کاملا قابل ردگیری هستند و هیچ سندی در باره ادعاها موجود نبود و در عوض، نشانه هایی از استفاده شورشیان از راکت وجود داشت.

این افسر سیا، جان برنان، مدیر مرکزی سیا و جیمز کلابر، مدیر اطلاعات ملی را از جمله افسرانی عنوان کرد که درباره اسناد و شواهد تردید داشتند و به مقامات درباره استعفای دسته جمعی افسران هشدار دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها