کد خبر: ۱۸۲۳۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۶ آبان ۱۳۹۲
معاون هنری وزیر ارشاد در تشییع مردآواهای انقلاب گفت: مرحوم ابرآویز با کلام خود برای آیندگان تصویری ترسیم کرد تا تصویر درستی از انقلاب اسلامی داشته باشند.
به گزارش فارس، صبح امروز تشییع پیکر مرحوم محمدعلی ابرآویز آهنگساز، شاعر و ترانه‌سرای انقلابی با حضور بزرگان موسیقی و شعر انقلاب در تالار وحدت برگزار شد.
 
بنابر این گزارش در این مراسم «هادی آزرم» در سخنانی با اشاره به حضور جمعی بی‌حاشیه و ریا در این مراسم به آشنایی خود با مرحوم ابرآویز اشاره کرد و گفت: آشنایی من با وی به سال 56 برمی‌گردد که سرودهای انقلابی را آهنگسازی می‌کرد.
 
وی با یادی از مرحوم مجتبی میرزاده که کارهای انقلابی مرحوم ابرآویز را تنظیم می‌کرد، افزود: این سرودهای انقلابی در استودیوی پاپ با گروه خوانندگان کر سمفونیک ضبط و اجرا شد و من آسیستان این دو استاد بودم.
 
* گلریز: مرحوم ابرآویز مظلوم بود و گمنام از دنیا رفت
 
پس از «هادی آزرم»، «محمدرضا گلریز» در سخنانی به آشنایی‌اش با مرحوم ابرآویز در بدو انقلاب اشاره کرد و گفت: وی از کسانی بود که بدون تبلیغات در اشعار آیینی و انقلابی کار انجام می‌داد.
 
وی با اشاره به کار ماندگار مرحوم ابرآویز با عنوان «بوی گل سوسن و یاسمن آمد»، افزود: این کار که برای ورود امام خمینی(ره) ساخته شده بود انگیزه‌بخش بود و هر کس آن را گوش می‌دهد یاد ورود حضرت امام خمینی(ره) می‌افتد.
 
گلریز با بیان اینکه مرحوم ابرآویز ارادتمند اهل‌بیت(ع) بود، گفت: وی پیش از انقلاب سرودی درباره حضرت علی(ع) سروده بود که بخشی از آن این چنین بود: همراه خود نسیم صبا می‌برد مرا/ یارب یارب چو بوی گل کجا می‌برد مرا- با بالش و ذره به خورشید می‌رسد/ پرواز دل به سوی خود می‌برد مرا – گفتم که بوی عشق که را می‌برد که را/ مستانه گفت دل که را می‌برد مرا – همه درها اگر بسته در قصر خدا بازه / بگو یاعلی مولا علی مولا سبب سازه.
 
وی در پایان سخنان خود با خواندن آواز امام علی(ع) مرحوم ابرآویز، افزود: وی مظلوم بود و گمنام از دنیا رفت.
 
* معاون هنری ارشاد: کارهایی که مرحوم ابرآویز انجام داد کمرنگ شده
 
بنابر این گزارش در ادامه این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به آثار مرحوم ابرآویز گفت: کارهای آن مرحوم جریان سیال انقلاب را اذهان تثبیت و ماندگار کرد.
 
وی افزود: مرحوم ابرآویز با زحمات زیاد خود و فعالیت‌هایش شرایطی را برای فرهنگ عمومی کشور ایجاد کرد که همیشه شاهد شکوه انقلاب اسلامی و فرهنگ آن باشیم؛ وی با کلام خود برای آیندگان تصویری ترسیم کرد تا تصویر درستی از انقلاب اسلامی داشته باشند.
 
مرادخانی به آشنایی‌اش با مرحوم ابرآویز در سال‌های 59- 60 گفت: در آن زمان ما در معاونت تولید فیلم فعالیت‌های سمعی و بصری انجام می‌دادیم که از جمله آنها ساخت کلیپ برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که در آنجا کلیپ «بوی گل سوسن و یاسمن» را ساختیم.
 
وی با بیان اینکه آثار مرحوم ابرآویز جاودانی است، افزود: امیدوارم راهش ادامه یابد و بتوانیم میراث هنری و فرهنگی و اساسی انقلاب را به شایستگی به آیندگان انتقال دهیم چراکه کارهایی که مرحوم ابرآویز و امثال او انجام می‌دادند کمرنگ شده و برای زنده ماندن آنها باید تلاش بیشتری کرد.
 
معاون هنری وزیر ارشاد گفت: قصد داشتیم پس از بهبود حال مرحوم ابرآویز مجموعه از کارهای ایشان را ضبط و منتشر کنیم که اجل مهلت نداد و امیدواریم بتوانیم درباره دیگران زودتر عمل کنیم.
 
وی همچنین از گروه پیشکسوتان که مرحوم ابرآویز را در خانه سالمندان و اخیرا در هتل مورد توجه قرار داد تشکر کرد.
 
بنابر این گزارش همچنین در این مراسم کمال شفیعی و علیرضا قزوه اشعار عاشورایی خود را به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و همزمانی درگذشت مرحوم ابرآویز خواندند.
 
بنابر این گزارش در این مراسم همچنین جمال شورجه، محمد قهرمانی، علیرضا شاهنگیان آهنگساز، محسن مومنی رئیس حوزه هنری، شاه‌آبادی مشاور هنری وزیر ارشاد و معاون سابق هنری وزارت ارشاد، ناصر فیض شاعر و جمعی دیگر از هنرمندان حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها