کد خبر: ۱۸۲۵۲۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۲۶ آبان ۱۳۹۲

رهبر ارشد جدایی‌طلبان کشمیر هند تنها دو هفته پس از اتمام هشت ماه حبس خود، بار دیگر تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک خودروی پلیس و تعدادی مامور خارج از منزل مسکونی سیدعلی گیلانی، رهبر ارشد جدایی‌طلبان کشمیر هند مستقر شده و وی را تحت کنترل دارند.

گیلانی در منزلش واقع در سرینگر در کشمیر گفت: ما این بازداشت غیرقانونی را محکوم می‌کنیم. دولت هند به خاطر استقبال بی‌نظیر از من در روزهای آخر بازداشتم خشمگین است.

وی برنامه‌ای را برای راهپیمایی مردمی در سراسر کشمیر هندوستان به منظور برقراری کمپینی برای حق تعیین سرنوشت و خودمختاری اعلام کرده و از مردم خواسته بود تا انتخابات هند را در سال آتی میلادی تحریم کنند.

هنوز هیچ اظهارنظری از سوی دهلی‌نو درباره بازداشت این رهبر ارشد جدایی‌طلب اعلام نشده است.

میر واعظ عمر فاروق، رهبر میانه‌روی جدایی‌طلبان کشمیر گفت: این بازداشت غیرقانونی به شدت باید محکوم شود. دولت هند خواهان ساکت کردن صدای آزادی ماست.

گیلانی در جدیدترین سخنرانی‌اش در جمع هزاران تن که اکثرا پرچم‌های اسلامی به دست داشتند، گفت: ما به دشمنانمان که ما را سرکوب می‌کنند رای نمی‌دهیم. ما از حبس خانگی نمی‌ترسیم.

وی که در 29 اکتبر سال جاری میلادی و پس از گذراندن 263 روز حبس آزاد شد، بلافاصله راه قبلی خود را در پیش گرفت.

سیدعلی گیلانی در مارس سال گذشته میلادی توسط مقام‌های هندوستان از بیم ناآرامی‌ در کشمیر به خاطر اعدام افضل گورو، شبه‌نظامی سابق کشمیر که محکوم به همدستی در حملاتی علیه پارلمان هند بود، زندانی شد.

این جدایی‌طلب کشمیری در مصاحبه اخیرش گفت: زندگی من بسیار ساده است. اغلب به مطالعه و نوشتن می‌پردازم و با جوانانی که اجازه ملاقات با من را دارند، گفت‌وگو می‌کنم. حبس خانگی مساله جدیدی برایم نیست.

منطقه کشمیر در هیمالیا، مورد مناقشه میان هند و پاکستان است و هر دو کشور مدعی مالکیت آن هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها