کد خبر: ۱۸۲۶۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۲۷ آبان ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی قم طی بیانیه ای از پیوستن تشکل های دانشجویی استان قم  نیز به حلقه انسانی فردو خبر داد.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار پایگاه 598 قرار گرفته است به شرح ذیل می باشد.

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری:«امروز آمریکا در ضعیف‌ترین دوران تاریخ خود قرار دارد و ایران اسلامی درخشنده‌ترین دوران خود را تجربه می‌کند.»

دولت های مستکبر و در راس آن شیطان بزرگ ، در سراسر جهان به دنبال تثبیت هژمونی رو به افول خود هستند و همواره بهانه هایی را دست آویز تحکم و قلدرمآبی بر ملت های آزاده جهان قرار می دهند. دست یابی به انرژی هسته ای موضوع دیروز و امروز ایران نیست ، بلکه دست آویز امروز اسراییل و امریکا برای تقابل با اسلام انقلابی امام خمینی (ره) است که بی شک بیش از هر عاملی در تضعیف تمدن غرب نقش داشته است ، به طوری که  اندیشمندان پژوهشکده های غربی این روزها لب به اعتراف درباره حقیقت روبه افول بودن تمدن غرب و افزایش نقش آفرینی ایران اسلامی در منطقه و جهان سخن می رانند.

حق دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای امروز برای ملت ایران تنها دستیابی به منبعی برای تامین انرژی یا استفاده های صنعتی و پزشکی نیست ، بلکه نماد استقلال و عزت جمهوری اسلامی در برابر کسانی است که خود نه تنها از داشتن سلاح های جنگی مانند زرادخانه های هسته ای و انبارهای تسلیحات شیمیایی  و نیز سلاح های دیپلماتیک همچون حق ظالمانه وتو شرمی ندارند ، بلکه آشکارا برای جنگ افروزی در کشورها و حمایت از تروریست های حرفه ای و دولتی که امروزه در کشورهایی چون سوریه و عراق و افغانستان به فجیع ترین وضعی به قتل عام مردم می پردازند ، برنامه ریزی می کنند. همین بینش و بصیرت مردم ایران نسبت به جبهه تاریخی حق وباطل و حریت و آزادگی این ملت حسینی ، فریاد "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" به عنوان شعاری ملی و مذهبی در کنار شعار های "مرگ بر امریکا" و "استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی" به فرهنگ  استکبار ستیزی مردم ایران افزوده است.

صحنه مذاکرات ایران با گروه 5+1 نیز در همین چارچوب بایستی تفسیر شود. میدان مذاکره با قدرت های مستکبر جهانی که به دنبال فشار بر ایران برای دست برداشتن از حقوق مسلم خود می باشند ، صحنه نبرد حق و باطل و میدانی است که شمشیر و سپرش ، محاوره و لبخند است . لذا در صورتی که با این نگاه و در چارچوب سه ضلعی عزت ، حکمت و مصلحت به این موضوع نگریسته شود ، آن گاه می توان میدان مذاکرات را با واژه ی "نرمش قهرمانانه" تفسیر کرد.

مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم در این راستا و ضمن حمایت از طلایه داران صحنه نبرد مذاکرات هسته ای بر حق مسلم دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای پافشاری می نماید و امید آن دارد که این عزیزان نیز با همین نوع نگرش وارد عرصه مذاکرات آتی با 6 کشور شوند.

در همین راستا مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان قم ضمن اعلام حمایت از تشکیل زنجیره انسانی اطراف تاسیسات هسته ای شهدای فردو ، حضور دانشجویان مومن و ولایی استان و اعضای تشکل های دانشجویی قم به صورت متحد و یکپارچه را در این تجمع اعلان می نماید تا با این اقدام نمادین پشتوانه ی مردمی و نخبگانی مذاکره کنندگان هسته ای ایران را به رخ جهانیان بکشاند


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها