کد خبر: ۱۸۲۹۶۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه سینمای ایران شبه روشنفکرزده است گفت: سینمای ایران نسبت به جایگاه اصلی خودش بسیار عقب بوده و باید آن را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران  امیر وجدانی‌نیا دوشنبه شب در حاشیه اکران و نقد فیلم دهلیز که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار شد در جمع دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: در اینگونه جلسات باید سعی شود راهی را که سینمای ایران طی کرده و اینکه سینمای ملی ایران «کجا بوده و کجا هست و کجا می‌رود» را شرح داد.

وجدانی‌نیا بیان داشت: فلسفه به وجود آمدن سینما به سرگرمی معروف است و هنگامی که نخستین فیلم ساخته شد، سازنده آن فیلم فکر نمی‌کرد که روزی در سال 2013 کار سینما و فیلم به اینجا بکشد.

وی ادامه داد: سینما یک واقعیت بسیار مهم و غیرقابل انکار است و می‌تواند قسمتی از افکار را در ذهن مردم ایجاد کند و از این حیث بسیار مؤثر است.

این مسئول افزود: اگر سینما را در ایران به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم کنیم متوجه می‌شویم که قبل از انقلاب به جز چند مورد چیز خاصی نداریم و بعد از انقلاب به پیشرفت‌های نسبی در این زمینه رسیده‌ایم.

مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور عنوان کرد: سینما برای جذابیت می‌باشد و برای این امر ساخته شده است ولی می‌تواند کارکردهای بسیاری را علاوه بر این مهم داشته باشد.

وجدانی‌نیا ادامه داد: در سینما نباید از الفاظی که در تلویزیون و روزنامه و رسانه‌ها می‌شنویم استفاده کنیم، چراکه این الفاظ سوخته هستند و مخاطب را تحریک نمی‌کند.

وی با اشاره به تاریخ سینمای ایران و نقش آن افزود: اگر بنا باشد که از سینمای ایران نام ببریم قطعا باید به اوایل انقلاب بر گردیم و به فیلم‌های موفقی چون فیلم مهاجر و دیگر فیلم‌های دفاع مقدس در این زمینه اشاره کرد.

سینمای ایران شبه روشنفکرزده است

این مسئول در مورد وضعیت فعلی سینمای ایران و فضای حاکم بر آن گفت: سینمای ایران در حال حاضر شبه‌روشنفکرزده است.

وی با اشاره به آفت‌های این موضوع خاطرنشان کرد: این دسته از افراد خیلی دوست دارند به جای اینکه مورد توجه مردم خودشان باشند، مورد توجه دنیا بوده و دنیا از آنها تعریف کند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کل کشور تصریح کرد: فیلم شریف فیلمی است که فرم و محتوا داشته باشد، یعنی روایت یک قطعه از زندگی چند نفر که نقش اول‌های داستان هستند باشد.

وجدانی‌نیا خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه در برخی موارد فیلم‌هایی در سینمای ایران طراحی می‌شود که خجالت می‌کشیم آنها را نگاه کنیم، برخی فیلم‌سازها بسیار علاقه دارند که ایران را کشوری تحت فشار معرفی کنند.

وی عنوان کرد: حتی باید بگویم که 50 درصد از افرادی که از برخی فیلم‌های اینچنینی حمایت می‌کنند اصلا موضوع این فیلم را نفهمیده‌اند ولی شخصیت‌هایی پشت این فیلم‌‌ها آن را حمایت می‌کنند.

این مسئول افزود: سینمای ایران نسبت به جایگاه اصلی خودش بسیار عقب بوده و باید آن را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کل کشور ادامه داد: اگر مشاهده می‌شود که فیلمی ناقص است، مشکل فیلم‌ساز نیست، مشکل این است که مسئله از سمت افراد دیگری به او دستور داده شده است و این امر، کار فیلم‌ساز را ناقص می‌کند.

وی ادامه داد: در کل باید بگویم که سینمای ما روشنفکر یا روشنفکرزده است و سینمای مردم نیست و سینمایی که خودش را از مردم جدا کرده باشد اینچنین است ولی امیدواریم که سینمای ایران به جایگاه خودش برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها