کد خبر: ۱۸۳۲۸۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا و باران اسیدی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که عمدتاً از شهرهای جنوب و جنوب شرق استان خوزستان بوده‌اند.
به گزارش 598, محمد حسین سرمست در گفت‌وگو با فارس، گفت: از ۲۵۰۰ نفر مراجعه‌ای که به دلیل آلودگی هوا داشته‌ایم ۱۹۷۵ نفر از اهواز بوده که ۷۳ نفر از آنها بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: در امیدیه ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که فقط ۲ نفر از آنها بستری شده‌اند همچنین از شهرستان سوسنگرد نیز به بیمارستان اهواز ۴۰ نفر مراجعه کننده داشتیم که هیچ‌یک از آنها بستری نشده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: مراجعه بیماران عمدتاً از شهرهای جنوب و جنوب‌شرق استان بوده و این آلودگی در شهرهای شمالی دیده نشده است.

وی در مورد علت این پدیده گفت: آلودگی هوا در این روزها بلافاصله پس از باران مردم را درگیر می‌کند و آلودگی شیمیایی آن واضح است که پس از باران بروز می‌کند.

سرمست گفت: به همین دلیل کارگروه‌های ویژه‌ای در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که آزمایش خون را از بیماران بستری شده و مرخص شده می‌گیرند تا علت را مشخص کنند.

وی اظهارکرد: تاکنون هیچ مورد فوتی نداشته‌ایم و دانشگاه آمادگی خوبی برای پذیرش و درمان این بیماران دارد.

سرمست ادامه داد: با گروه‌های اوژانس و متخصصان ریه جلساتی را امروز برگزار کرده‌ایم و از نظر فضا و تشکیلات کمبود خاصی نداریم فقط چند دستگاه تنفسی لازم بود که دستور خرید آنها صادر شده است.

سرمست گفت: باید باید حوصله کنند چرا که وقتی ازدحام می‌شود رسیدگی کندتر می‌شود اما با این وجود پیش‌بینی‌های لازم دیده شده تا اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی، بیمارستانی و بخش خصوصی در حالت آماده باش بمانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها