کد خبر: ۱۸۴۹۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۶ آذر ۱۳۹۲
فوتبال ایران در مراسم برترین‌های سال ۲۰۱۳ فوتبال آسیا موفق به دریافت جایزه نشد و ژاپن با دریافت ۵ جایزه بیشترین جوایز را در سال ۲۰۱۳ از آن خود کرد.

به گزارش 598 به نقل از سرویس ورزشی جام نیوز، مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2013 امروز در کوالالامپور مالزی در حال برگزاری است.

 

** در بخش بهترین بازیکن خارجی سال آسیا در سال 2013،  لوئیس سیلوا گیلرمو عنوان برتر را کسب کرد.


** یوتو ناگاتومو (ژاپن - اینترمیلان) بعنوان برترین بازیکن بین المللی فوتبال آسیا در سال 2013 انتخاب شد. کی سوکه هوندا (ژاپن –  زسکا مسکو) و سوت هئونگ مین  (کره جنوبی–  بایر لورکوزن)  دیگر کاندیداهای این بخش بودند.

 

** توشیوکی بعنوان برترین کمک داور سال آسیا در سال 2013 و در بخش مردان انتخاب شد. حسن کامرانی فر  (ایران)، ناگی توشیوکی (ژاپن) و ساگارا تورو (ژاپن) کاندیداهای این بخش بودند.

 

** کلاره بهترین کمک داور زن آسیا شد. در این بخش آلیسون کلاره از استرالیا، سارا هو از استرالیا و تشیروگی از ژاپن با یکدیگر رقابت داشتند.

 

** فدراسیون فوتبال چین موفق شد جایزه اخلاق ورزشی را در این سال از آن خود کند. چینی‌ها در زمینه اخلاق ورزشی در سالی که گذشت،‌تلاش زیادی در زمینه گسترش اخلاق ورزشی در فوتبال کردند. موضوعی که از دید ای.اف.سی دور نماند.

 

** سوپهارت عنوان برترین بازیکن سال 2013 فوتسال آسیا را از آن خود کرد. در این بخش حسین طیبی از کشورمان از باشگاه گیتی‌پسند اصفهان، کائورو موریوکای از ژاپن از باشگاه ناگویای ژاپن و سوپهارت از تایلند از باشگاه چونبوری با یکدیگر رقابت می‌کردند.

 

** در مراسم انتخاب بهترین های آسیا تیم ملی فوتسال تایلند به عنوان بهترین تیم آسیا در سال 2013 انتخاب شد.

 

** مراسم برترین‌های فوتبال آسیا در سال 2013 امروز در کوالالامپور مالزی برگزار شد و یاماگیشی بهترین داور زن آسیا در سال 2013 شد.کامنوئنگ از تایلند، ریتا قانی از مالزی و یاماگیشی ساکی کو از ژاپن در این بخش نامزد بودند.

 

** در بخش بهترین فدراسیون فوتبال در توجه به مدارس فوتبال، فدراسیون ژاپن عنوان برتر را کسب کرد. فدراسیون فوتبال هند، فدراسیون فوتبال ژاپن و فدراسیون فوتبال ویتنام در این بخش نامزد شده بودند.

 

** در بین تیم‌های نامزد رویایی‌ترین تیم و کشوری که توانسته فوتبال را گسترش دهد میانمار انتخاب شد.

 

** ویلیامز عنوان برترین داور مرد سال آسیا در سال 2013 را کسب کرد.در بخش بهترین داور مرد، بنجامین ویلیامز از استرالیا، نواف عبدالله از بحرین و یوئیچی نیشی مورا از ژاپن نامزد شده بودند.

 

** مهمترین عنوان این مراسم به فوتبال ایران نرسیده و جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران با وجود تاثیرگذاری فراوانش در صعود تیم ملی به جام جهانی و صعود استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق به دریافت این عنوان نشده است.

 

** چونبری بهترین تیم باشگاهی فوتسال آسیا در سال 2013 از نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا شناخته شد.کنفدراسیون فوتبال آسیا از بین سه تیم فوتسال چونبوری از تایلند، گیتی‌پسند از ایران و ناگویا از ژاپن این انتخاب را انجام داد.

 

** جایزه الماس AFC به دکتر چونگ مونگ جون از کشور کره جنوبی اهدا شد. در این بخش کاندیدای دیگری وجود نداشت. چونگ مونگ نایب رئیس پیشین فیفا و رئیس سابق فدراسیون فوتبال کره جنوبی بود.

 

** در بخش بهترین تیم فوتبال زنان آسیا، تیم ملی کره جنوبی عنوان برتر را از آن خود کرد.در این بخش سه تیم تیم ملی زیر 19 سال کره شمالی، تیم ملی زیر 16 سال ژاپن و تیم ملی زیر 19 سال کره جنوبی نامزد دریافت این عنوان بودند.

 

** تیم ملی عراق بهترین تیم فوتبال سال 2013 آسیا لقب گرفت.تیم ملی جوانان زیر 20 سال عراق، تیم ملی بزرگسالان ایران و تیم ملی بزرگسالان ژاپن در این بخش با یکدیگر رقابت می‌کردند.

 

** آساکو تاکه موتو ژاپنی به عنوان برترین مربی فوتبال بانوان آسیا در سال 2013 انتخاب شد. نوئنگراتای سراتونگوین(تایلند) و هوانگ این سون (کره جنوبی) دیگر کاندیداهای این بخش بودند.

 

** چو یونگ سو سرمربی اف سی سئول بعنوان برترین مربی فوتبال مردان آسیا در سال 2013 انتخاب شد. چو یونگ سو (کره جنوبی)، حکیم شاکر (عراق) و جونگ سونگ چون (کره جنوبی) کاندیداهای این بخش بودند.

 

** یانگ سل گی به عنوان برترین بازیکن جوان دختر آسیا در سال 2013 انتخاب شد. هینا سوگیتا (ژاپن) و وانگ شوانگ (چین) دیگر کاندیداهای این بخش بودند.

 

** در بخش برترین بازیکن جوان آسیا در سال 2013، علی عدنان از عراق حائز این عنوان شد. در این بخش ابوس بک ماخستالیف از ازبکستان، علی عدنان از عراق و کونچانگ هوون از کره جنوبی با یکدیگر رقابت می‌کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها