کد خبر: ۱۸۵۸۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
عناصر شبه نظامی گروه بوکوحرام ۲۴ غیرنظامی را طی ۲ حمله در شمال نیجریه کشتند و در همین حال سازمان دیدبان حقوق بشر از این گروه خواست دست از کشتار مردم بی گناه بردارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،عناصر مظنون به عضویت در گروه شورشی بوکوحرام در دو حمله جداگانه در روزهای پنجشنبه و شنبه در شمال نیجریه ،24 تن را کشتند.

مهاجمان مسلح روز شنبه با کمین بر سر راه صیادان منطقه باگا، واقع درشمال شرقی این کشور هفت تن از آنها را کشتند.

اعضای مظنون به عضویت در بوکوحرام در حمله ای که پنجشنبه گذشته در منطقه ای در شمال شرقی نیجریه روی داد، به سوی صدها مغازه و خودروی سواری تیراندازی کردند و 17 غیر نظامی را کشتند.

به گفته یکی از شاهدان این دو حمله تروریستی در پاسخ به حمله دو هفته گذشته نظامیان نیجریه علیه بوکوحرام صورت گرفت که به بازداشت حدود صد شورشی از جمله یکی از سرکرده های آنها منجر شد.

از ابتدای ماه مه گذشته نیروهای دولتی چندین عملیات را علیه شورشیان بوکوحرام در شمال نیجریه انجام داده اند که به کشته شدن حدود هزار تن منجر شده است.

بر اساس آماری که سازمان ملل متحد منتشر کرد در درگیری های شدید میان ارتش و شورشیان بوکوحرام  در شمال شرق نیجریه بیش از 37 هزار غیر نظامی مجبور شده اند این مناطق را ترک کنند.

دیدبان حقوق بشر: بوکوحرام دست از کشتار مردم نیجریه بردارد

دیدبان حقوق بشر از گروه  بوکوحرام در نیجریه خواست دست از حمله به غیر نظامیان بر دارد.

سازمان دیدبان حقوق بشر بوکوحرام را به ربودن ده ها زن و استفاده از کودکان در درگیری ها محکوم کرد.

این نهاد غیر دولتی مدافع حقوق بشر همچنین از دولت نیجریه خواست درباره صدها نفری که به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده اند و همچنین ادعاهای مطرح شده در زمینه شکنجه و مرگ افراد در زندان ها، توضیح بدهد.

دانیل بکله، مدیر دفتر افریقایی دیده بان حقوق بشر گفت: بسیاری از خانواده های نیجریه ای از وضع موجود در کشور رنج می برند و بسیاری از نزدیکان خود را در درگیری میان بوکوحرام و نیروهای امنیتی از دست داده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها