کد خبر: ۱۸۶۰۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۱۱ آذر ۱۳۹۲
وزیر اطلاعات بر نهادینه شدن فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: روحانیت اسلام پرچم شهادت را برافراشته نگه ‌داشته است.
به گزارش 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمود علوی ظهر امروز در مراسم یادواره میرزا کوچک‌خان جنگلی و 150 شهید طلبه و روحانی گیلان اظهار کرد: برگزاری مراسم مذکور با همت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و مسئولان استان برگزار شده این امر جای قدردانی دارد.

وی به شهادت حجت‌الاسلام انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان اشاره کرد و افزود: حجت‌الاسلام انصاری شهید دیگری از خطه گیلان است.

*حجت‌الاسلام انصاری خدمتگزار فرهنگ اسلامی بود

علوی با بیان اینکه حجت‌الاسلام شهید انصاری خدمتگزار فرهنگ اسلامی بود، تصریح کرد: شهید مذکور سال‌ها برای خدمت به مکتب اهل بیت (ع) در نقاط مختلف کشور و همچنین سودان و لبنان خدمت کرد و به شهادت رسید.

وزیر اطلاعات تلاش علما و روحانیون در طول تاریخ را برای گسترش فرهنگ امام حسین (ع) دانست و بیان کرد: امام حسین (ع) برای دین خدا قیام کرد تا بندگان احساس آرامش کرده و از جامعه فسادزدایی شود.

*احیای فرهنگ اسلامی هدف قیام امام حسین (ع)

وی احیای فرهنگ اسلامی را هدف قیام امام حسین (ع) خواند و یادآور شد: امام حسین (ع) برای ادای تکلیف قیام کرد و مامور به اعتراض علیه ظلم بود.

علوی با اشاره به اینکه امام (ره) درس قیام علیه ظلم را از کربلا آموخت، خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند مامور به تکلیف هستیم و نتیجه قیام با خدا است.

وزیر اطلاعات فلسفه قیام امام حسین (ع) را تشکیل حکومت صالحان ذکر کرد و افزود: امام حسین (ع) در چارچوب حلال و حرام خدا حرکت کرد.

وی بر ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی اسلام را از آسیب حفظ می‌کند.

*شهادت رسیدن به اوج ارزش‌ها است

علوی شهادت را رسیدن به اوج ارزش‌ها توصیف کرد و یادآور شد: شهادت بالاترین ارزش‌ها در اسلام است.

وزیر اطلاعات، کرامت و تقوا را موهبتی عنوان کرد که علما با شهادت کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت اسلام پرچم شهادت را برافراشته نگه‌داشته است، تصریح کرد: با نهادینه شدن فرهنگ شهادت دیگر اسارت در جامعه وجود ندارد.

علوی حضور و جانفشانی علما و طلاب در دوران دفاع مقدس را به دلیل عشق به اسلام خواند و بیان کرد: علما هرگاه در تمام عرصه‌ها برای اسلام احساس خطر کردند فریاد برآوردند و از دین خدا دفاع کردند.

*ایران با تلاش علما در جهان عزت پیدا کرد

وزیر اطلاعات حرکت شیخ‌ فضل‌الله نوری، آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی و ... را برای حفظ اسلام عنوان کرد و یادآور شد: ایران اسلامی با تلاش علما اکنون در جهان عزت پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه علما در طول تاریخ پرچم فضیلت را برافراشته کردند، اظهار کرد: روحانیت در متن جامعه و از مردم هستند.

علوی قیام امام (ره) را در راستای ادای تکلیف دانست و بیان کرد: امام (ره) با احساس خطر برای اسلام قیام کرد و سرانجام نوای اسلام در کشور جمهوری اسلامی ایران حکمفرما شد.

وزیر اطلاعات تجلیل از علما و روحانیون شهید را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: میرزا کوچک‌خان جنگلی بر مبنای حرکت امام حسین (ع) در زمانی که دستاوردهای مشروطه لگدمال شده بود، قیام کرد.

وی یادواره شهدا را پاسداشت فرهنگ شهادت ذکر کرد و افزود: تا زمانی که کوچه‌ها و شهرهای کشور بوی شهادت می‌دهد دشمن کاری از پیش نمی‌برد.

علوی با بیان اینکه امروز پرچم اسلام به دست سید فرزانه و جانباز مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: با رهبری فرزانه، مردم و علمای در صحنه که حاضر به استقبال از مرگ هستند، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها