کد خبر: ۱۸۶۵۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۳ آذر ۱۳۹۲
دختر نخست‌وزیر سابق و محبوس اوکراین گفت: تظاهرات مردم کشورم تنها برای اعتراض علیه از دست دادن فرصت پیوستن به اتحادیه اروپا و داشتن فرصتی برای امضای توافقنامه همکاری با این اتحادیه نیست، بلکه هم‌اکنون به نبردی شخصی مبدل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوگینا تیموشنکو، دختر یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین که هم‌اکنون در حبس به سر می‌برد، در مصاحبه‌ با شبکه خبری دویچه وله در پاسخ به این سوال که در مورد تظاهرات چند روز گذشته در این کشور چه فکری دارد، گفت: این تظاهرات تنها به خاطر امتناع ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین از امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا صورت نگرفته بلکه به خاطر خشونت و اعمال فشاری است که از سوی پلیس علیه معترضان روا داشته شده است. آن‌ها مردم را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. اکثر معترضان را جوانانی تشکیل می‌دهند که علیه سیاست‌های دولت کی‌یف به خیابان‌های شهر آمده و به صورت صلح‌آمیز راهپیمایی می‌کنند.

وی درباره نقش مادرش یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین در این تظاهرات گفت: مادرم به اتحادیه اروپا گفته که حبسش نباید بخشی از امضای توافقنامه با اتحادیه اروپا باشد. او از مخالفان دولت کی‌یف خواسته تا به نفع الحاق اوکراین با اتحادیه اروپا رای دهند. او حتی موافقت کرده که با دست بسته از کشور خارج شود.

تنها چند روز پیش از نشست ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، او گفت اگر یانوکوویچ موافقت کند تا این معاهده را امضا کند، از اتحادیه اروپا بخواهد تا بدون در نظر گرفتن مساله آزادی‌اش از زندان، این معاهده را امضا کند.

دختر تیموشنکو در پاسخ به این سوال که تفکرش درباره سیاست روسیه در قبال اوکراین چیست افزود: من در جایگاهی نیستم که به بحث در این باره بپردازم. اما به عنوان یک اوکراینی به این درک رسیدم که قدرت اوکراین و اختیارات آن چه کاری می‌تواند انجام دهد. در ابتدای امر باید بگویم که آن‌ها اقدمات خوبی برای حفاظت از منافع مردم اوکراین و توقف فساد انجام نداده‌اند چرا که فساد باعث بحران اقتصادی در کشور شده است. هم‌اکنون اقتصاد اوکراین در خطر است، بنابراین ما باید استقلال تجاری اوکراین را با توجه روابط با همسایگانمان به دست بیاوریم.

وی درباره انتظاراتش از اتحادیه اروپا در آینده‌ای نزدیک گفت: دیروز مادرم را ملاقات کردم. او در نهمین روز اعتصاب غذا بود. او از رهبران اروپایی و رهبران دموکراتیک جهان خواست تا به دیکتاتوری یانوکوویچ فرصت عرض اندام ندهند. زمانی که صدها و هزاران معترض جوان به خیابان‌های اوکراین می‌آیند و خواهان استیضاح یانوکوویچ هستند، این را باید مدیون رهبران اروپایی باشیم. من از جانب افرادی که برای دموکراسی اوکراین می‌جنگند، از رهبران جهان می‌خواهیم تا اجازه ندهند مادرم گروگان سیاسی دولت کی‌یف باقی بماند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها