کد خبر: ۱۸۶۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۷ شهريور ۱۳۹۰
نگاهی بر توصیه های شب گذشته امام خامنه ای به دولت:
فرمايشات امام خامنه ای در جمع اعضای هيئت دولت، پيام های حکيمانه و دلسوزانه به برخی از اعضای دولت به ويژه آقايان مشايي و بقايي داشت. اين فرمايشات و پيام ها، موضوع اصلی بحث نبود و در حاشيه مباحث ايشان مطرح شد اما راهکار خروج از مشکلات پيش آمده سياسی را نشان داد. به نظر می رسد رهبر حکيم، به شکل ظريفی، راه حل خروج از مشکل سياسی پيش آمده برای دولت (يعنی موضوع جريان انحرافی و سوء تفاهمات و هجمه ها و ...) را در لابلای اين فرمايشات، بيان فرموده اند.

سرویس سیاسی پایگاه 598 - حسن نوروزی/ فرمايشات امام خامنه ای در جمع اعضای هيئت دولت، پيام های حکيمانه و دلسوزانه (مستقيم و غيرمستقيم) به برخی از اعضای دولت به ويژه آقايان مشايي و بقايي داشت. اين فرمايشات و پيام ها، موضوع اصلی بحث نبود و در حاشيه مباحث ايشان مطرح شد اما راهکار خروج از مشکلات پيش آمده سياسی را نشان داد. اين پيام ها به ترتيب اهميت عبارتند از:


ـ در پيش گرفتن رويکرد توجيه کننده و تبيين کننده (نه رويکرد مخاصمه و حمله متقابل) در مقابل انتقادات؛

ـ پايبندی عملی به اصول و ارزش های جذاب هم چون عدالتخواهی، استكبارستیزی، ساده زیستی، مقابله با منش اشرافیگری، مقابله با ویژه خواری و سوءاستفاده از ارتباطات اقتصادی و غیراقتصادی و خدمت رسانی صادقانه (برای محفوظ ماندن اقبال مردم و محبوبيت)؛

ـ تأکيد بر ايران بعد از اسلام (به جای ايران پس از اسلام) به دليل مستندتر بودن و آشکارتر بودن و به دليل برتری غيرقابل مقايسه ايران پس از اسلام بر ايران قبل از اسلام، در زمينه پيشرفت های علمی، هنری، فرهنگی و حتی نظامی (به ويژه در دوره ديلمی، سلجوقيان و صفويه)؛

ـ پرهيز از زمينه سازی حاشيه ها از طريق کم توجهی؛

ـ جهت گيری انقلابی و اسلامی (بدون رودربايستی و با قاطعيت) در موضوع فرهنگ اعم از کتاب، کارهای هنری، و مؤسسات هنری؛

ـ طرح مسائل اقتصادی دولت در جمع نخبگان و استقبال از انتقادات و اشکالات مجامع نخبگان.

به نظر می رسد رهبر حکيم، به شکل ظريفی، راه حل خروج از مشکل سياسی پيش آمده برای دولت (يعنی موضوع جريان انحرافی و سوء تفاهمات پيش آمده و هجمه ها و ...) را در لابلای اين فرمايشات، بيان فرموده اند. خلاصه پيام اين است که دولت، چاره ای جز برخورد کاملاً شفاف در حوزه های ارزشی و اقتصادی و تلاش برای رفع سوء تفاهمات پيش آمده را ندارد و نبايد برای حل اين سوء تفاهمات، منتظر معجزه بود يا انتظار داشت که رهبری خودش را خرج برخی حرف ها و عملکردهای غلط و «در موضع تهمت قرار گرفتن ها» ی دولت بکند و از نفوذ  کلام خود برای ساکت کردن جريان های سياسی و منتقدين بهره ببرد.

البته مجموع فرمايشات چند ماه اخير رهبری نشان می دهد که ايشان، رفتار ناعادلانه برخی جريان ها را در قبال مجموعه دولت نمی پسندند و از آنها به اندازه کافی انتقاد کرده اند و می کنند، اما از اين طرف، به اصطلاح، توپ را در زمين اعضای دولت انداختند تا آنها با عمل کاملاً شفاف به اين توصيه ها، دهان منتقدين را ببندند و محبوبيت سابق خود را حفظ کنند و زمينه حمايت سياسی بيشتر از دولت و حل مشکل پيش آمده را فراهم سازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
خطاب فرمایشات رهبری به همه است برادر . بفهم اگه نفهمی یه روزی میشی مثل همین منحرف
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
بانگاهی عوامانه حق باشماست ولی بانگاهی تخصصی وبصیرتی حق با598است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
شما هم بدن که به قول علما اثبات شی نفی ما عدا نمی کنه. مهم اینه که این دو نفر مخاطب حرف آقا بودند. اگه دیگرانی هم مخاطب اين فرمايش بودند سر جای خودش محفوظ!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اسلام ایرانی، فرهنگ بدون انقلاب، حاشیه سازی فرهنگی و ...
همه و همه خطاب به فرد اول حاشیه ساز دولت محترم جناب آقای بوققققققققققققققققق می باشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
تحلیل پایانی، نکته خوب و درستی است و با آن موافقم. ولی چند نکته:

1- البته همه موارد به مشایی و بقایی مربوط نمی شود و بعضی ها به خود احمدی نژاد هم بر می گردد و در بعضی موارد مثل تبیین و توجیه و نخبگان، اشکال به کل دولت بر می گردد.

2- نکته مهم درباره حاشیه ها این بود که رهبری در کنار نهی دولت از حاشیه سازی تاکید کردند که : «برخی اوقات هم حاشیه‌هایی است كه دیگران بوجود می‌آورند.»

3- رهبری با گفتن جملات "اگر قرار است مسئله علاقه به ایران مطرح شود" و "اگر می خواهید از ایران و ایرانی‌گری حمایت كنید" شاید این را مدنظر داشتند که این بحث ضروورت آنچنانی ندارد، اما اگر می خواهید مطرح کنید اینگونه باشد.

4- باید منتظر انتشار متن کامل بیانات هم بود، چون معمولا در این تلخیص ها گاهی کلماتی می افتد که فضای بحث را به خوبی نمی رساند.
پاسخ
ناشناس
NETHERLANDS
۱۵:۰۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
من اصلا کاری ندارم که روی صحبت های آقا با کیست. اما شما از خط آقا خارج شدید! چون نافرمانی کردید.
مگر امام خامنه ای نفرمودند که برای دولت حاشیه درست نکنید؟ مگر نفرمودند که به موضوعات فرعی نپردازید و اصلی فرعی کنید؟ مگر نفرمودند که موضوعات کم ارزش را پر رنگ و مهم نکنید؟ کنایه ی تمام این حرف های آقا باشما ها بود! یعنی بیخیال مشایی و دارودسته و...

به اختلافات دامن نزنید. به خدا ضربه شما برای نظام از ضربه مشایی و امثال او بیشتر است. این آدم نه توتن مقابله با نظام را دارد و نه ارزش حرف زدن

هرچند شما حاضرید آقا و خواسته هایش را به چند بازدید و کلیک بیشتر بفروشید!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
من هم موقعی که دیشب صحبت های کامل آقا رو دیدم این برداشت رو کردم و فکر کنم هر کسی هم گوش می کرد این برداشت ها را خود به خود میکرد،اما به نظرم اگه ما خودمون نگیم منظور حرف آقا چی بوده بهتره و مردم خودشون برداشت می کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام. اون دوستمون (که گفته اند: اصلا کاری ندارم که روی صحبت های آقا با کیست. اما شما از خط آقا خارج شدید! چون نافرمانی کردید...... )
از چی حرف می زنند؟ مگر نبايد مسئله فرعی را که کشور رو به هم ريخته حل و فصل کرد؟ خود رهبری در حاشيه بحثشان به اين می پردازند و اين يعنی بايد اين بحث در حاشيه مطرح شود و حل شود و لذا توصيه می کنند که فلان کار را بکنيد و فلان کار را نکنيد ...
لطفاً کمی منطقی باشيد و با حوصله صحبت های رهبری را گوش دهيد تا منظور یادداشت 598 را بفهمید.
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۵:۳۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
آقای بوقندیار چرا از رو نمیری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
جناب آقای مشائی سلام
بر اساس گفتاری از کتاب مقدس و نورانی قرآن کریم که فرمود در پاسخ به جاهلان... فقط یک کلمه بگو (سلام) به شما سلام کردم
در ضمن ما امثال شهید نواب صفوی در ایرام کم ندارم مواظب خودت باش به مرگ بی دینان جاهلان گرفتار نشوی .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
اول یه نفر بگه ایران "بعد" از اسلام چه تفاوتی با ایران "پس" از اسلام داره؟
چرا غلط املایی هاتون رو درست نمی کنید؟
اما نکته: اولا روش جلوگیری و به حداقل رسوندن خطرات جریان انحرافی فقط بازگویی این مسائل نیست. راهکار عملیش فقط تبعیت بی چون و چرا از رهبریه
دوما تابلوه که منظور ایشون با کی بوده. بعضی ها چرا اصرار دارن همه چی رو انقد ساده ببینن؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها