کد خبر: ۱۸۶۷۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۴ آذر ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بی باک، حجت السلام حسن غفاری‌فر کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با بی باک اظهار داشت: آنچه در متن نامه دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور فعلی در خصوص مناظره آمده بود این است که در زمان انتخابات به دلیل جو حاکم و جلو گیری از تنش در خصوص برخی سیاه نمایی ها و انتقادات از دولت دهم و یازدهم سکوت اختیار کرده است تا نامزدها برای انتخابات خود بتوانند بدون هیچ محدودیتی تبلیغ کنند اما با گذشت بیش از 3 ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم، سکوت در خصوص اتهامات و انتقادات به معنای پذیرش آن از سوی دولت قبلی است به همین دلیل آماری که دکتر روحانی ادعا کرد برای دوره 8 ساله بود و کلیت دولت قبلی را هدف قرار داد و این حق طبیعی افرادی است که در این دوره 8 ساله زحمت کشیدند تا از کار خود دفاع کنند همانطور که برخی از نخبگان و مجموعه های دانشگاهی و کانون های اجتماعی این مطالبه را از آقای احمدی نژاد و آقای روحانی داشتند، این مطالبات در مجموع موجب شد تا دکتر احمدی نژاد، دکتر روحانی را دعوت به مناظره کند.

وی بیان داشت: نکته مهمی که در متن نامه دکتر احمدی نژاد آمده بود این است که اگر شما با بنده مشکل دارید، درست نیست که زحمات تمامی افرادی را که در دولت قبلی خدمت کردند را زیر سوال ببرید، از اواخر اردیبهشت این نوع سبک سخنرانی و اتهامات به دولت قبلی رواج پیدا کرد که آخرین سناریو آن توسط رئیس جمهور در گزارش 100 روزه تکرار شد، آقای احمدی نژاد بیش از 6 ماه سکوت کرده بودند و اگر به این سکوت ادامه می دادند متهم به سکوت علامت رضاست می شدند و این تقاضای مناظره در زمان مناسبی از سوی رئیس جمهور مطرح شد.

غفاری فر بیان داشت: برخی رسانه ها که خود را حامی دولت می دانند غالبا با عنوان دفاع، دولت دکتر روحانی را با چالش روبرو می کنند، اینکه آنها قبل از دکتر روحانی در خصوص مناظره اظهارنظر می کنند و برای آن نسخه می پیچند، توهین به رئیس جمهور است، زیرا در خصوص دکتر احمدی نژاد سکوت علامت رضا بود در این طرف قضیه هم این بود که آن کسی که حساب پاک است از محاسبه چه باک است صدق می کند، اینکه عده ای به تکاپو افتاده و مناظره را رد می کنند دفاع از دکتر روحانی نیست بلکه به صورت مستقیم به شخص رئیس جمهور توهین می شود که وی از پاسخ گوئی فرار می کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: این که اعلام شود این دو در سطح هم نیستند و یکی را برتر از دیگری بدانند این ادبیاتها که برخی ها در قبال پیشنهاد مناظره دکتر احمدی نژاد به کار می برند ادبیات استکباری و آمریکا صفتی است، برای اینکه اولا دکتر احمدی نژاد مسلمان است و دوم اینکه وی عضو هیئت علمی یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاههای کشور در یکی از بهترین رشته ها است، سوم اینکه؛ سابقه اجرائی و مدیریتی کلان احمدی نژاد در ریاست جمهوری از اقای روحانی بیشتر است بنابراین همین آقایان که پرسش از بعضی افراد را به بهانه هایی چون؛ فلانی منصوب رهبری است، جایز نمی دانستند، امروز چگونه هر نوع سخن و اتهامی را علیه دکتر احمدی نژاد مطرح می کنند؟! به هر حال آقای دکتر احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب رهبری است، از طرفی وی 8 سال ریاست جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشته است و بر علیه آرمان های نظام مانند برخی ها از سران فتنه موضع گیری نکرده است که وی را هم سطح برای مناظره ندانیم.

وی در ادامه افزود: آنها که مناظره را رد می کنند عملا اعلام می کنند؛ پاک نیستند که از محاسبه نگرانند و فرار می کنند، آن لفظی هم که به کار برده می شود که ما بیکار نیستیم که مناظره انجام دهیم باید گفت این حرف زمانی مورد قبول است که در زمان اعلام گزارش عملکرد دولت اقدام به مقایسه  و القاء آمارهای عجیب و وحشتناک نمی کردند.

 عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: متاسفانه خصلت و ادبیات جریان رادیکال از ابتدای انقلاب  همیشه این بوده که سعی می کردند مردم را نفهم فرض کنند، بزرگترین جریان غیربومی از زمان میرزاملکم خان همین بوده است، اینکه وقت مناظره نداریم ممکن است برای برخی از حامیان تندرو زیبا به نظر برسد اما در افکار عمومی نشان از چیز دیگری است، مردم در این مسائل سخت نظاره گر هستند و تنها به سخنان افرادی که تریبون به دست هستند اکتفا نمی کنند منتظر شنیدن صحبت های متقابل افراد هستند، مردم باور نمی کنند دولت وقت مناظره ندارد.

غفاری فر تصریح کرد:  توجه کنیم که برخی حقوق بگیران جنگ نرم و اصلاحات از مراکز غربی حقوق می گرفتند و اکنون لندن نشین و آمریکا نشین هستند و زمانی که بزرگان حوزه علمیه این ها را دعوت به مناظره می کردند آنها همین نوع حرف هایی که این چند روزه شنیده می شود را می زدند، در حالی که آنها هنوز متوجه نیستند که در هنگام مناظره هر دو طرف متهم هستند به همین دلیل بدون وجود مدرک هیچ یک از طرفین نمی تواند یکدیگر را به دروغگویی متهم کنند.

وی عنوان کرد: دولت قبلی امتیازهای زیادی داشت و آن را بیان می کرد اما متاسفانه کاستی هایی هم داشت که در مواردی بیان نمی کرد بنابراین مردم به علت همین که دولت در قبال امتیازهایی که داشت برخی واقعیت ها را ندیده گرفت، در انتخابات تصمیم خود را نشان دادند، امروز هم  واقعیت های اقتصادی غیر از آن می باشد که دولت القاء می کند و هنوز متاسفانه در حد فاصل دو هفته به انتخابات مانده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: روسای جمهور می توانند خیلی شفاف و در مراکز  دانشگاهی و در حضور اساتید بی طرف مناظره کنند، اگر نمی خواهند مناظره بین دکتر روحانی و دکتر احمدی نژاد  صورت گیرد ،اگر خود را دولت راستگویان می نامند حداقل کابینه و وزرا و متصدیان آماری دولت های قبلی و فعلی عاقلانه مناظره کنند، سخنگوی دولت اعلام کرد که آمارهای ارائه شده گزارش 100 روزه را مسئولین اعلام کردند، بنابراین باید به وی گفت؛ شما همین آمارهای مسئولین را برای 8 سال گذشته قبول نکردید و حالا قبول می کنید؟!

غفاری‌فر خاطر نشان کرد: جریان اصلاحات در چند سال اول انقلاب مدام مواضع ضد جریان انقلاب می گرفت، به طور نمونه مدام به روزنامه های زرد مجوز نشر داده می شد، حضور مطبوعات زرد هم به معنی تخریب همه داشته های تاریخی و فرهنگی ملت ایران بود، اگر نظام این مطبوعات را تعطیل می کرد باقی مانده این نشریات نظام را متهم به دیکتاتوری و مخالفت با آزادی اندیشه می کردند، تا اینکه در بخشی از مسیر مردم مطالبات اقتصادی را مطرح کردند، رئیس جمهور وقت اصلاحات در سخنرانی اعلام کرد که انتظارات اقتصادی مردم را بالا نبرید زیرا احساس می کرد که بازنده شده است، چون اگر مشغول به پاسخگویی به مطالبات برحق مردم می شدند دیگر فرصتی برا بازی های رسانه ای نداشتند، اگر مطالبات را پاسخ نمی دادند هوشیاری مردم بیشتر می شد و حذف می شدند که همین هم شد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این بازی را دولت یازدهم با شکل های متفاوت آغاز کرد تا روز صدم آغاز به کار دولت مردم را مشغول بازی مذاکره هسته ای کردند، اینها منتظر مخالفت و جلوگیری نظام از امضای توافق نامه بودند و حتی القاء می کردند که مخالفان توافق نامه همسو با اسرائیل و عربستان هستند، همین ها که مخالفت با توافق نامه هسته ای را همصدایی با عربستان می دانستند و آقای هاشمی که حامی دولت فعلی است، خودش قصد عزیمت به عربستان را دارد پس این که عربستان مخالف با ما است پس مخالفان توافق نامه هم همسو با عربستان هستند یک بازی طراحی شده از سوی جریان اصلاحات برای انحراف افکار عمومی بود.

وی افزود: اگر تن به مناظره پیشهادی بدهند قطعا خطای آماری ارائه شده بر ملا خواهد شد زیرا آمار نیاز به شاهد و داور ندارد. یک آدرس فلان جاده، ورزشگاه، کارخانه، بیمارستان و ... برای آمارهای اقتصادی می توان مطرح کرد، و در نهایت اگر تن به مناظره ندهند در آن صورت متهم به عدم صداقت خواهند شد. به همین دلیل است که در تصمیم گیری برای مناظره با آقای احمدی نژاد دچار بحران شدند.

غفاری فر در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد دکتر احمدی نژاد برای مناظره دست طیف اصولگرا در عرصه مطبوعات و دانشگاه را بازتر کرد، زیرا در صورت ارائه شعارهای دموکراسی و آزاد اندیشی که مخالفان اصولگرایی همواره سر می دهند، اصولگراها می توانند به این عدم صداقت استناد کنند، این حرفهایی هم که در این چند روزه از سوی برخی دولتی ها و حامیانش مطرح شد، هیچکدام به نفع شان نبوده و فقط یک فرافکنی بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۲۸
* نظر:
ارسال نظرات
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
۰
۱۵
http://gerayesh.com/1392/09/14/monazere-ahmadi-nejad-va-roohani-bazi-bakht-bakht-baraye-iran.html
پاسخ
ناشناس
-
۱۳:۳۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
۲
۶
خیلی!!!!!!!!!!!
پاسخ
علی کردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
۳۴
۷
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. امام خمینی(ره)
موقعی که ما انقلاب کردیم و اسلحه نداشتیم، موقعی که 8سال باکمترین تجهیزات جنگیدیم و پیروز شدیم و... هیچ غلطی نتوانست بکند، حالا میتواند؟!!!!!!!!!!!
معلوم نیست ظریف وزیر خارخه ایران است ....
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
۳۱
۴۲
حتما بعدش راجع به گزارش تحقیق هم باید با مجلس مناظره کند.احمدی نژاد به دادگاه برود خیلی بهتره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲
درباره چی به دادگاه بره؟
بلدی بگی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
۵۲
۱۰
روحانی به فیلم سخنانش که در انتقاد از صدا و سیما در شبکه دو بیان کرد نگاه کند حرف از عدالت و ضرورت پاسخگویی و در اختیار گذاشتن تلویزیون به آنهایی که زیر سوال رفته اند زد و حدیث هم خواند - حال اگر... بسم الله بیاید در شبکه یک سیما مناظره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها