کد خبر: ۱۸۶۹۹۹
زمان انتشار: ۲۳:۱۵     ۱۵ آذر ۱۳۹۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه نباید از ژنو انتظار اقتصادی داشته باشیم، گفت: دولت برای کاهش قیمت ارز برنامه ندارد و این کاهش ناشی از رکود در پروژه‌های عمرانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عزت‌الله یوسفیان‌ملا امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اگر به اندازه پاییز سال 91 گردش مالی در کشور وجود داشت قیمت ارز امروز به 5 هزار تومان می‌‌رسید، تصریح کرد: تمام پروژه‌های کشور تعطیل شده و گردش مالی متوقف شده است.

یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه قیمت دلار کاهش یافته است اما آیا رکود تورمی را توانسته‌ایم، کاهش دهیم، افزود: نرخ تورم در کشور 40 درصد است و چون همه چیز در کشور سیاسی شده است آمارها را نیز سیاسی می‌دانند اما این نرخی است که روز گذشته دریافت کردم.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس با اشاره به اینکه سیاستی برای کاهش نرخ ارز در کشور پیاده نشده است و تنها تعطیلی پروژه‌های عمرانی و حجم کم مبادلات ارزی سبب افت قیمت ارز شده است، یادآور شد: معتقدیم این کاهش قیمت ربطی به سیاست‌های دولت ندارد.

دولت و مجلس بار سیاسی حذف یارانه‌بگیران را نمی‌پذیرند

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چانه‌زنی‌ها درباره تغییرات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که اقتصاد به سیاست وصل شود از اصل خود منحرف می‌شود، دولت گذشته یک فرم خوداظهاری در اختیار مردم قرار داد تا دارایی‌های خود را مرقوم کنند بدون اینکه متخلفان را از مجازات آن آگاه کند که در این فرم فقط یک میلیون نفر در کشور حقوق خود را بیش از یک میلیون تومان نوشتند و یک بار هم احمدی‌نژاد از متمولان خواست که از دریافت یارانه انصراف دهند که فقط 492 نفر انصراف خود را پیامک کردند حتی فرم انصراف را نیز پر نکردند و فقط سیاسیونی بودند که برای نمایش این کار را انجام دادند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس هیچ کدام نمی‌خواهد بار سیاسی و روانی حذف دهک‌هایی از یارانه‌بگیران را بر عهده بگیرند، افزود: اگر قرار باشد یارانه‌ها حذف شود 50 درصد افراد فعلی باید یارانه‌شان حذف شود و این یعنی برای نماینده‌ها و دولتی‌ها حذف 50 درصد رای‌دهندگان و دولت و مجلس هیچ کدام این ریسک را نمی‌کنند.

عزم جدی برای مبارزه با فساد در کشور وجود ندارد

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه درباره فساد اقتصادی عزم جدی برای مبارزه آن در کشور وجود ندارد، گفت: نشست می‌گذاریم، حرف می‌زنیم اما عمل نمی‌کنیم و این یعنی یا خودمان مشکل داریم یا پای منافع خودمان هم در میان است.

وی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است تغییراتی در نظام بانک مرکزی کشور دهد و این نظام به همه بانک‌های شهرستان‌ها نیز تسری پیدا کند تا یک رئیس شعبه در شهرستان تمامی اعتبار یک بانک را به یک فرد ندهد و در آخر هم در پرونده مه‌آفرید به اعدام محکوم شود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه بسیاری از این تخلفات توسط مدیران شعبی صورت گرفت که 6 ماه تا بازنشستگی آنها باقی مانده بود، یادآور شد: این سیستم بانکی مشکل اساسی دارد و بسیاری وام‌های کلانی گرفتند که آمار آن وجود ندارد مثلا در یکی از شعبات خیابان فلسطین تهران وام‌های 15 و 20 میلیارد تومانی جابه‌جا می‌شود.

مانند بابک زنجانی‌ها در کشور زیاد است

این نماینده مجلس بیان کرد: فاضل حداد، رفیق‌دوست، شهرام جزایری و مه‌آفرید از این نظام سواستفاده‌ کردند و مانند بابک زنجانی در کشور ده‌ها نفر وجود دارند اما این‌ها خودشان اشتباه کردند و به دام افتادند چون نظام بانکی خودش این تخلفات را کشف نمی‌کند.

وی در پاسخ سوال فارس درباره تخلفات نمایندگان مجلس در تعدادی از پرونده‌ها نیز گفت: این رقم‌ها بسیار جزئی است مثلا می‌گویند یک نماینده دو میلیون تومان گرفته یا یکی 6 میلیون تومان دریافت کرده است، مسلما این نمایندگان این پول را برای خود بر نداشته‌اند، بیان این موضوعات بیشتر برای منحرف کردن ذهن جامعه است تا از موضوع اصلی که نمایندگان پیگیری می‌کنند دور بیفتند.

تلاش زیادی برای قرائت نشدن تحقیق و تفحص‌ها وجود دارد

یوسفیان‌ملا در پاسخ به سوال دیگری درباره نتایج تحقیق و تفحص‌های مجلس نیز گفت: نتیجه این تحقیق و تفحص‌ها هیچ‌گاه بایگانی نمی‌شود و نتایج آن برای پیگیری به قوه قضاییه ارائه می‌شود.

وی افزود: قرائت تحقیق و تفحص در مجلس را دست کم نگیرید بسیاری لابی‌ها و افراد تلاش می‌کنند که متن‌ها قرائت نشود چون خودشان از عواقب کار در جریان هستند.

از ژنو انتظار اقتصادی نداشته باشیم

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه مساله ژنو یک حرکت اولیه و یک تابوشکنی بود، تصریح کرد: از این مذاکرات نباید انتظار اقتصادی داشت چون کشورهای مذاکره‌کننده به خوبی می‌دانند چه میزان پول به ایران بدهند که ایران کارش راه نیفتد.

وی با بیان اینکه مجلس قیمت دلار را تعیین نمی‌کند و باید دولت قیمت آن را تعیین کند، افزود: قرار بود قیمت دلار براساس فوب خلیج فارس باشد و کار خوبی که در دوره اصلاحات صورت گرفت گفته شد که قیمت بنزین باید سالانه 20 درصد افزایش یابد اما اصولگرایان طرح تثبیت قیمت ارز را اجرا کردند که اگر به روال گذشته می‌ماند این مشکلات ایجاد نمی‌شد و مجلس نیز همچنان به نرخ شناور مدیریت شده معتقد است.

یوسفیان‌ملا بیان داشت: اصل بودجه به نفت وابسته است اما میزان تولید و قیمت نفت هر سال براساس یک رقم فرضی ارائه می‌شود که چندان دقیق نیست برای همین نیز هر سال متمم بودجه ارائه می‌شود چون آمارها و رقم‌ها دقیق نیست.

رئیس جمهور در گزارش 100 روزه راهکار نداد

وی با اشاره به گزارش 100 روزه رئیس جمهور گفت: دکتر روحانی در این گزارش راهکار ارائه نکرد و نشان داد که دولت به مذاکرات ژنو اعتماد زیادی کرده است و این درست نیست، آمار بیکاری و تورم در کشور بالا است اما هنوز راهکاری برای آن ارائه نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها