کد خبر: ۱۸۷۲۳۷
زمان انتشار: ۲۱:۵۴     ۱۶ آذر ۱۳۹۲
دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نلسون ماندلا مجاهدی بود که تمام نسل‌ها و ملت‌های جهان راه‌های مبارزه برای رسیدن به آزادی و عدالت را از وی آموختند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، دفتر ریاست جمهوری سوریه طی بیانیه‌ای درگذشت نلسون ماندلا را تسلیت گفته و اعلام کرد: جهان با مرگ ماندلا، مبارزی پیشگام و واقعی در راه آزادی، عدالت و برابری را از دست داد. ماندلا در زمینه ارزش‌ها و اصول انسانی چون برادری و مهر و محبت یک عامل الهام‌بخش بود و الهامات و آموزه‌های وی برای نسل‌های آینده تا سال‌ها بعد ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: نلسون ماندلا شخصیت آزاده‌ای بود که نسل‌های مختلف در تمام جهان راه‌های مبارزه برای رسیدن به آزادی و عدالت را از وی می‌آموختند و اگر بخواهیم نمونه‌هایی از زندگی وی را ذکر کنیم باید به پایداری و صبر وی اشاره کنیم. ماندلا در طول زندگی و مبارزاتش این اعتقاد را که "تا زمانی که مجاهدان و مبارزانی هستند که در راه حقیقت تلاش می‌کنند هیچگاه حقیقت از بین نمی‌رود"، در اذهان مردم جهان نهادینه کرد .

در این بیانیه همچنین به نقش ماندلا در مقاومت در برابر ظلم اشاره و تصریح شده که نلسون ماندلا به مشعلی برای مقاومت و آزادگی در برابر برده‌داری، اشغالگری و سرکوب آزادی خواهان تبدیل شد و تاریخ مبارزات وی، الهام‌بخش همه ملت‌های مستضعف در جهان شد.

در پایان این بیانیه آمده است: ماندلا چه در طول زندگی خود و چه پس از مرگش یک اسطوره و یک الگو برای مجاهدین در راه آزادی و مدافعان حقوق بشر و عدالت است و تا ابد برای خانواده، مردم جمهوری آفریقای جنوبی و تمام ملت‌های جهان نماد صبر و پایداری و آزادگی خواهد بود.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز در پیامی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت: زندگی ماندلا درسی برای ظالمان و استبدادگران و منبع الهامی برای مبارزان راه آزادی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها